Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

Egyszerű, de nagyszerű? - avagy segít-e a digitalizáció

A digitalizációnak köszönhetően a bérügyvitel munkafolyamatai is megváltoztathatók, egyszerűsíthetők, gyorsíthatók. A magánéletünk során sincs szükség segítségre az online vásárláshoz, úgy a munkavállalók miért ne várnának el hasonló egyszerűséget például egy szabadságkéréstől. Miért elképzelhetetlen, hogy a munkavállaló saját eszközéről, akár okostelefonjáról is könnyen elérje, és használja a szabadság nyilvántartását, jelenléti ívét? Ezekről a lehetőségekről beszél Gondos Krisztina, a Branko Kft. Bér- és TB szakértője a 3. BaBér konferencián, amely a Digitális HR szabadságáról szól.

Miért fontos a digitális forradalom a bérügyvitel területén?

Egy gazdasági társaság adminisztrációs feladatai között nagy jelentőséggel rendelkezik a bérügyvitel, hiszen a munkabér jellegű költségek nagy százalékát teszik ki a vállalat kiadásainak.

Az emberi erőforrással foglalkozó szakemberek ráhatással vannak az alakuló költségekre, éppen ezért igen jelentős a tevékenységük. De, ne felejtsük el azt a fontos, és elsődleges feladatot sem, hogy munkáltatóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban foglalkoztatottak a jogszabályi feltételeknek megfelelően időben és pontosan megkapják díjazásukat.
A folyamatosan változó jogszabályi háttér követése állandó kihívást jelent az e területen dolgozó szakembereknek.

Mégis mindezek ellenére, saját munkám során megtapasztaltam, hogy a bér- és társadalombiztosítási ügyintézők elfogadottsága, munkájuk könnyítésére használt technikai háttér elmaradt.

Napjainkban felgyorsult digitalizáció nem kerülheti el a bérügyvitel területét sem, ezzel megkönnyítve a munkáltatók és munkavállalók adminisztrációját.


A digitális HR szabadsága - 3. BaBér panoráma konferencia. Itt jelentkezhet: https://www.hrportal.hu/baber_2017_osz/.


Miben segíti a munkavállalók mindennapjait a digitalizálás?

Bár a munkáltató feladata a rendes és a rendkivüli munkaidő a szabadság nyilvántartása, legtöbb esetben ez a feladat átruházásra kerül munkavállaló részére, így minden munkanap a munkakezdés elején és végén a munkavállaló kitölti a jelenléti ívet, mely perceket vesz el az idejéből.

A munkaidő nyilvántartás munkahelyszínen tartására nincs törvényi kötelezettség, de levezethető, hiszen a nyilvántartás pontos vezetésére csak ott van lehetőség, így egy online felületen elérhető jelenléti ív esetén a munkavállaló saját eszközéről bejelentkezve tudja a nyilvántartásba - pontosan- bevezetni a munkakezdés elejét és végét.

Nem utolsó szempont az sem, hogy online tudja szabadságigényét benyújtani és a vezetői jóváhagyás szintén itt történik meg.

Miért fontos a munkáltatók, foglalkoztatók számára a digitalizált bérügyvitel?

Mint az előbb is említettem a munkáltató feladata a munkaidő nyilvántartás vezetése, mely megalapozza a havi bérszámfejést, ez akár több száz ember havi juttatásának meghatározását, a foglalkoztatói terhek megállapítását jelenti.

A papír alapon vezetett és leadásra került munkaidő nyilvántartás adatainak ellenőrzése - még ha időben, és jól is kerül leadásra -, feldolgozása több órát vesz igénybe, ez elviszi az időt a valós munkától, illetve nagyobb a hibalehetőség.

Egy jól elkészített program esetén nem kell várni, hogy az esetleges hibát a munkavállaló vegye észre, mikor készhez veszi munkabérét. Ez kellemetlen az ügyintéző, és a munkavállaló részéreről is.
Online felületen a munkavállaló és a munkáltató is eléri az adatokat, egészében látja az információkat, ezáltal felgyorsulnak a folyamatok, csökken a hibalehetőség.

Röviden: nem kell várni a kitöltött papírokra, nem kell azokat kinyomtatni, összegyűjteni, ellenőrizni, rögzíteni, a hibákat javítani, a hiányosságokat pótolni.

Fontosnak tartom minden munkáltatóval megismertetni a digitális bérügyvitel előnyeit, hogy minél nagyobb körben elterjedjen.

Jelentkezés a BaBér Panoráma konferenciára.

Follow hrportal_hu on Twitter

Megállapodott a bérrendezésről a METRO a Kereskedelemi Alkalmazottak Szakszervezetével

Megállapodott a METRO Kereskedelmi Kft. vezetősége a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével a 2018. január 1-jétől életbe lépő Áruházi Bérrendezési Programról. A többhetes előkészület és egyeztetés után létrejött megegyezést a Központi Üzemi Tanács is támogatja. Az átfogó és átlátható bérrendezés alapvetése az volt, hogy a törvényben előírtnál magasabb minimálbéremelést minden áruházban úgy hajtsák végre, hogy közben a magasabb felelősségi körökre jellemző, most meglévő jövedelemkülönbségek is megmaradjanak.tovább..

További cikkek
Hatalmas az érdeklődés az országos diákvállalkozó vetélkedőre

A november végi határidőig összesen 126, közöttük 27 határon túli csapat regisztrált, azaz a felkészítő tanárokkal együtt több mint 600-an... Teljes cikk

8+1 tipp az utolsó ajándékvásárlási rohamban

Meghitt együttlét, vidám beszélgetések vagy a rengeteg kiadás? Sokaknak inkább az utóbbi jut eszébe a karácsonyról egy felmérés szerint. Hogyan... Teljes cikk

A Ryanair pilótáinak sztrájkjához az olasz légiforgalmi szektor majdnem egésze csatlakozik

Nem tántorodtak el a Ryanair légitársaság olaszországi pilótái a péntekre meghirdetett munkabeszüntetéstől, amelyhez az Alitalia és a Vueling... Teljes cikk

Már csak egy napot kell várni a magyarországi robotolimpia bejelentéséig

Magyarország rendezheti meg a World Robot Olympiad robotprogramozási Világdöntőt 2019-ben. Ez egy nemzetközi oktatási program, amely azzal a céllal... Teljes cikk

Rossz hír a diákoknak: nagyon rövid lesz a téli szünet

Az idei téli szünet december 23-án kezdődik és mindössze 4 munkanap esik bele - írja az eduline.hu oldal. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár