Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 5 hónapja

Mi akadályozza az áttörő újításokat a cégeknél?

Sok vállalat szeretne innovatív lenni és átütően új termékeket vagy szolgáltatásokat a piacra dobni. De a helyzet az, hogy ez nagyon kemény munka - állítja Gijs van Wulfen, a FORTH módszer alapítója „Inspiration for Innovation” című könyvében. A népszerű innovációs és design gondolkodó, aki nem mellesleg hivatalos LinkedIn influencer, február 19-én a magyar szakmával is megosztja innovációmenedzsment tapasztalatait a „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferencián.

Vessünk egy pillantást a vállalkozások fejlesztési költségvetésére: 58% jut a fokozatos, lépcsőzetes és megújító fejlesztésekre, 28% a nélkülözhetetlen fejlesztésekre, és csak a maradék 14%-ot költik az áttörő, radikális, forradalmi innovációra*. A vállalatok azért részesítik előnyben a fokozatos fejlesztést az áttörő innovációval szemben, mert kisebb a kockázata és a forrásigénye, ugyanakkor gyorsabban kivitelezhető. Az áttörő innovációkra szánt befektetési részarány az 1990-es években még átlagosan 20% volt, 2010-re nagyjából megfeleződött: napjainkban már csak 11,5%-ot szánnak rá.

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
„Az innovációs paradoxon” című könyvben Davila és Epstein így magyarázzák a címadó ellentmondást: „Az operatív működés tökéletesítésére és a fokozatos fejlődésre való törekvés gátolhatják az áttörő innovációt. Az erőfeszítések, hogy egyre jobban teljesítsünk, sokszor önkéntelenül is az áttörő innováció lehetőségét csökkentik.”

Ezt mutatja a Nokia példája is, akik néhány éve még piacvezetők voltak a telefongyártásban. Megérezték az okostelefon-korszak közeledtét, még prototípust is készítettek. De arra koncentráltak, hogy még jobbá fejlesszék a meglevő kínálatukat, mert azt gondolták, a vásárlóknak arra van szüksége. Mire észbe kaptak, a többi cég már piacra dobta a saját modelljét, és elszipkázta a vásárlóikat.

A kérdés, hogy hogyan lehet megteremteni az ideális pillanatot az áttörésre?

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
Szerintem egy módja van: ha meg tudjuk győzni a vezetőt, hogy ha semmit sem tesz a forradalmi innováció megteremtésének érdekében, az sokkal nagyobb kockázatot hordoz.

Részlet Gijs van Wulfen „Inspiration for Innovation” című könyvéből.
Ha szeretnéd a közismert nemzetközi innovációs szakértőt élőben is meghallgatni, gyere el február 19-én a Human Telex Consulting által szerevezett „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferenciára!


* Robert G. Cooper & Angelika Dreher, ‘Voice of Customer Methods: What is the best source for new product ideas', Marketing Management Magazine, Winter 2010
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár