Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 10 hónapja

Magyar cég segíti egy svéd iskola fejlesztését

140 frissen érettségizett svéd diák vett részt a hét elején egy kétnapos innovációs workshopon Budapesten, ahol azon dolgoztak hogyan lehet még élvezetesebb a tanulás diáktársaik számára. A design thinking tréning során megoldással álltak elő az óraközi kiscsoportos foglalkozások zaja ellen egy hangszigetelt mobil elválasztófallal, tervet alkottak több stratégiai, üzleti számítógépes játék bevezetésére, hogy ezek segítségével tanulják meg a közgazdaságtan és várostervezés alapjait. AR és VR technológiát alkalmaznának kémiai kísérletek biztonságos kivitelezéséhez, valamint egy IT biztonsági videójáték alapkoncepciója is megszületett.

images

images

A svéd oktatási rendszerben kiemelten fontos, hogy a diákok érdeklődési körének és motivációjának megfelelően alakítsák az oktatási módszertant, így még a VR szemüvegek bevonását is elképzelhetőnek tartják. A tavalyi évben coachokkal egészítették ki a tantestületet a Thoren Innovation School intézményeiben, akik a diákok céljaival és fejlesztésével foglalkoznak, így a tanároknak több idejük marad az oktatási eszközök fejlesztésére. A munka világára való felkészítés áll a középpontban, hiszen négy hét tanulás után négy hét szakmai gyakorlaton vesznek részt a diákok, ez rotálódik egész évben. Így a középiskolai tanulmányok végeztével sokan már állásajánlatot kapnak a szakmai gyakorlatot nyújtó cégtől, ahol vállalják a továbbképzésüket is.

„Ne szakmunkásokat képzeljünk el”, mondta Nőthig-Hegedüs Enikő az edUcate társalapítója és ügyvezetője, „a két napos budapesti innovációs eseményen résztvevő diákok mérnöki, IT vagy épp tudományos szakma alapjainak a birtokában lépnek ki a felnőtt életbe, tanulnak tovább vagy kezdenek dolgozni. Sokszor már érettségi után lecsapnak rájuk a vállalatok különleges tudásuk miatt. Teljesen új élmény volt számunkra is a tréning megtartása, hiszen nagyon nyitott gondolkodású, kreatív és gyakorlatias hozzáállású diákok vettek részt. Nem is csoda, hogy ennyi pompás és megvalósítható ötlet született a második nap végére.”

A göteborgi Thoren iskolával nemzetközi terjeszkedése során került kapcsolatba az edUcate 2017 nyarán. Rögtön megtalálták a kapcsolódási pontokat, és megszületett az Innovációs Napok koncepciója. Ennek köszönhetően sikerült feltárni a diákok alapvető motivációját a tanulásban és számos megoldást is kitaláltak annak fenntartására. Nagyon él a versenyszellem az osztályok között, ezért valamennyi ötlet arra épített, hogyan lehetne az osztályok között egy egész éves versenyt kivitelezni, amely folyamatosan fenntartja az érdeklődésüket, de emellett arra is sarkallja őket, hogy egymást segítsék a tanulásban.

A diákok elmondása szerint imádják a kiscsoportos foglalkozásokat az órákon, de a keletkező zaj miatt nehezen koncentrálnak. Így technológiai újdonságként egy mobil elválasztó fal koncepciója is megszületett, amely hangszigeteléssel bír és mindkét oldalán whiteboard-ként funkcionál. Volt olyan csoport, aki a biztonságtechnikai órát egészítené ki egy videójátékkal, ami szimulál egy vállalatot, a technikai eszközöket, a budget-et és a játékos célja, hogy a rendelkezésre álló erőforrások segítségével megvédje azt. Amennyiben megtámadja egy vírus a vállalatot az pontlevonással jár, de ha sikerül kivédeni az plusz pontot jelent. A biztonságos kémiai kísérletek végrehajtása is felmerült, amelyet AR és VR technológián alapuló virtuális kísérletek kivitelezésével oldanának meg a diákok.

„A design thinking tréningeket általában vállalatoknak tartjuk, hogy segítsük a fejlődésüket. Ez egy kreatív probléma megoldási gondolkodásmód és módszertan. Segítségével olyan innovatív és piacképes ötletek születnek, melyek új perspektívát, kézzelfogható növekedési lehetőségeket nyújtanak az adott vállalatnak. Az esemény alatt a diákok innovációt tanulnak tapasztalt szakemberektől, majd dolgoznak az oktatás fejlesztésén, végül az iskola vezetőségének prezentálják ötleteiket és ők fogják eldönteni, melyeket ültetik át a gyakorlatba” - tette hozzá Enikő.

A kétnapos tréningen magyar vállalatok és startupok innovációs előadásokkal segítették a diákok munkáját. Meglátogatták irodáikat és betekintést nyertek a munkafolyamataikba is. Majd a második nap végén a résztvevő szakértők, a Skyscanner, Supercharge, BemyBoss, DayOne Capital, a CEU Innovation Lab, az IBM és a Nemzeti Kereskedőház képviselői meghallgatták a diákok innovációs ötleteit és visszajelzéseikkel segítették azok továbbgondolását.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
15 év alatt 5 millióval csökkenhet az aktív dolgozók száma Németországban

Az Alapjogokért Központ vezető kutatója szerint 15 éven belül a jelenlegi 45 millióról 40 millióra csökkenhet az aktív dolgozók száma... Teljes cikk

Új elnök-vezérigazgató az NKM Földgázszolgáltató Zrt. és NKM Áramszolgáltató Zrt. élén

Hiezl Gábor, az NKM Nemzeti Közművek Zrt. vezérigazgatója veszi át - meglévő pozíciója megtartása mellett - az NKM Áramszolgáltató Zrt. és NKM... Teljes cikk

Országos sztrájk bénítja Belgiumot

Minden szektorra kiterjedő, általános sztrájk bénítja szerdán Belgiumot, amely már reggel nagy fennakadásokat okozott Brüsszelben és az ország más... Teljes cikk

Sztrájk miatt teljesen leáll a légiközlekedés Belgiumban

Teljesen leáll a légiközlekedés szerdán Belgiumban az országos sztrájk miatt, amelyhez a légiforgalmi irányítók is csatlakoztak. Budapesti járatok... Teljes cikk

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló?

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló? A Michelin-csillag elnyeréséhez az éttermeknek öt kategóriában kell kiváló... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár