Mennyit keresnek a Wolt-futárok?
Kinek való? Bicikli, motor vagy autó? Mennyi pénzt lehet ezzel hazavinni? Kemény munka, vannak buktatók, de aki ráérez az ízére, nehezen engedi el ezt az életformát. Sokan pedig inkább másodállásként tekintenek rá. A futárkodással kacérkodók számára gyűjtöttük össze a legfontosabb válaszokat maguktól a futároktól.

Kinek való a futárkodás?
Annak nem, aki csak a pénzt látja benne. Ez egy mozgalmas, nagy kitartást és türelmet igénylő munka. Valamilyen szinten szeretni kell ezt az életformát, máskülönben gyorsan kiég az ember. Vonzó benne, hogy (ha egyéni vállalkozóként végzi) nincs az embernek klasszikus főnöke, szabadon jár-kel, dönt arról, hogy elvállaljon-e egy fuvart. Változatos munka, mindig jönnek új címek, új emberek, új éttermek, új élettapasztalatok. És persze pénz is. Vannak azonban árnyoldalai is. Például az egészségi ártalmak és a baleseti kockázatok. Hiába javítja a kondit a biciklizés, a belélegzett városi levegő árt a szervezetnek.
Bicikli, motor vagy autó?
Amelyiket szeretjük és amelyikben kellő tapasztalatunk van. Autóval egy óra alatt több, távolabbi címeket tudunk intézni, nehezebb csomagokat is vihetünk amiért több pénzt kapunk. Ám különösen Budapesten stresszes a városi közlekedés, a parkolás, napközben a dugók nehezítik a munkát. A bicikli a már említett egészségi ártalmaktól eltekintve a legolcsóbb munkaeszköz, üzemanyagot sem kell bele tölteni, viszont a hatótáv kisebb, szintkülönbség esetén pedig még inkább. A motor nagyon hatékony tud lenni (dugókban előrejutás, a biciklinél nagyobb hatótáv, emelkedő is könnyen leküzdhető), ám itt is kell tankolni és a futár itt is ki van téve az időjárási viszontagságoknak (télen különösen figyelni kell az öltözködésre). Szóba jöhetnek még az e-mobilitási eszközök: e-motor, e- kerékpár. Itt a töltés okozza a legnagyobb fejtörést, napi 7-8 órát általában nem lehet újratöltés nélkül dolgozni. Viszont aki mellékállásban csak napi 3-4 órában dolgozik, annak egy e-roller nyerő eszköz lehet. Fontos: csak akkor pattanjunk motorra vagy üljünk autóba, ha van elég rutinunk a városi vezetésből, a parkolásból.
Automatikus a bejutás?
A cégek nem szerződnek automatikusan minden jelentkezővel ajánlás is kell hozzá. Ha egy adott területen túl nagy a futár pool, akkor előfordul, hogy lassul a felvétel (télen ez előfordulhat), amikor megindulnak a rendelések - jellemzően tavasztól - akkor könnyebb bekerülni. A jelentkezés a Wolthoz egyébként ezen az oldalon indul.
Flotta vagy egyéni vállalkozás?
A Wolt (ahogyan több más futárcég is) nem veszi saját állományba futárjait, hanem alvállalkozókkal dolgozik. Ez lehet egy-egy nagyobb alvállalkozó, amely futárokat alkalmaz (ez a flotta), diákszövetkezetek és sok egyéni vállalkozó futár. Gyakran előfordul a kérdés a futárkodással kacérkodók között, hogy flotta vagy vállalkozás. A flottában a futárcég alvállalkozója minden adminisztrációt intéz, ellenben kevesebb a pénz, több a kötöttség, például minden rendelést el kell vállalni. A flotta azoknak lehet érdekes, akik valamilyen ok miatt nem alapíthatnak egyéni vállalkozást (például harmadik országból érkezettek), de dolgozni szeretnének vagy nagyon távol áll tőlük a vállalkozás alapítása. Aki az egyéni vállalkozás mellett dönt, neki érdemes könyvelőt keresni, ám szabadabb az ember, valóban a saját ura, jobb óradíjakért és a nem tetsző fuvarokat elutasíthatja. Az általunk megkérdezettek többsége az egyéni vállalkozást javasolta. Diákként pedig diákszövetkezeten keresztül a legpraktikusabb a munkába állás.
Mennyi az állandó költség vállalkozóként?
