Megjelent: 5 éve

Mi akadályozza az áttörő újításokat a cégeknél?

Sok vállalat szeretne innovatív lenni és átütően új termékeket vagy szolgáltatásokat a piacra dobni. De a helyzet az, hogy ez nagyon kemény munka - állítja Gijs van Wulfen, a FORTH módszer alapítója „Inspiration for Innovation” című könyvében. A népszerű innovációs és design gondolkodó, aki nem mellesleg hivatalos LinkedIn influencer, február 19-én a magyar szakmával is megosztja innovációmenedzsment tapasztalatait a „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferencián.

Vessünk egy pillantást a vállalkozások fejlesztési költségvetésére: 58% jut a fokozatos, lépcsőzetes és megújító fejlesztésekre, 28% a nélkülözhetetlen fejlesztésekre, és csak a maradék 14%-ot költik az áttörő, radikális, forradalmi innovációra*. A vállalatok azért részesítik előnyben a fokozatos fejlesztést az áttörő innovációval szemben, mert kisebb a kockázata és a forrásigénye, ugyanakkor gyorsabban kivitelezhető. Az áttörő innovációkra szánt befektetési részarány az 1990-es években még átlagosan 20% volt, 2010-re nagyjából megfeleződött: napjainkban már csak 11,5%-ot szánnak rá.

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
„Az innovációs paradoxon” című könyvben Davila és Epstein így magyarázzák a címadó ellentmondást: „Az operatív működés tökéletesítésére és a fokozatos fejlődésre való törekvés gátolhatják az áttörő innovációt. Az erőfeszítések, hogy egyre jobban teljesítsünk, sokszor önkéntelenül is az áttörő innováció lehetőségét csökkentik.”

Ezt mutatja a Nokia példája is, akik néhány éve még piacvezetők voltak a telefongyártásban. Megérezték az okostelefon-korszak közeledtét, még prototípust is készítettek. De arra koncentráltak, hogy még jobbá fejlesszék a meglevő kínálatukat, mert azt gondolták, a vásárlóknak arra van szüksége. Mire észbe kaptak, a többi cég már piacra dobta a saját modelljét, és elszipkázta a vásárlóikat.

A kérdés, hogy hogyan lehet megteremteni az ideális pillanatot az áttörésre?

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
Szerintem egy módja van: ha meg tudjuk győzni a vezetőt, hogy ha semmit sem tesz a forradalmi innováció megteremtésének érdekében, az sokkal nagyobb kockázatot hordoz.

Részlet Gijs van Wulfen „Inspiration for Innovation” című könyvéből.
Ha szeretnéd a közismert nemzetközi innovációs szakértőt élőben is meghallgatni, gyere el február 19-én a Human Telex Consulting által szerevezett „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferenciára!


* Robert G. Cooper & Angelika Dreher, ‘Voice of Customer Methods: What is the best source for new product ideas', Marketing Management Magazine, Winter 2010
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben

Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk

Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH

Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk

Több mint 50 ezer "akkumulátor szakembert" képeztek ki

Több mint 50.000 munkavállaló számára fejeződött be az a szakképzés, amelyen a résztvevők a gyorsan fejlődő akkumulátoripari értékláncban... Teljes cikk