Szerző: Berta László
Megjelent: 2 éve

Jó kis tockos a Főnök inkognitóban

Az RTL Klub sorozatának első darabjából nem derült ki más megfontolásra érdemes, mint hogy mekkora a munkaerőéhség. Úgy tűnik, azért vállalta be a pizzás cég, hogy részt vegyen ebben a műsorban, mert munkáltatói márkát kell építeni. Persze, fontos, és nem tudjuk, mennyivel több minőségi ember csörög rá a főszereplőnek álló tulajdonos által professzionálisnak mondott Pizza Kingre, de az tuti, hogy fájdalmas végignézni a kisemberek meggyőzésében bizakodó (?) produkciót.

Ki nézte tegnap a Főnököt Inkognitóban-t? Aki még nem, és a munka ünnepe előtt egy nappal tockost akar kapni lapos képernyőn keresztül, kattintson a tetemre hívás epizódra, és élvezze a tarkóra mért villámcsapásokat.

Ez a rész tetszeni fog azoknak, akik vágynak egy kukkolós vezető lecseszésére, náluk is jobban járnak, akik eljátszottak már a gondolattal, hogy a nyilvános lepleződés remek, mert ilyenkor ellentmondás nélkül a zsigerekben érezni, hogy milyen hanyag, alkalmatlan szabályszegő lényecske az ember. Ez amúgy lassan jó gyakorlatnak számít a mai világban mifelénk. Nem lesz olyan, mint élőben, de ez is valami.

Él bennem a remény, hogy elég sok vágás kellett és van szerkesztői teljesítmény abban, hogy kidobálták a sok röhögést, mosolyt, félmosolyt és fintort annak érdekében, hogy ebben a költséges játékban ne sérüljön a vezetői tekintély. Hogy röhöghetne má' a díszlet a vezetőn, amikor biztosan sokat fizetett azért, hogy feketére festett arccal, idétlen parókában húzassa a saját nótáját a tévében?

Az RTL Klub sorozatának első darabjából nem derült ki más megfontolásra érdemes, mint hogy mekkora a munkaerőéhség. Úgy tűnik, azért vállalta be a pizzás cég, hogy részt vegyen ebben a műsorban, mert munkáltatói márkát kell építeni. Persze, fontos, és nem tudjuk, mennyivel több minőségi ember csörög rá a főszereplőnek álló tulajdonos által professzionálisnak mondott Pizza Kingre, de az tuti, hogy fájdalmas végignézni a kisemberek meggyőzésében bizakodó (?) produkciót.

Mi állhat a háttérben? Milyen remény hatására kezd valaki bízni egy televíziós szereplés sikerében, amiben saját magát kell eljátszania? Nem túl nagy bátorság valódi színészi eszközök nélkül a csupasz kamerákkal szemben? „Ne szórakozzál, kell a minőségi (hajtós, lojális és kedves) munkaerő vagy nem?” - erre talán gondolkodás nélküli igen-t vár magától egy cégvezető, pedig nem kellene. Vagy belelkesedik az ötlettől? Bevállalja. Vagy flegmán dönt, hogy rendben, hadd forogjon? Vagy a lehető legnaivabban kell hozzáállni ehhez a kérdéshez?

Azért bújt maszk mögé a Pizza King tulajdonosa, tényleg arra volt rászánva ideje, pénze és teljes önmaga, hogy kamerákkal a háta mögött kezdő melósnak álcázva utána fog járni, milyen az élet az éttermeiben, amikor ő nincs ott, hogy többet tud meg a saját szemei által, mint amikor elküld néhány próbavásárlót, rutinos megbízottat az éttermekbe. Ha így van, akkor ki veszi a bátorságot ahhoz, hogy azt feltételezi a műsor célcsoportjáról - fizikai munkás, kékgalléros, betanított stb. -, hogy bután hinni fog a Mátyás királyos meséjében?

