Évtizedes vállalásokat tett az Unilever - tisztességes létminimum, sokszínűség, képzés
Egy igazságosabb és befogadóbb társadalomért tett vállalásokat a multinacionális cég. Ígéretük szerint a teljes vállalati értékláncában segítenek javítani az emberek életszínvonalát, felzárkóztatás révén álláslehetőségeket teremtenek, valamint felkészítik az embereket a munka világában várható jövőbeli kihívásokra.
• 2030-ig eléri, hogy mindenki, aki közvetlenül szállít árukat és nyújt szolgáltatásokat a cég számára, megkeresse legalább a tisztességes létminimumhoz szükséges bért vagy jövedelmet;
• 2025-ig évente 2 milliárd eurót szán a vállalat az alulreprezentált csoportokból származó emberek tulajdonában lévő beszállítók támogatására;
• 2030-ig új foglalkoztatási modelleket vezet be alkalmazottai számára, valamint 10 millió fiatalnak segít alapvető készségek megszerzésében annak érdekében, hogy felkészítse őket a jövő munkalehetőségeire.
„Az éghajlatváltozás és a társadalmi egyenlőtlenségek jelentik a két legnagyobb fenyegetést, amelyekkel a világ napjainkban szembenéz. Az elmúlt év kétségtelenül szélesítette a társadalmi szakadékot, így határozott és kollektív fellépésre van szükség egy olyan társadalom kiépítéséhez, amelyben mindenki számára kínálunk lehetőségeket” - mondta Alan Jope, az Unilever elnök-vezérigazgatója.
Tisztességes létminimum
Mint írják, az első pont vagyis az embereknek legalább a tisztességes létminimumhoz való juttatása a gazdaság számára is előnyös, hiszen élénkíti a fogyasztást, segíti a munkahelyteremtést és a kisvállalkozásokat, csökkenti a munkavállalói fluktuációt, valamint javítja a termelékenységet.
A beszálltóik és közvetlen szolgáltatóik felé 2030-ig tett vállalásukkal rendszerszintű változást kívánnak elérni, különös tekintettel a feldolgozóiparban és a mezőgazdaságban foglalkoztatott legkiszolgáltatottabb munkavállalókra.
Sokszínűség
A cég közleménye szerint, a felsővezetésben globális szinten már sikerült elérniük a nemek egyenlő arányát. A jövőben pedig tovább szándékoznak növelni az olyan hirdetések számát, amelyek megmutatják az emberek sokszínűségét mind a képernyőn, mind pedig a kamera mögött.
Belső működésükbe is új irányelveket és folyamatokat vezetnek be a befogadó és sokszínű szervezeti kultúra érdekében, és hogy megszüntessék a munkaerő-felvétel közben esetlegesen fellépő akadályokat, felkészítsék a vezetőket az érintett alkalmazottak megfelelő támogatására. A cél érdekében 2025-ig évente 2 milliárd eurót fordítanak alulreprezentált csoportokból származó beszállítóik támogatására, készségfejlesztésére. Ezek a beszállítók lehetnek a fogyatékkal élők, az LMBTQI+ közösség tagjai, illetve egyéb kisebbségek tulajdonában lévő, illetve általuk vezetett kis- és középvállalkozások.
Felkészülés a jövő munkáira
2025-ig vállalják, hogy minden munkavállalójuk átképzést vagy továbbképzést kapjon és jövőbiztos készségekkel rendelkezzen. A készségfejlesztés mellett, 2030-ig rugalmas foglalkoztatási lehetőségeket is biztosítani terveznek munkatársaik számára. Ezek közé tartoznak például a rugalmas munkaszerződések, vagy tanulásra, átképzésre biztosított szabadidő.
Mindemellett 2030-ig 10 millió fiatalnak akarnak globálisan segíteni olyan alapvető készségek megszerzésében, melyek ahhoz szükségesek, hogy felkészüljenek a jövő munkalehetőségeire.