A havi fizetendő tb minimum a minimálbér után idén január 1-től 53 798 forint, a szociális hozzájárulási adó 42 530 forint. Ehhez jön az évi 5000 Ft kamarai hozzájárulás, esetlegesen havi 8-10 000 forintért a könyvelő, az iparűzési adó és a banki költségek. Szóval havi 105-110 ezer forint a fix költség. Ebből a pénzügyek iránt fogékonyabbak és tanulékonyabbak a könyvelőt úszhatják meg, kis utánajárással az ember maga is intézheti az adó-, járulékfizetés és a bejelentést.
Átalányadózóként 2 908 000 forint bevételig nem kell szja-t fizetni, afölött pedig az adó a jövedelem (a bevétel 60%-ának) 15%-a. Tehát ha valaki átlag havi 500 000 forint bevételre tesz szert, az az első 5 hónapban 110 000 forint körüli adóval, adminisztrációs költséggel kalkulálhat, így ekkor 400 000 forint körül lehet a nettója. Ez persze még mindig rosszabb, mint a katás időszakban az összesen 50 000 forint közteher. Ha kifut az adómentes keret, akkor már egy 500 ezres bevételnél plusz 45 000 forint szja keletkezik.
Aki autóval, motorral futárkodik, annak az egyre magasabb üzemanyagköltséggel is számolnia kell. Főállásban ez nagyjából 100-120 ezer forint/hó autósként és ennek a fele motorosként. Sokan elfelejtik a hosszabb távon jelentkező amortizációt, ezt is számításba kell venni. Ha pedig nincs saját autó, akkor napi 5000 forinttól indul az autóbérlés. Alternatíva lehet az elektromos autó akkor, ha a futár otthon tudja tölteni. Sokan a városra termett Bolloré Bluecart és a Dacia Springet javasolják, ezekkel 100 km 1000 forintos költségből is kijön.
Mennyit lehet ezzel keresni?
Pontos válaszunk nincs, mert rengeteg tényezőtől függ. 480 forint körüli a minimum címenként, a teteje 5000 forint. A pontos tarifát egy algoritmus kalkulálja ki minden alkalommal, többek között a megtett táv, a kiszállított termék súlya, vagy a futár munkaeszköze alapján. Átlagok helyett néhány Wolt-futár véleménye, akikkel beszéltünk, illetve akiknek a véleménye eljutott hozzánk:
- 52 cím 54 000 Ft, 12 óra alatt 4500 forint óránként, egy motoros futár.
- Napi 40 000 forint 8 órában autósként (hallottunk olyan autósról is, aki 60 000-et keresett egy nap Budapesten).
- Budaörs rollerrel 20 kiszállítás 16 000 forint.
- Naponta 20 ezer forint biciklisként egy vidéki városban.
- Budapesten biciklisként 1000 forintos átlag címenként.
- Ha egy évre vetítjük, akkor a legtöbb - magát főállásúként aposztrofáló - megkérdezett bevétele a 6-8 millió forint közötti sávba esett, egy hónapra bontva 500 000 - 660 000 forint. Kiszállításra bontva pedig 1000-1300 forintos összegek jöttek ki náluk.
- Sokan panaszkodnak elsősorban vidéki városokban, hogy 500-700 forintot kapnak címenként, amivel "autósként nehezen jön ki a matek".
Vannak olyan kiemelt időszakok, amikor a Wolt 20-30 százalék felárat fizet a címek után, így valamelyest felfelé lehet tornászni a bevételt. Külön bosszúság, ha az adott szolgáltatónál várakozni kell a rendelésért, ezt néhány száz forinttal jutalmazzák (a kiesett munkaidő azonban ennél többet ér).
Mikor éri meg bejelentkezni?
Általában akkor, amikor az emberek ételt fogyasztanak, azaz ebéd és vacsora körüli idősávokban. A 10-14 órai sávban, este pedig 17-21 óra közötti sávok sűrűek.
Aki Budapesten biciklivel indulna neki az üzletnek, neki a belváros javasolt: sok szolgáltató és rendelés, rövidek a távok. A külső kerületeknél a motor lehet a nyerő.
Wolt vagy Foodora?
Melyik a jobb? Egyértelmű válasszal nem szolgálhatunk. Az a kép körvonalazódott, hogy a Woltnál nagyobb a rugalmasság, a szabadság, jobb az IT háttér. A Foodoránál merevebb a rendszer, ott kötelező idősávokat foglalni, ám valamivel jobban fizet.