A márkaépítés működése érdekében a szórakoztatás is cél lehetett volna, hogy kísérletet tesznek a fotelba szögezni. Ha igen, akkor miért nem irányult erre valamilyen rendezői, szerkesztői stb. szándék? Csak mutattak volna bizonyos igényt az összekacsintásra, pl. „Tudjuk, ti egy jót akartok kukkolni, azért ültök itt, hogy bepillantsatok oda, ahova a főnök szeme nem lát. Meglátjátok, milyen izgalmas lesz.” Nem, csak azért sincsenek ilyen pillanatok, ezért nulla az izgalom.

Mocorog, hogy nem tudni, mit vágtak ki a tévések, de valószínűleg az izgalmas részeket, az is mocorogtat, hogy miért? Gyávaságból, nehogy kétértelmű, ne adj' előnytelen színben tüntessék fel az üzleti partnert, legyen inkább biztonságosan unalmas a műsor? Vagy tényleg ennyit lehet mutatni a pizzakészítésből, ami a világ leguncsibb melói közé tartozik és még fárasztó is? Olyan íztelen, hogy nincs közben egyetlen poén se? Még a könyvtárosok is poénkodnak, a rakodómunkások és az ügyvédek is vicceskednek, de úgy látszik, a pizzások nem ilyenek. Az a hely szürke és unalmas, ahol emberek azért jönnek össze, hogy pizzát készítsenek. Egy üzletet bezár a tulaj, de ennek csak örülünk, mert nem ítél örökös unatkozásra ártatlan embereket. Már olyan rendes az ország, hogy egy pizzakészítő és egy pizzafutár is csak cuki lehet? Kár, hogy ilyen keveset tudtunk meg a pizzakészítés emberi oldaláról, kár, hogy ez így biztosan nem reality és nem doku, amit látunk, hanem egy gyenge tévés munka.

Persze, a rossz tálalásból nem arra jöttünk rá, hogy ezen a helyen rossz meló pizzát készíteni, és hogy rossz pizzák készülnek közben, de inkább egy rossz emberről nézünk meg egy jó filmet, mint egy jó emberről egy rosszat, ezért most nehéz hova tenni a szóban forgó céget, de legalább a róla készült filmet tudjuk, hova kell helyezni.
  • 2021.05.25HBLF Nemzetközi XMentor Program 4. Kick-off esemény 2021. májusában a HBLF szervezésében negyedszerre indul el díjnyertes Nemzetközi XMentor Programunk, a legbefolyásosabb magyar üzleti vezető nők és nemzetközi mentorok támogatásával. A 2017-ben indult, szervezetek és szektorok közötti programot a női vezetők támogatására hoztuk létre és immár angol és magyar nyelven is elérhető! Open Spotlight Award díjat nyert programunk az út elején járó és már úton lévő női vezetők személyes és szakmai fejlődését támogatja. Nemzetközi, befolyásos és elismert mentor hálózatunkon keresztül a mentoráltak számára vállalatok és szervezetek közötti tudás- és tapasztalatmegosztást biztosítunk, emellett önismereti és szakmai fejlődést, valamint a kapcsolatrendszer bővülését. Részletek Jegyek
  • 2021.05.28Vegyen részt Ön is az EU Sokszínűségi Hónapján! Az Európai Sokszínűségi Hónap az Európai Unió egészében felhívja a figyelmet a munkahelyeken és a társadalmon belül a sokszínűség és a befogadás fontosságára. Elismeri a szervezetek arra irányuló erőfeszítéseit, hogy a munkahelyeken előmozdítsák a sokszínűséget és befogadó munkakörnyezetet alakítsanak ki. Az Európai Bizottság jogalkotási intézkedések révén hosszú ideje elkötelezetten támogatja a sokszínűség és a befogadás előmozdítását, valamint a megkülönböztetés elleni küzdelmet. Az említett intézkedések hozzájárultak az egyenlőség javításához, és emberek milliói számára tették lehetővé, hogy a lehető legjobban kibontakoztathassák a bennük rejlő lehetőségeket. Az EU Sokszínűségi Karta Magyarország - az EU kizárólagos partnerszervezeteként Magyarországon - szeretettel invitál meg mindenkit az EU Sokszínűségi Hónap ingyenes eseményeire. Részletek Jegyek
  • 2021.06.07 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter