Gyorsan, nagy létszámú munkaerő, olcsón: ez a diákmunka
Itt az iskolai év vége, nyakunkon a nyár, a diákok pedig online regisztrálva és személyesen is elkezdtek érdeklődni a diákmunkák iránt, amik volumene - a megrendelők részéről - a járványhelyzet alatt 50-70%-kal esett vissza. Ez az arány pedig a turizmus újraindulásával sem emelkedik kellőképpen, hogy elérje a kereslet szintjét. A diákmunka előnyei a Meló-Diák szempontjából.
Legtöbb ügyfelünk leginkább ezek miatt a kényelmi okok és a diákok minősége miatt válik évről-évre visszatérő partnerünkké… vagy akár egész éves partnerré. Az alábbi videóban a siófoki Hotel Azúr nyilatkozik elismerően a diákok hatékonyságáról.
A diákmunka már NEM csak nyári munka!
Egyértelmű, hogy az iskolai szünet, a turizmus és a mezőgazdaság hónapjai mindig a diákmunka csúcspontjai lesznek, a Meló-Diáknál azonban azon dolgozunk, hogy ezt a görbét is ellaposítsuk. A koronavírus alatt Életerő Programunkkal és kellő óvintézkedéseket vezettünk be a vírus megfékezésére, most viszont az a feladatunk, hogy a munkavállalás görbéjét próbáljuk meg kicsit kiegyenesíteni.
A diákmunka egész évben megoldás!
Mi már újragondoltuk a foglalkoztatási formákat és a toborzást, a diákmunka pedig egy áthidaló megoldás minden cég számára, hiszen rugalmas, lendületes, és nem csak gyors, hanem hosszú távú igényeket is kielégíthet. Ha a nyáron nem is tudunk minden diák számára állást találni, azt reméljük, hogy a jelenlegi helyzet felnyitja a cégek szemét: az atipikus foglalkoztatás, a diákmunka egy kockázatmentes döntés a számukra.
Míg a nyáron a legtöbb diák nem a saját szakterületén dolgozik, addig évközben ez az arány javul, a tanulók irodákba, gyakornoki pozíciókba kerülnek sok esetben, ahonnan pedig egyenes út vezethet a foglalkoztatotti állományba is, jó teljesítmény esetén.
Pótlás és utánpótlás a vírushelyzet végeztével
Tavaly a Meló-Diákkal készítettünk egy kutatást, amelyben megkérdeztük a diákokat: mihez értenek? Milyen hard és soft skillekkel, esetleg IT-tudással rendelkeznek? A válaszok még minket is megleptek: több programozó diák, videószerkesztő, vagy nyelvzseni is kitöltötte az űrlapot, ami csak ráerősített a célunkra: a hagyományos diákmunkák mellett egyre nagyobb igény van a diákok részéről az önálló, felelősségteljes, alkotó munkákra is.
Tudjuk, hogy a járványhelyzet után elsősorban a gyors és rugalmas diákfoglalkoztatás iránti kereslet fog megnőni, hiszen ha újraindul a termelés, a vállalatok először atipikus foglalkoztatottjaik körét bővítik, és nem a teljes állományt.
Hiszünk emellett abban is, hogy a cégek felismerik azt, hogy a járványhelyzet alatt nagy fejfájásokat okozó távmunka, vagy szoftveres elégtelenségek áthidalására is lehetőséget kínálnak azok a diákok, akik már digitális környezetben nőttek fel: vagy akár a már említett programozói tudás birtokában vannak. A diákok így nem csak munkaerő-pótlók lesznek, hanem utánpótlást jelentenek majd a cégek számára.