A Foodoránál négyféle díjból áll össze a juttatás: felvételi díj: amikor felveszi a futár a rendelést az étteremben, leadási díj: amikor átadja a rendelést a futár a rendelőnek, távolsági díj: a tartózkodási helytől az étteremig megtett távolság, és az étteremtől a megrendelőig megtett távolság után, alapdíj: +1: alapdíj: a legtöbb zónában egy fix óránkénti díjazás, amit a cég a várható megrendelések száma alapján határoz meg (ahol kisebb a forgalom, ott ez a díj magasabb). Idén országos bónuszt hirdetett a Foodora. Azok a futárok, akik elérik a megadott rendelésszámot, járműtípustól függetlenül +100 Ft-ot zsebelhetnek be leadásonként. Egy példa a futároktól ghallottakból: robogóval Budapesten napi 10 órában dolgozva 700-800 ezer forint bevétel hozható. Kerékpárral a kisebb távolságok, autóval a nagyobb költségek miatt éri meg kevésbé.
Megéri?
Erre a kérdésre nagyon szélsőséges válaszokat kaptunk. A legrutinosabbak azt mondják, hogy ez az, ami élesben dől el, nem lehet előre modellezni. Bele kell vágni, kicsi a kockázat és a tőkeigény. Egyéni élethelyzettől, a futárkodáshoz való hozzáállástól és a helyi piactól (futárok, megbízások száma) is függ, ki mennyire találja meg a számítását. Annyi biztos, hogy aki elkezdi, valamennyi pénzhez jut. Az is bizonyos, hogy ez kemény munka, nem lehet ellógni. Illetve el lehet, de akkor nincs pénz és egy idő után megbízás sem. Az appot nem lehet becsapni.
Mennyit keres egy Bolt-taxis?
Jobban megéri taxizni? Nézzünk egy példát a Boltnál. Ahhoz, hogy valaki Magyarországon a Bolt kötelékében taxizhasson a következők szükségesek: A magyarországi sofőröknek személyi igazolvány jogosítvány, gépjármű forgalmi engedély, fényképes személytaxi-vezetői igazolvány, tevékenységi engedély (járműre és vállalkozásra vonatkozóan), taxiállomás-használati engedély. Az autónak jó állapotúnak kell lennie, ami nem lehet idősebb 10 évesnél. Néhány taxissal beszélgetve az körvonalazódott, hogy Budapesten napi 8 órában dolgozva körülbelül 1-1,2 millió forintos bevételre tehet szert a taxis. A kata adónemnek köszönhetően az adózás is kedvező (havi 50 000 forint), ám egy sor más költséggel kell számolni. Ebből a legsúlyosabb az üzemanyag, ami 150-180 000 forint körül alakul. Nagyjából ugyanennyi a fuvarszervezői díj és akkor még az autó amortizációját (és az ezzel járó szervizköltségeket) nem számoltuk. Ezeket figyelembe véve nettó 500 000 forintot meg lehet keresni. Többet kell dolgoznia annak, akinek nincs saját autója, hanem bérli azt, a bérleti díj a havi 250 000 forintot is eléri. A taxizással kereshető fizetésekről itt írtunk korábban.
Nyitókép: Wikimedia Commons
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
4 kontinens, 26 ország, közel 700 vállalat első számú vezetője körében készített kutatást a legnagyobb kihívásokról az International Executive... Teljes cikk
Munkaerő-piaci attitűdkutatások szólnak arról, hogy a mostani huszonévesek - a Z generációsok - nem vágynak vezetői szerepre. Főként az ezzel... Teljes cikk
A globális bizonytalanság és a fokozódó geopolitikai feszültségek mellett az infláció és az elhúzódó válság réme kísért továbbra is a magyar... Teljes cikk
- 1 millió forintos fizetés a mezőgazdaságban? Itt lehetséges 2 hete
- Szinte másik világ: hol keresnek a legjobban és legrosszabbul a magyarok? 3 hete
- Mennyit lehet keresni diákmunkával? 3 hete
- Ekkora nyugdíjkiegészítést kaphat az a nagyszülő, aki az óvoda helyett vigyáz az unokájára 3 hete
- A teljes munkaidőben dolgozók keresete és annak változása néhány kiemelt csoportban 3 hete
- Felülvizsgálta a keresetstatisztikát a KSH 4 hete
- Kevés pénz, kevés esély - miért nem terjed el a részmunkaidő Magyarországon? 4 hete
- Mennyit lehet keresni a banki és biztosítási szektorban? Mutatjuk az összegeket. 1 hónapja
- Mindenki tudja, mennyit keres a másik - új korszak a munkahelyi kultúrában 1 hónapja
- Meglepően versenyképesek a gyorséttermi fizetések 1 hónapja
- Mennyit keresnek a mérnökök? – itt vannak a friss számok a gyártásból 2 hónapja