Megjelent: 7 éve

Hogyan tartható meg és motiválható a dolgozó?

Egyik legtöbbször felvetett téma, hogy hogyan tartsuk meg a munkaerőt. Számtalan recept létezik rá, de az egyik legfontosabb meg kell ismerni a munkavállalót - írja JobAngel a HRBlogon.

Legyen szó egy kis létszámú vállalkozásról vagy több száz, ezer főről, foglalkozni kell velük, figyelmet kell adni nekik. Ha nem ismerjük a dolgozót nem tudjuk miben kellene fejlődnie, mivel motiválhatjuk vagy hogyan tarthatjuk meg.

Erre a legjobb módszer az interjúztatás. A kérdéseket csoportokra érdemes osztani. Az első csoport az ő jelenlegi testi, lelki állapotáról szól. A beszélgetés alatt nagyon fontos figyelni az illető testbeszédét. Szóba jöhetnek családi problémák, sportsérülések, betegségek vagy eredmények, új családtag érkezése, bármi, ami lelkesítheti, vagy a mélységbe taszíthatja.

Második csoport a céggel kapcsolatos kérdések köre: átlátja-e a vállalat szerkezetét? Érti, tudja, hogy a szervezetben hol foglal helyet? Ismeri a vállalat eredményeit és a jövőre vonatkozó céljait? Ez hogyan kapcsolódik az ő munkájához, stb.

A harmadik csoport a munkatárs munkájára vonatkozó kérdések. Mióta dolgozik a pozíciójában? Miért választotta ezt a szakmát? Mit várt tőle? Szereti azokat a feladatokat, amelyeket most végez? Mi okoz neki örömet vagy problémát? Teljesen fel kell térképezni, hogy hogyan éli meg a mindennapokat, milyen napi problémákkal küzd, milyen eredményeket ért el. A problémák megoldásában teljes mértékben segíteni kell, az eredményekért pedig elismerést kell adni neki vezetői szinten is.

Negyedik csoportba pedig azok a kérdések jöhetnek, amelyek arra adnak választ, hogy mire van szüksége. Itt a tárgyi eszközök, feladatok hatékonyabb elosztása, képzés, szeminárium, utazás biztosítása, munkarend módosítása, bármi szóba jöhet, ami az ő eredményességéhez járul hozzá.

Ezek az adatok adják alapját a megtartásnak, fejlesztésnek és a motivációnak.

Fotó: Pixabay

JobAngel teljes cikke a HRBlogon olvasható.
  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért válts pozitív gondolkodásra?

A pozitív gondolkodás nem csak üres szlogen, hanem valódi eszköz, amely az életed számos területére hatással lehet – egészségedtől kezdve a... Teljes cikk

Önfinanszírozó nyugdíj euróban… létezik ilyen?

Ez az ötlet csak akkor működhet, ha van némi „alaptőkéd”. Nem kell nagy összegre gondolni (persze, kinek mi a nagy?), elég lehet hozzá 4-5 millió... Teljes cikk

Hogyan tovább, ha létszámstop van?

Sokszor előfordul, hogy egy cég létszámstopot vezet be, de a munka mennyisége nem változik, sőt az is előfordulhat, hogy még nő is a feladatok... Teljes cikk