Szerző: Kovács Regina
Megjelent: 4 éve

Ökológia és szociális felelősségvállalás




Tőzsér JuditMindegyik elismerés igazán megtisztelő a vállalat számára, hiszen a Lidl Magyarország működésében a fenntarthatóság, a fenntartható fejlődés hosszú évek óta kiemelt jelentőséggel bír. A Lidl-nél az ehhez kapcsolódó vállalati társadalmi felelősségvállalás tevékenységek három főbb területből, az ökológiai, az ökonómiai és a szociális pillérekből állnak. A vállalat a magyar nemzeti sajátosságok okán a három terület közül, az ökológia és szociális felelősségvállalás mellett döntött. Ennek magyarázata, hogy a Lidl az FMCG szektor tagjaként elsősorban a gyermekéhezés felszámolásáért és a környezetvédelemért tud jelentős lépéseket tenni. Így a vállalat az elmúlt évek során társadalmai felelősségvállalás kampányok keretein belül több mint 100 millió forinttal segítette több ezer hátrányos helyzetű gyermekek étkezését olyan alapítványokkal karöltve, mint a Gyermekétkeztetési Alapítvány vagy a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítvány. Az alapítványokon keresztül az áruházlánc hozzájárulhatott többek között a GYEA Mindenki ebédel programjának sikerességéhez, illetve a Minden Gyerek Lakjon Jól Alapítvány halmozottan hátrányos településeken élő rászoruló gyermekek segítését célzó programjának eredményességéhez.


Az oktatás és az egészség támogatása viszi előre a társadalmat



„Az OMV-konszern CSR-politikájának lényege, hogy tisztában legyünk azzal, a helyi közösségek tagjaként, a lokális igényekre válaszolva, miként tudunk hozzájárulni a társadalom fejlődéséhez - ennek pedig sarkalatos pontja az oktatás, ahogy ezt Magyarországi CSR-aktivitásunk is jelzi.” - emelte ki a lényeget Elek Adrienn. „Számos hazai és nemzetközi program illeszkedik ebbe a gondolatba: Ázsiában, Afrikában is indítottunk már oktatási programot, de Ausztriában a Bécsi Egyetemmel közösen dolgozunk azon, hogy a mérnöki szakmában növekedjen a nők aránya. Fenntarthatóság, a jövő generációk támogatása, oktatás-tehetséggondozás - mi ebben gondolkodunk, legyen szó akár az olvasás népszerűsítéséről, akár a vízilabda-utánpótlás anyagi támogatásáról.”

A Lidl a gyermekek egészsége mellett is számos alkalommal állást foglalt, ennek érdekében vezette be minden áruházában az Egészséges kassza intézményét, és indította el edukációs céllal két egymást követő évben (2015-ben és 2016-ban) az Egészségesen az iskolapadban! kampányát is. Ezen túlmenően az áruházlánc szervezésében 2016 novembere óta havi rendszerességgel kerülnek megrendezésre az Egészségnapok Budapest különböző oktatási intézményeiben, melyek sikerességét jól mutatja, hogy az eddigi események közel 10.000 gyermekhez és családjaikhoz juttatták el az egészséges táplálkozás és életmód üzenetét. A kampányok és rendezvények fő célja, hogy játékos formában hasznos információkkal segíthessük a gyermekek egészséges életmódra való nevelését. A környezetvédelmi tevékenységei közül a Lidl kiemelten fontosnak tartja azt az egész bolthálózatra kiterjedő nagyszabású környezetvédelmi beruházását, melynek eredményeképpen a vállalat egyedülálló módon a keletkezett hulladék 95%-át tudja újrahasznosítani, ezáltal jelentősen csökkentve az éves CO2 kibocsátást is. A fenntartható működés egyik kiemelkedő példája a Lidl Hungária körúti áruháza, amely kialakításánál korszerű megoldásokkal csökkentettük a fűtési hőigényt és a villamosenergia-fogyasztást. A természeti környezet védelmét célozta a Lidl a Pilisért kampány is, melynek keretében a 2015-ös jégkár után 1 millió facsemete beszerzését, közel 60 hektárnyi erdőterület faültetését támogatta az áruházlánc. Az áruházlánc szintén a környezettudatosság jegyében telepített két budapesti Lidl áruház parkolójába (a János utcai és a Hungária körúti) nagyteljesítményű, magyar gyártású elektromos autótöltő-állomást, melyeket állandójelleggel üzemeltet.


A cégek további lépéseket terveznek a CSR területén



Az OMV Hungária szakembere hozzátette: „A vízilabda-utánpótlás támogatására a vállalat több mint 180 töltőállomásból álló hazai hálózatában közel hétszázezer tankolás segítségével összesen több mint 23 millió forint gyűlt össze tavaly egy hónap alatt. A Magyar Vízilabda Szövetség a befolyt összeget teljes egészében az utánpótlás nevelésére fordítja. Az olvasást népszerűsítő programunk keretében pedig eddig több mint 30 ezer könyv gyűlt össze, 23 iskolában került sor felolvasásra, összesen mintegy ötezer gyermek részvételével.”

A Lidl Magyarország jövőbeni tervei között szerepel a Magyarországon élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek segítése, az egészségtudatos életmód további népszerűsítése az egészségmegőrzés jegyében szervezett tematikus kampányokon és programokon keresztül. Az áruházlánc mindemellett további elektromos autótöltő állomások telepítését tervezi, valamint a jövőben is törekedni fog arra, hogy minden új és modernizált áruházát a magas fenntarthatósági normák szerint hozza létre.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Érzelmek és vállalati értékek együtt a társadalmi felelősségvállalásban
2. oldal - Ökológia és szociális felelősségvállalás
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hambulancia térkép: online adatbázis készül a mentőket támogató vendéglátóhelyekről

Az Országos Mentőszolgálat úgy döntött: országos online adatbázist készít a szolgálatban lévő mentőket támogató vendéglátóhelyekről,... Teljes cikk

Nyíltnapon tekinthettek be a gyerekek a podcastok és a logisztika világába

Izgalmas és különleges munkahelyeket ismerhettek meg a 12-18 éves fiatalok a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány Balansz Programjának szervezésében. Teljes cikk

Nagy értékű felajánlással segítik a Máltai Szeretetszolgálat és az Országos Mentőszolgálat munkáját

Az E.ON Hungária Csoport a Máltai Szeretetszolgálatnak, a Groupama Biztosító az Országos Mentőszolgálatnak tett felajánlást, a Tesco pedig ismét... Teljes cikk