Globális kampánnyal erősíti fel a nők hangját a Mars
Globális crowdsourcing kampányt indít a Mars, hogy javítsa a nők előrejutási lehetőségeit minden társadalmi csoportban - függetlenül a faji, etnikai származástól, szexuális irányultságtól, vallástól és képességektől.
A kampány révén a világ egyik legnagyobb globális csokoládé-, élelmiszer-, kisállateledel- és édességgyártója változást hozna a nemek közti egyenlőtlenségbe, az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaival összhangban.
Miközben a nők jelenleg a világ népességének 51%-át teszik ki és 28 trillió dollárral járulnak hozzá a globális GDP-hez, a véleményük, hangjuk sokszor háttérbe szorul. A koronavírus-járvány előtt az ENSZ becslései szerint több mint egy évszázadra lett volna szükség ahhoz, hogy megszűnjön a nemek közti esélyegyenlőtlenség. A pandémia ezt a folyamatot további 25 évvel hosszabbította meg, a hatása pedig különösen lesújtó volt a kisebbségekben élő nők számára- érvel a vállalat.
A kampány márciusban indul, és egy kérdőív formájában arra kéri majd a nőket, hallassák hangjukat, mondják el véleményüket. A beérkezett válaszokat ezután az Oxfordi Egyetem Saïd üzleti iskolájának Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) részlege elemzi.
Az eredményeket idén nyáron publikálja majd az Oxfordi Egyetem egy tanulmányban, amelyben javaslatot tesz arra, hogy a Mars hogyan kínálhat további lehetőségeket a nők számára.
A fő kérdés, amelyre a kampány választ keres az az, hogy minek kell változnia ahhoz, hogy még több nő kiaknázhassa a benne rejlő potenciált? A válaszokat szem előtt tartva a Mars a vállalaton belül és a társadalom szélesebb rétegeiben is konkrét lépéseket tesz majd a nemek közti esélyegyenlőtlenség felszámolása érdekében.
A Mars közép-európai vezetőségi csapatában jelenleg 10-ből 5 vezető nő.