Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Mi a munkaadói márka?

Munkaadói márkának nevezzük egy cég jelenlegi helyzetét, állapotát, mindazt, amit a cég mint munkáltató jelent. Egy definíció szerint a munkaadói márka "azokra a specifikus ajánlatokra épül, amelyeket egy cég közvetít a jelenlegi és lehetséges munkavállalók felé -az "ajánlat" terminus vonatkozik a cég azon munkaadói értékeire, amelyeket a cég új tagjainak kínál, kezdve a lehetséges pályázóknak felajánlott speciális munkalehetőségektől egészen azon napi ajánlatokig, amelyeket a cég meglévő alkalmazottainak juttat - ide tartozik tehát minden, ami a céghez köti őket".

A munkaadói márka képezi az alapját az innovatív toborzási megoldások elindításának, a foglalkoztatás fenntartásának. Tehát a munkaadói márka hatékony kommunikációján keresztül ismerik meg a munkakeresők a szervezet arculatát és ennek alapján alalkítanak ki remélhetőleg pozitív képet (image-et) a szervezetről. Ugyanakkor a szervetben dolgozó munkavállaló is a munkaadói márka megismertetésén keresztül vonható be a szervezet életébe. A kulcsfontosságú cél, hogy szívesen választott munkáltató legyünk, egy olyan munkáltató, akit a megfelelő emberek választanak, és aki képes kielégíteni azokat a szükségleteket, amelyekre dolgozóinak leginkább szüksége van.

A munkaadói márka nem egy trükk vagy propagandafogás. Nem egy hóbort, amit a HR átvett a marketingtől. Megvan a lehetősége, hogy megkülönböztető erővé váljon a munkaerőpiacon, és hogy általa a szervezet versenyképes és vonzó maradjon. Mint minden más marketing tevékenység, a munkaadói márka is vállalati méreteket kell, hogy öltsön, mert a szervezeti egységen belül elszórt, eseti erőfeszítések nem fogják pozitívan befolyásolni a szevezet külső, vagy belső megítélést, hanem szervezetlenséget sugároznak, és ezek hosszútávon még csak nem is költséghatékony módszerek.

A munkaadói márka meghatározása egy átfogó külső és belső felmérés eredménye, mely megalapozza a kihívások és célok stratégiai kezelésének kialakítását a munkaadói arculaton és annak kommunikációján keresztül fejleszthető, tudatosan építhető.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A dolgozók 59 százaléka titkolózik főnöke előtt

A munkavállalók 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéz különválasztani a magánéletet... Teljes cikk

A hatásos beszéd 8 pillére, avagy hogyan válj profi előadóvá

Az Egyesült Államokban egy nagyobb mintán mérték, mitől félnek leginkább az emberek. Nos, érdekes eredmény született: az ezüstérmes a nyilvános... Teljes cikk

A hatékony vezető öt ismérve

Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé - derült ki egy felmérésből, amelyet a világ... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár