Megjelent: 9 hónapja

3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is erősen visszaesik. Az Eureka Games a HRBlogon tippeket ad ahhoz hogyan motiválható a dolgozó.

Donald Clifton: How Full Is Your Bucket? c. pozitív pszichológiával foglalkozó könyvében 40 év céges kutatásának eredményét közli, miszerint a dolgozók első számú indoka a munkahelyváltásra az elismerés hiánya. Ezt erősíti meg az OfficeVibe elkötelezett munkavállalókról szóló kutatása is, amelyből kiderül: a dolgozók 65%-a érzi úgy, hogy nem kap elég dicséretet a munkahelyén. 72%-a heti szinten, 9% -a pedig soha nem kapott nem kapott pozitív megerősítést a vezetőitől, ami azért is érdekes szám, mert 82%-a az ajándéknál is jobban örülne a dicséretnek.

A ma vezetőinek számos, folyamatosan változó munkahelyi kihívással kell szembenéznie, határozott és előnyös üzleti döntéseket hoznia, törekedve a kollégáival való jó kapcsolatra is. Ebben a feszített tempójú, teljesítmény fókuszú munkakörben akaratlanul is könnyű elfelejtkezni az emberi tényezőkről.

Ha a főnök nem képes konstruktív visszajelzésre, vagy sosem dicséri meg beosztottjait, a kollégák egy idő után egészen biztosan jelezni fogják az egyéni és csoportos megerősítés hiányát.

A vezetői dicséret ugyanis nem csak pozitív visszajelzés, de a dolgozó értékességének a validálása. A személyre szóló, hiteles megerősítés tehát nem tévesztendő össze a vakon (ok nélkül) dicséréssel, a munkavállalók ugyanis legtöbbször pontosan érzik, hogy milyen teljesítményért várható el ez a bizalmat feltételező, motiváló visszajelzés.

3 tipp a motiváláshoz:


  • Egy helyzetfüggő, azaz szituatív vezető rugalmasan alkalmazkodik az adott munkahelyi kihívásokhoz, figyel a kollégái teljesítményére és ha kell, alkalmat teremt a dicséretre. Ezt teheti akár játékos csapatépítő programok nyomán is
  • Nem mindenki igényli az azonnali visszajelzést, és vannak olyan introvertált személyiségtípusok, akiket zavarba hoz a személyes értékelés. ó megoldás lehet pl. egy fényképekkel díszített szuperhős témájú „szuper dolgozóink” tábla.
  • Saját magukhoz képest értékeljük a kollégákat, így valóban őket támogatjuk és nem teremtünk negatív érzésekkel teli, irodai versenyhelyzetet. A dicsérő attitűd nem a gyengeség jele és nem jár tisztelet-vesztéssel, cserébe bizalmat épít a kollégák között, és nagyban hozzájárul a munkahelyi élmény fejlesztéséhez (employee experience).


Fotó: Pixabay
A teljes cikk a HRBlogon olvasható.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Konfliktust kiírni az ajtóra

Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is... Teljes cikk

A nagy halogatós - csapda

Vége az év első hónapjának… 2020. február van már több napja! Mégis, akadnak még mindig sokan - vezetők és beosztottak is -, akik néhány hétig... Teljes cikk

Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső... Teljes cikk