Megjelent: 3 hete

Ki is az a szervezeti ombuds?

Egy szervezet egészsége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan kezelik a konfliktusokat, esetleges félreértéseket. A hatékony konfliktuskezelés, hitelesség növeli az elkötelezettséget, segíti a megtartást. Mindezt támogathatja a szervezeti ombuds jelenléte. Erről szól majd a Tréning Kerekasztal Konferencián a Concordia előadása.

Ki is az a szervezeti ombuds?

A szervezeti ombuds megkönnyíti a szervezet tagjai által megfogalmazott aggodalmak rendszerszerű és méltányos kezelését, elősegítve ezzel a vállalatot teljes potenciálja elérésében. A munkavállalók részére – egy megbízható és könnyen elérhető első lépésként – nyújt támogatást a félreértések, panaszok, konfliktusok megoldásában, és a tisztességtelen bánásmód elkerülésében. A szervezetre jellemző trendeket és konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat, amelyek alááshatják a szervezet küldetését. 

Mik a szervezeti ombuds program működési keretei? 

A szervezeti ombuds működési kereteinek felépítéséhez a szervezetnek el kell döntenie, hogy külsős vagy belsős ombuds személyt alkalmaz, és hogy milyen jellegű jelenlétet igényel. Külsős ombuds személyek felé a munkavállalók bizalma általában erősebb, mert ebben az esetben függetlensége egyértelmű, a vezetőség bizalma viszont a nagyobb távolság miatt gyengébb lehet. Belsős ombuds személy alkalmazásával ez megfordulhat, ebben az esetben a munkavállalók bizalmát a szervezeti kultúra ismerete, valamint az ombuds személy hitelessége növelheti. 

Felmérések szerint a szervezetben dolgozók 2–5%-a fordul ombuds személyhez. Ez jó alap lehet ahhoz, hogy egy szervezet be tudja határolni, hogy az ombuds személy támogatására teljes-, vagy részmunkaidőben van-e szüksége, illetve, hogy igénylik-e a személyes jelenlétét, vagy elegendő, ha online formában elérhető.

A Tréning Kerekasztal konferencia programja és jelentkezés a konferenciára ITT.  

Van valamilyen számszerűsíthető/mérhető eredmény? 

A szervezet és az ombuds iroda megegyezésén múlik, hogy a beérkező esetekről milyen gyakran, módon vagy egyáltalán készül-e riport, ahol számszerűsít(het)ik az eredményeket. Ismerek olyan multivállalatot, ahol a vezetőség semmilyen riportot, mérhető eredményt nem kér számon a 6 fős ombuds irodán, mert a vezetőségnek az a fontos, hogy az ombuds milyen pozitív hatást ér el a szervezetben, amit nem minden esetben lehet számszerűsíteni.

Számomra sem föltétlenül a számok jelzik legjobban a munkám minőségét, eredményét, hanem az, amikor egy munkavállaló megköszöni, hogy segítettem megoldani egy problémáját, amikor a menedzsment megköszöni a munkámat. Vagy éppen az, amikor megakadályozunk egy felmondást, egy sztrájkot, amelyenek súlyos költségei lettek volna egyébként, azonban a munkánknak köszönhetően ezt sikerült elkerülnünk. 

Mosonyi Diána

Concordia

  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
  • 2021.10.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szervezzük le időben a céges év végi partikat – zsúfolt szezon jöhet

A karácsonyi időszak eddig is izgalmas volt céges rendezvények szempontjából, ám ez az esztendő nem a szokásos szerint alakul. A bizonytalanság... Teljes cikk

Mindössze 10-15 százalék a női munkavállalók aránya a tech szektorban

A technológiai szektorban dolgozók csupán 10-15 százaléka nő, miközben számos olyan pozíció van, amely kiváló lehetőségeket nyújt a nőknek is.... Teljes cikk

Már nem lehet szabadság alatt kizárni a munkát - Rátkai Balázs, Delta Csoport

Csak újabb stresszfaktor, ha görcsösen ki akarjuk zárni nyári szabadság alatt a munkát - mondja Rátkai Balázs, az IT-ben működő Delta Csoport HR... Teljes cikk