Megjelent: 4 hónapja

Ki is az a szervezeti ombuds?

Egy szervezet egészsége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan kezelik a konfliktusokat, esetleges félreértéseket. A hatékony konfliktuskezelés, hitelesség növeli az elkötelezettséget, segíti a megtartást. Mindezt támogathatja a szervezeti ombuds jelenléte. Erről szól majd a Tréning Kerekasztal Konferencián a Concordia előadása.

Ki is az a szervezeti ombuds?

A szervezeti ombuds megkönnyíti a szervezet tagjai által megfogalmazott aggodalmak rendszerszerű és méltányos kezelését, elősegítve ezzel a vállalatot teljes potenciálja elérésében. A munkavállalók részére – egy megbízható és könnyen elérhető első lépésként – nyújt támogatást a félreértések, panaszok, konfliktusok megoldásában, és a tisztességtelen bánásmód elkerülésében. A szervezetre jellemző trendeket és konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat, amelyek alááshatják a szervezet küldetését. 

Mik a szervezeti ombuds program működési keretei? 

A szervezeti ombuds működési kereteinek felépítéséhez a szervezetnek el kell döntenie, hogy külsős vagy belsős ombuds személyt alkalmaz, és hogy milyen jellegű jelenlétet igényel. Külsős ombuds személyek felé a munkavállalók bizalma általában erősebb, mert ebben az esetben függetlensége egyértelmű, a vezetőség bizalma viszont a nagyobb távolság miatt gyengébb lehet. Belsős ombuds személy alkalmazásával ez megfordulhat, ebben az esetben a munkavállalók bizalmát a szervezeti kultúra ismerete, valamint az ombuds személy hitelessége növelheti. 

Felmérések szerint a szervezetben dolgozók 2–5%-a fordul ombuds személyhez. Ez jó alap lehet ahhoz, hogy egy szervezet be tudja határolni, hogy az ombuds személy támogatására teljes-, vagy részmunkaidőben van-e szüksége, illetve, hogy igénylik-e a személyes jelenlétét, vagy elegendő, ha online formában elérhető.

A Tréning Kerekasztal konferencia programja és jelentkezés a konferenciára ITT.  

Van valamilyen számszerűsíthető/mérhető eredmény? 

A szervezet és az ombuds iroda megegyezésén múlik, hogy a beérkező esetekről milyen gyakran, módon vagy egyáltalán készül-e riport, ahol számszerűsít(het)ik az eredményeket. Ismerek olyan multivállalatot, ahol a vezetőség semmilyen riportot, mérhető eredményt nem kér számon a 6 fős ombuds irodán, mert a vezetőségnek az a fontos, hogy az ombuds milyen pozitív hatást ér el a szervezetben, amit nem minden esetben lehet számszerűsíteni.

Számomra sem föltétlenül a számok jelzik legjobban a munkám minőségét, eredményét, hanem az, amikor egy munkavállaló megköszöni, hogy segítettem megoldani egy problémáját, amikor a menedzsment megköszöni a munkámat. Vagy éppen az, amikor megakadályozunk egy felmondást, egy sztrájkot, amelyenek súlyos költségei lettek volna egyébként, azonban a munkánknak köszönhetően ezt sikerült elkerülnünk. 

Mosonyi Diána

Concordia

  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.03.07Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter