Ökológia és szociális felelősségvállalás


Az oktatás és az egészség támogatása viszi előre a társadalmat
„Az OMV-konszern CSR-politikájának lényege, hogy tisztában legyünk azzal, a helyi közösségek tagjaként, a lokális igényekre válaszolva, miként tudunk hozzájárulni a társadalom fejlődéséhez - ennek pedig sarkalatos pontja az oktatás, ahogy ezt Magyarországi CSR-aktivitásunk is jelzi.” - emelte ki a lényeget Elek Adrienn. „Számos hazai és nemzetközi program illeszkedik ebbe a gondolatba: Ázsiában, Afrikában is indítottunk már oktatási programot, de Ausztriában a Bécsi Egyetemmel közösen dolgozunk azon, hogy a mérnöki szakmában növekedjen a nők aránya. Fenntarthatóság, a jövő generációk támogatása, oktatás-tehetséggondozás - mi ebben gondolkodunk, legyen szó akár az olvasás népszerűsítéséről, akár a vízilabda-utánpótlás anyagi támogatásáról.”
A Lidl a gyermekek egészsége mellett is számos alkalommal állást foglalt, ennek érdekében vezette be minden áruházában az Egészséges kassza intézményét, és indította el edukációs céllal két egymást követő évben (2015-ben és 2016-ban) az Egészségesen az iskolapadban! kampányát is. Ezen túlmenően az áruházlánc szervezésében 2016 novembere óta havi rendszerességgel kerülnek megrendezésre az Egészségnapok Budapest különböző oktatási intézményeiben, melyek sikerességét jól mutatja, hogy az eddigi események közel 10.000 gyermekhez és családjaikhoz juttatták el az egészséges táplálkozás és életmód üzenetét. A kampányok és rendezvények fő célja, hogy játékos formában hasznos információkkal segíthessük a gyermekek egészséges életmódra való nevelését. A környezetvédelmi tevékenységei közül a Lidl kiemelten fontosnak tartja azt az egész bolthálózatra kiterjedő nagyszabású környezetvédelmi beruházását, melynek eredményeképpen a vállalat egyedülálló módon a keletkezett hulladék 95%-át tudja újrahasznosítani, ezáltal jelentősen csökkentve az éves CO2 kibocsátást is. A fenntartható működés egyik kiemelkedő példája a Lidl Hungária körúti áruháza, amely kialakításánál korszerű megoldásokkal csökkentettük a fűtési hőigényt és a villamosenergia-fogyasztást. A természeti környezet védelmét célozta a Lidl a Pilisért kampány is, melynek keretében a 2015-ös jégkár után 1 millió facsemete beszerzését, közel 60 hektárnyi erdőterület faültetését támogatta az áruházlánc. Az áruházlánc szintén a környezettudatosság jegyében telepített két budapesti Lidl áruház parkolójába (a János utcai és a Hungária körúti) nagyteljesítményű, magyar gyártású elektromos autótöltő-állomást, melyeket állandójelleggel üzemeltet.
A cégek további lépéseket terveznek a CSR területén

A Lidl Magyarország jövőbeni tervei között szerepel a Magyarországon élő hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek segítése, az egészségtudatos életmód további népszerűsítése az egészségmegőrzés jegyében szervezett tematikus kampányokon és programokon keresztül. Az áruházlánc mindemellett további elektromos autótöltő állomások telepítését tervezi, valamint a jövőben is törekedni fog arra, hogy minden új és modernizált áruházát a magas fenntarthatósági normák szerint hozza létre.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Érzelmek és vállalati értékek együtt a társadalmi felelősségvállalásban
2. oldal - Ökológia és szociális felelősségvállalás