Megjelent: 4 éve

Liviczki-Horváth Krisztina, a Takko HR-vezetője

Karriere útkereséssel indult, de miután rátalált a HR-re, már a főiskola 2003-as elvégzése után HR-vezetőként kezdte meg a pályafutását. 2007-óta dolgozik a Takko Fashion Kft-nél, ahol egyedül felelős a HR feladatok ellátásáért. A cég kultúrája szerint a HR-vezető bizalmi személy, akihez a dolgozók fordulhatnak. Legnagyobb kihívást mostanában számára a toborzás jelenti.

Villám kérdések-válaszok

Belső vagy külső tréning?
Mindkettő.

Motiválás jó fizetéssel vagy fejlődési és előrelépési lehetőséggel?
Úgy gondolom, hogy a fejlődési és/vagy előrelépési lehetőségek biztosítása hosszabb távú eredménnyel jár.

HR BP vagy sem?
HR BP - A HR legfontosabb feladata véleményem szerint a szervezet osztályaival való partneri viszony kialakítása és folyamatos fenntartása.

Személyes meeting vagy konferenciabeszélgetés?
A személyes meetinget a közvetlen kapcsolattartás miatt jobbnak tartom, de a konferenciabeszélgetések a gyors megvalósíthatóság miatt néha hatékonyabbak.

Irodai munka ülve vagy állva?
Adminisztráció ülve, telefonálás állva/sétálva.

Kiszervezés vagy házon belüli megoldás?
Szerintem jobban motiválja a munkatársakat a házon belüli megoldás, de erre a megoldandó feladat összetettsége néha nem ad lehetőséget.

Belső toborzás vagy külső toborzás?
Mindkettő. A külső toborzás előtt érdemes végiggondolni a meglévő lehetőségeket is.

Csapatmunka vagy egyéni teljesítmény?
Csapatmunka - amely természetesen az egyének jó teljesítményétől lesz eredményes.

Főzés vagy étterem?
Együtt főzés a családdal.

Konditerem vagy kerti munka?
Egyértelműen kerti munka. Szerencsés vagyok, mert van rá lehetőségem.

Könyv vagy e-book?
Könyv.
Miután elvégeztem a közgazdasági szakközépiskolát, még nem tudtam pontosan, hogy mi az, amivel foglalkozni szeretnék, így több irányban is próbálkoztam. Először az ügyészi hivatás volt az, ami nagyon érdekelt, így az iskola után a megyei főügyészségen helyezkedtem el, hogy jobban beleláthassak az ügyészek mindennapi munkájába.
Közben - további útkeresésként - elvégeztem egy mérlegképes könyvelői tanfolyamot is.

Aztán rátaláltam egy képzésre, ami akkor nagyon megtetszett, és azóta sem bántam meg a döntésemet, hogy oda jelentkeztem, és 2003-ban el is végeztem a Szent István Egyetem főiskolai képzésén HR-menedzser szakot. Majd a Janus Pannonius Egyetemen szereztem egyetemi diplomát személyügyi szervező szakon 2006-ban.

A főiskola elvégzése után 2003 őszétől az akkor már 500 főt meghaladó Güntner-Tata Kft-nél HR-vezetőként kezdtem meg pályafutásomat. Legfontosabb feladatom a HR-osztály kialakítása volt, illetve az ahhoz tartozó területek meghatározása. A HR, munkaügy akkor összesen 4 főből állt.

A vállalat folyamatos és intenzív fejlődése miatt elsődleges feladat volt a megfelelő minőségű és mennyiségű munkavállalói létszám biztosítása a különböző műszaki területekre. Ezt folyamatos interjúztatásokkal, különböző külső és belső szakmai képzésekkel, valamint például - újdonságként - a megyei pályaválasztási kiállításon való megjelenéssel próbáltuk megoldani.

Nagyon fontos feladat volt a közép- és felsővezetők fejlesztése, amelyet többféle tréninggel és coachinggal is tudtunk támogatni. Kidolgoztam és bevezettük a munkavállalói teljesítmény-értékelés rendszerét, amely alkalmat adott nemcsak a munkatársak értékelésére, de visszajelzésre is a dolgozók elégedettségére vonatkozóan.

A Güntner-Tata Kft-nél eltöltött közel 4 év alatt rengeteg tapasztalatot szereztem, és nagyszerű vezetőimtől és munkatársaimtól is nagyon sokat tanultam. Amikor 2007-ben a váltás mellett döntöttem, már több mint 900 főt foglalkoztatott a vállalat.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Liviczki-Horváth Krisztina, a Takko HR-vezetője
2. oldal - A HR-vezető bizalmi személy
  • 2021.06.14DEKRA Felnőttképzési konferencia A globális képzési piac meghatározó szereplőjeként fontos számunkra, hogy ügyfeleink képzéseinek tervezéséhez és megszervezéséhez a lehető legtöbb támogatást adhassuk. A 2021. január 1-től hatályos, az OKJ-t felváltó új képzési rendszerrel életbelépő új folyamatok minden munkáltatót érintenek, akik munkavállalóik részére képzéseket szerveznek. Hogy segítsük az eligazodást, illetve iránymutatást nyújthassunk az új képzési rendszerrel kapcsolatban, INGYENES webkonferenciát tartunk a témában. Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk