Hogyan tartható meg és motiválható a dolgozó?
Egyik legtöbbször felvetett téma, hogy hogyan tartsuk meg a munkaerőt. Számtalan recept létezik rá, de az egyik legfontosabb meg kell ismerni a munkavállalót - írja JobAngel a HRBlogon.

Erre a legjobb módszer az interjúztatás. A kérdéseket csoportokra érdemes osztani. Az első csoport az ő jelenlegi testi, lelki állapotáról szól. A beszélgetés alatt nagyon fontos figyelni az illető testbeszédét. Szóba jöhetnek családi problémák, sportsérülések, betegségek vagy eredmények, új családtag érkezése, bármi, ami lelkesítheti, vagy a mélységbe taszíthatja.
Második csoport a céggel kapcsolatos kérdések köre: átlátja-e a vállalat szerkezetét? Érti, tudja, hogy a szervezetben hol foglal helyet? Ismeri a vállalat eredményeit és a jövőre vonatkozó céljait? Ez hogyan kapcsolódik az ő munkájához, stb.
A harmadik csoport a munkatárs munkájára vonatkozó kérdések. Mióta dolgozik a pozíciójában? Miért választotta ezt a szakmát? Mit várt tőle? Szereti azokat a feladatokat, amelyeket most végez? Mi okoz neki örömet vagy problémát? Teljesen fel kell térképezni, hogy hogyan éli meg a mindennapokat, milyen napi problémákkal küzd, milyen eredményeket ért el. A problémák megoldásában teljes mértékben segíteni kell, az eredményekért pedig elismerést kell adni neki vezetői szinten is.
Negyedik csoportba pedig azok a kérdések jöhetnek, amelyek arra adnak választ, hogy mire van szüksége. Itt a tárgyi eszközök, feladatok hatékonyabb elosztása, képzés, szeminárium, utazás biztosítása, munkarend módosítása, bármi szóba jöhet, ami az ő eredményességéhez járul hozzá.
Ezek az adatok adják alapját a megtartásnak, fejlesztésnek és a motivációnak.
Fotó: Pixabay
JobAngel teljes cikke a HRBlogon olvasható.