Megjelent: 6 hónapja

3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is erősen visszaesik. Az Eureka Games a HRBlogon tippeket ad ahhoz hogyan motiválható a dolgozó.

Donald Clifton: How Full Is Your Bucket? c. pozitív pszichológiával foglalkozó könyvében 40 év céges kutatásának eredményét közli, miszerint a dolgozók első számú indoka a munkahelyváltásra az elismerés hiánya. Ezt erősíti meg az OfficeVibe elkötelezett munkavállalókról szóló kutatása is, amelyből kiderül: a dolgozók 65%-a érzi úgy, hogy nem kap elég dicséretet a munkahelyén. 72%-a heti szinten, 9% -a pedig soha nem kapott nem kapott pozitív megerősítést a vezetőitől, ami azért is érdekes szám, mert 82%-a az ajándéknál is jobban örülne a dicséretnek.

A ma vezetőinek számos, folyamatosan változó munkahelyi kihívással kell szembenéznie, határozott és előnyös üzleti döntéseket hoznia, törekedve a kollégáival való jó kapcsolatra is. Ebben a feszített tempójú, teljesítmény fókuszú munkakörben akaratlanul is könnyű elfelejtkezni az emberi tényezőkről.

Ha a főnök nem képes konstruktív visszajelzésre, vagy sosem dicséri meg beosztottjait, a kollégák egy idő után egészen biztosan jelezni fogják az egyéni és csoportos megerősítés hiányát.

A vezetői dicséret ugyanis nem csak pozitív visszajelzés, de a dolgozó értékességének a validálása. A személyre szóló, hiteles megerősítés tehát nem tévesztendő össze a vakon (ok nélkül) dicséréssel, a munkavállalók ugyanis legtöbbször pontosan érzik, hogy milyen teljesítményért várható el ez a bizalmat feltételező, motiváló visszajelzés.

3 tipp a motiváláshoz:


  • Egy helyzetfüggő, azaz szituatív vezető rugalmasan alkalmazkodik az adott munkahelyi kihívásokhoz, figyel a kollégái teljesítményére és ha kell, alkalmat teremt a dicséretre. Ezt teheti akár játékos csapatépítő programok nyomán is
  • Nem mindenki igényli az azonnali visszajelzést, és vannak olyan introvertált személyiségtípusok, akiket zavarba hoz a személyes értékelés. ó megoldás lehet pl. egy fényképekkel díszített szuperhős témájú „szuper dolgozóink” tábla.
  • Saját magukhoz képest értékeljük a kollégákat, így valóban őket támogatjuk és nem teremtünk negatív érzésekkel teli, irodai versenyhelyzetet. A dicsérő attitűd nem a gyengeség jele és nem jár tisztelet-vesztéssel, cserébe bizalmat épít a kollégák között, és nagyban hozzájárul a munkahelyi élmény fejlesztéséhez (employee experience).


Fotó: Pixabay
A teljes cikk a HRBlogon olvasható.
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter