Hogyan hat a járvány a munkavállalói élményre?
Hogyan változtatta meg a járvány a munkavállalói élményt? Ezt vizsgálja 2020-ban a Kincentric Globális Munkavállalói Élmény Kutatása. Tavaly 43 ország 23 iparágát képviselte az a több mint 1300 HR szakember, akik 23 millió munkavállaló élményébe engedtek betekintést. Az idei kutatás résztvevőivel júliusban osztják meg az eredmények összefoglalóját.
Ezt a megváltozott élethelyzetet és az új kihívásokat vizsgálja az idén harmadik alkalommal útjára indított Globális Munkavállalói Élmény Kutatásában a Kincentric. A kutatásban arra keresik a választ, hogyan hatott a járvány a vállalatok munkavállalói élmény megközelítésére, hogyan alakulnak át a HR prioritások és hogy a kialakult krízishelyzet elindítja-e a szervezeti kultúra jelentős átalakulását, vagy visszatérünk a régi kerékvágásba.
A munkavállalói élmény azt mutatja meg, hogyan érzik magukat a kollégák a munkavállalói életciklus különböző állomásain. A munkavállalói élmény akkor kezdődik, amikor egy cég iránt érdeklődő álláskereső először hall a vállalatról, vagy ellátogat a cég karrieroldalára, és nem ér véget akkor sem, amikor az adott vállalatnál dolgozó kolléga elhagyja a szervezetet.
„A munkavállalói élmény meghatározó pillanatok sokaságából áll. Egy vállalat úgy tud erre hatni, ha azonosítja a legfontosabb munkavállalói csoportjait és a számukra meghatározó életciklus szakaszokat” - mondja Bakos Réka vezető tanácsadó.
A digitális forradalom ellenére a cégek sikerességéért az ott dolgozók felelnek. Ebben a megváltozott helyzetben teljesen új eszközöket kellett alkalmazniuk a vezetőknek ahhoz, hogy a teljesítményhez szükséges motivációt és az összetartozás élményét fenntartsák, vagyis új típusú meghatározó pillanatokat alakítsanak ki.
„A karantén időszakában számos termelésben, IT-telekommunikációs, kiskereskedelmi, pénzügyi, egészségügyi szektorban, SSC területen működő cég-és HR vezetőivel beszélgettem arról, hogyan érintette őket a járvány, hogyan reagáltak a megváltozott helyzetre és mit hoz számukra a jövő. Az egyik fő tanulság az, hogy a vállalatvezetők úgy gondolják: a munka világa jelentősen átalakul és nem térünk vissza teljesen a korábban megszokott kerékvágásba, számos változtatás hosszú távon is velünk marad. " - mondta Uzsák Éva Virág, a Kincentric Magyarország ügyvezetője.
Kutatásukban ezért kiemelten vizsgálják, hogyan alakultak át a munkavállalói élményt és tehetségmenedzsmentet érintő prioritások, de azt is, hogyan gondolkodnak a szervezeti kultúra alakításáról és változnak-e a vezetőkkel kapcsolatos elvárások.
A Globális Munkavállalói Élmény Kutatás eredményeit júliusban elsőként a felmérést kitöltő cégek kapják meg, amiben egy jövő fókuszú gondolatébresztőt is megosztanak arról, hogyan támogassa a cégvezetés a gyors visszatérést és hogyan alakítsanak ki új normákat a régi, megszokott helyett. A kutatáshoz az alábbi linken lehet csatlakozni: https://msuitelink.com/exresearch2020
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Egy friss felmérés szerint minden tizedik dolgozó titokban dolgozik, amikor szabadságon van, de olyanok is vannak, akik betegséget színlelnek, hogy... Teljes cikk
A XXI. század embere túlterhelt, állandóan teljesíteni próbál, és közben fokozatosan elveszíti a kapcsolatot önmagával. Ez pedig előbb-utóbb... Teljes cikk
A szakember szerint a nyitottság kultúrájának kiépítése elengedhetetlen a kiégés megelőzéséhez. Teljes cikk
- Járványos túlmunka: az Egyesült Királyságban minden tizedik kiégett irodai dolgozó kórházba kerül 3 hete
- Olyan munkahelyet hozunk létre, ahol mi is szívesen dolgoznánk - fókuszban a munkavállalói jóllét 4 hete
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 4 hete
- Egyre többen vannak, akik a szabadságuk alatt sem tudnak elszakadni a munkától 1 hónapja
- Csapatépítő másként – közös koncertélmény, ami közelebb hoz 2 hónapja
- A kultúra és nem a politika határozza meg, hogy a dolgozók beszélnek-e a mentális problémáikról 2 hónapja
- Ezek a legfontosabb prioritások a dolgozók számára a munkahelyen 2 hónapja
- Ezt a hibát ne kövesd el generációs témában: itt a friss kutatás 2 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 2 hónapja
- Íme 10 aljas módszer, mellyel kikényszeríthető a felmondás 2 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja