Megjelent: 11 hónapja

Mi akadályozza az áttörő újításokat a cégeknél?

Sok vállalat szeretne innovatív lenni és átütően új termékeket vagy szolgáltatásokat a piacra dobni. De a helyzet az, hogy ez nagyon kemény munka - állítja Gijs van Wulfen, a FORTH módszer alapítója „Inspiration for Innovation” című könyvében. A népszerű innovációs és design gondolkodó, aki nem mellesleg hivatalos LinkedIn influencer, február 19-én a magyar szakmával is megosztja innovációmenedzsment tapasztalatait a „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferencián.

Vessünk egy pillantást a vállalkozások fejlesztési költségvetésére: 58% jut a fokozatos, lépcsőzetes és megújító fejlesztésekre, 28% a nélkülözhetetlen fejlesztésekre, és csak a maradék 14%-ot költik az áttörő, radikális, forradalmi innovációra*. A vállalatok azért részesítik előnyben a fokozatos fejlesztést az áttörő innovációval szemben, mert kisebb a kockázata és a forrásigénye, ugyanakkor gyorsabban kivitelezhető. Az áttörő innovációkra szánt befektetési részarány az 1990-es években még átlagosan 20% volt, 2010-re nagyjából megfeleződött: napjainkban már csak 11,5%-ot szánnak rá.

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
„Az innovációs paradoxon” című könyvben Davila és Epstein így magyarázzák a címadó ellentmondást: „Az operatív működés tökéletesítésére és a fokozatos fejlődésre való törekvés gátolhatják az áttörő innovációt. Az erőfeszítések, hogy egyre jobban teljesítsünk, sokszor önkéntelenül is az áttörő innováció lehetőségét csökkentik.”

Ezt mutatja a Nokia példája is, akik néhány éve még piacvezetők voltak a telefongyártásban. Megérezték az okostelefon-korszak közeledtét, még prototípust is készítettek. De arra koncentráltak, hogy még jobbá fejlesszék a meglevő kínálatukat, mert azt gondolták, a vásárlóknak arra van szüksége. Mire észbe kaptak, a többi cég már piacra dobta a saját modelljét, és elszipkázta a vásárlóikat.

A kérdés, hogy hogyan lehet megteremteni az ideális pillanatot az áttörésre?

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
Szerintem egy módja van: ha meg tudjuk győzni a vezetőt, hogy ha semmit sem tesz a forradalmi innováció megteremtésének érdekében, az sokkal nagyobb kockázatot hordoz.

Részlet Gijs van Wulfen „Inspiration for Innovation” című könyvéből.
Ha szeretnéd a közismert nemzetközi innovációs szakértőt élőben is meghallgatni, gyere el február 19-én a Human Telex Consulting által szerevezett „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferenciára!


* Robert G. Cooper & Angelika Dreher, ‘Voice of Customer Methods: What is the best source for new product ideas', Marketing Management Magazine, Winter 2010
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter