kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Ki is az a szervezeti ombuds?

Egy szervezet egészsége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan kezelik a konfliktusokat, esetleges félreértéseket. A hatékony konfliktuskezelés, hitelesség növeli az elkötelezettséget, segíti a megtartást. Mindezt támogathatja a szervezeti ombuds jelenléte. Erről szól majd a Tréning Kerekasztal Konferencián a Concordia előadása.

konfliktuskezelés-

Ki is az a szervezeti ombuds?

A szervezeti ombuds megkönnyíti a szervezet tagjai által megfogalmazott aggodalmak rendszerszerű és méltányos kezelését, elősegítve ezzel a vállalatot teljes potenciálja elérésében. A munkavállalók részére – egy megbízható és könnyen elérhető első lépésként – nyújt támogatást a félreértések, panaszok, konfliktusok megoldásában, és a tisztességtelen bánásmód elkerülésében. A szervezetre jellemző trendeket és konfliktusokat szisztematikusan tárja fel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a felmerülő káros hatású, ismétlődő folyamatokat, amelyek alááshatják a szervezet küldetését. 

Mik a szervezeti ombuds program működési keretei? 

A szervezeti ombuds működési kereteinek felépítéséhez a szervezetnek el kell döntenie, hogy külsős vagy belsős ombuds személyt alkalmaz, és hogy milyen jellegű jelenlétet igényel. Külsős ombuds személyek felé a munkavállalók bizalma általában erősebb, mert ebben az esetben függetlensége egyértelmű, a vezetőség bizalma viszont a nagyobb távolság miatt gyengébb lehet. Belsős ombuds személy alkalmazásával ez megfordulhat, ebben az esetben a munkavállalók bizalmát a szervezeti kultúra ismerete, valamint az ombuds személy hitelessége növelheti. 

Felmérések szerint a szervezetben dolgozók 2–5%-a fordul ombuds személyhez. Ez jó alap lehet ahhoz, hogy egy szervezet be tudja határolni, hogy az ombuds személy támogatására teljes-, vagy részmunkaidőben van-e szüksége, illetve, hogy igénylik-e a személyes jelenlétét, vagy elegendő, ha online formában elérhető.

A Tréning Kerekasztal konferencia programja és jelentkezés a konferenciára ITT.  

Van valamilyen számszerűsíthető/mérhető eredmény? 

A szervezet és az ombuds iroda megegyezésén múlik, hogy a beérkező esetekről milyen gyakran, módon vagy egyáltalán készül-e riport, ahol számszerűsít(het)ik az eredményeket. Ismerek olyan multivállalatot, ahol a vezetőség semmilyen riportot, mérhető eredményt nem kér számon a 6 fős ombuds irodán, mert a vezetőségnek az a fontos, hogy az ombuds milyen pozitív hatást ér el a szervezetben, amit nem minden esetben lehet számszerűsíteni.

Számomra sem föltétlenül a számok jelzik legjobban a munkám minőségét, eredményét, hanem az, amikor egy munkavállaló megköszöni, hogy segítettem megoldani egy problémáját, amikor a menedzsment megköszöni a munkámat. Vagy éppen az, amikor megakadályozunk egy felmondást, egy sztrájkot, amelyenek súlyos költségei lettek volna egyébként, azonban a munkánknak köszönhetően ezt sikerült elkerülnünk. 

Mosonyi Diána

Concordia

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk