kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Járvány a munkahelyen! Mit tegyen a munkáltató?

A sertésinfluenza világméretű járvánnyá válhat, ezért érdemes felkészülni rá és megtenni a megfelelő óvintézkedéseket a munkahelyen, hogy ne menjen vállalat teljesítményének romlásához. Pánik helyett íme néhány tipp.

A sertésinfluenza világméretű járvánnyá válhat. Az Egyesült Államokban a munkáltatók már elkezdték a felkészülést, írja a HR Weekly. Egy gyakorlatban is kivitelezhető, időben megalkotott forgatókönyv hatással lehet a munkavállalók és a vállalat egészségére is.

Jobb félni, mint megijedni!

Természetesen minden vállalat egyedi, ezért a tervezésnél a lényegi sajátosságokat és az adott szükségleteket kell szem előtt tartani. De a következő problémák szinte mindenütt felmerülhetnek:

- Egyre több hiányzó. A munkavállalók képtelenek felvenni a munkát, mert betegek. Vagy éppen azért nem jönnek be dolgozni, mert félnek, hogy megbetegedhetnek.

- Vannak, akik fertőzött állapotban is dolgoznak, ahelyett hogy otthon maradnának.

- Alternatív munkamódszerek válnak szükségessé. A munkáltatónak figyelembe kell majd vennie, hogy az alkalmazottai inkább egyedül akarnak dolgozni, és nem akarnak középületekben tartózkodni.

- A dolgozók elutasíthatják némely munkahelyi kötelességük teljesítését, mert félnek, hogy kiderülne a fertőzöttségük.

- A munkavállalók elutasíthatják az egészségügyi ellátást különböző okokra hivatkozva.

- Szociális segítségnyújtás szükségessége. Előfordulhat, hogy egy beteg családtag, rokon szorul segítségre, akinek meg kell oldania a napi ellátását, így a dolgozó nem jön be munkahelyére.

- A munkavállalók nem bírnak a munkára fókuszálni. Ez jórészt érzelmi krízis, ami újból szükségessé teheti egy tanácsadó, szociális munkás, pszichológus jelentétét. Ennek kisebb jelei már Magyarországon is érzékelhetőek abban, hogy a munkavállalók a sertésinfluenzával kapcsolatos híreket böngészik.

Mit tegyen a munkáltató?

A munkáltatóknak nemcsak a fenti problémákkal, hanem több jogi nehézséggel is szembetalálhatják magukat. Kötelességük, hogy mindent megtegyenek egy biztonságos munkahely kialakításának érdekében. A következőkre érdemes odafigyelni:

- Fontos a járvánnyal kapcsolatos céges álláspont megfelelő kommunikálása. Tudatosítani kell a munkavállalókban, hogy influenzára utaló tünetekkel ne menjenek dolgozni.

- Munkavállalók képzése az influenzával kapcsolatban: hogyan védekezhetnek az influenza ellen, mik az alapvető higiéniai szabályok, például takarják el a szájukat, amikor köhögnek és az orrukat, amikor tüsszentenek, azonnal dobják ki a használt zsebkendőket, gyakran mossanak kezet és használjanak alkoholos kézfertőtlenítő folyadékot. Tartózkodjanak a szem, száj és orr megérintésétől!

- Egyéb mérések, melyekkel megelőzhető a járvány terjedése. Kevesen tudják, hogy ha tartózkodnak a légkondicionáló és egyéb levegőtisztító berendezések használatától, akkor csökkenthetik a fertőzöttség veszélyét, ahogy azzal is, ha nem nagyon utaznak és kevés emberrel találkoznak.

Hajnal Mónika
HR Tanácsadó
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jelentősen emelkednek a munkavédelmi és munkaügyi bírságok márciustól

A kormány megvédi a magyar munkahelyeket, ezért kiemelten kezeli a foglalkoztatáshoz kapcsolódó szabálytalanságok megelőzését is - hangsúlyozta... Teljes cikk

40 év óta először szigorítottak a dolgozókat a veszélyes anyagoktól védő szabályokon

Az európai parlamenti képviselők szerdán új szabályokat fogadtak el a munkahelyi káros anyagoknak való kitettség korlátozására, negyven év óta... Teljes cikk

Magánügy a dolgozó egészsége vagy éppen ellenkezőleg?

Miért komoly probléma az egészséges (munkában)megtartási HR-stratégia hiánya? - teszi fel a kérdést Papp Tamás István HR szakember. Decemberben az... Teljes cikk