Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 hónapja

Mi akadályozza az áttörő újításokat a cégeknél?

Sok vállalat szeretne innovatív lenni és átütően új termékeket vagy szolgáltatásokat a piacra dobni. De a helyzet az, hogy ez nagyon kemény munka - állítja Gijs van Wulfen, a FORTH módszer alapítója „Inspiration for Innovation” című könyvében. A népszerű innovációs és design gondolkodó, aki nem mellesleg hivatalos LinkedIn influencer, február 19-én a magyar szakmával is megosztja innovációmenedzsment tapasztalatait a „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferencián.

Vessünk egy pillantást a vállalkozások fejlesztési költségvetésére: 58% jut a fokozatos, lépcsőzetes és megújító fejlesztésekre, 28% a nélkülözhetetlen fejlesztésekre, és csak a maradék 14%-ot költik az áttörő, radikális, forradalmi innovációra*. A vállalatok azért részesítik előnyben a fokozatos fejlesztést az áttörő innovációval szemben, mert kisebb a kockázata és a forrásigénye, ugyanakkor gyorsabban kivitelezhető. Az áttörő innovációkra szánt befektetési részarány az 1990-es években még átlagosan 20% volt, 2010-re nagyjából megfeleződött: napjainkban már csak 11,5%-ot szánnak rá.

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
„Az innovációs paradoxon” című könyvben Davila és Epstein így magyarázzák a címadó ellentmondást: „Az operatív működés tökéletesítésére és a fokozatos fejlődésre való törekvés gátolhatják az áttörő innovációt. Az erőfeszítések, hogy egyre jobban teljesítsünk, sokszor önkéntelenül is az áttörő innováció lehetőségét csökkentik.”

Ezt mutatja a Nokia példája is, akik néhány éve még piacvezetők voltak a telefongyártásban. Megérezték az okostelefon-korszak közeledtét, még prototípust is készítettek. De arra koncentráltak, hogy még jobbá fejlesszék a meglevő kínálatukat, mert azt gondolták, a vásárlóknak arra van szüksége. Mire észbe kaptak, a többi cég már piacra dobta a saját modelljét, és elszipkázta a vásárlóikat.

A kérdés, hogy hogyan lehet megteremteni az ideális pillanatot az áttörésre?

Gijs van WulfenGijs van Wulfen
Szerintem egy módja van: ha meg tudjuk győzni a vezetőt, hogy ha semmit sem tesz a forradalmi innováció megteremtésének érdekében, az sokkal nagyobb kockázatot hordoz.

Részlet Gijs van Wulfen „Inspiration for Innovation” című könyvéből.
Ha szeretnéd a közismert nemzetközi innovációs szakértőt élőben is meghallgatni, gyere el február 19-én a Human Telex Consulting által szerevezett „Merj fejlődni! - Út az innovációhoz” konferenciára!


* Robert G. Cooper & Angelika Dreher, ‘Voice of Customer Methods: What is the best source for new product ideas', Marketing Management Magazine, Winter 2010
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
15 év alatt 5 millióval csökkenhet az aktív dolgozók száma Németországban

Az Alapjogokért Központ vezető kutatója szerint 15 éven belül a jelenlegi 45 millióról 40 millióra csökkenhet az aktív dolgozók száma... Teljes cikk

Új elnök-vezérigazgató az NKM Földgázszolgáltató Zrt. és NKM Áramszolgáltató Zrt. élén

Hiezl Gábor, az NKM Nemzeti Közművek Zrt. vezérigazgatója veszi át - meglévő pozíciója megtartása mellett - az NKM Áramszolgáltató Zrt. és NKM... Teljes cikk

Országos sztrájk bénítja Belgiumot

Minden szektorra kiterjedő, általános sztrájk bénítja szerdán Belgiumot, amely már reggel nagy fennakadásokat okozott Brüsszelben és az ország más... Teljes cikk

Sztrájk miatt teljesen leáll a légiközlekedés Belgiumban

Teljesen leáll a légiközlekedés szerdán Belgiumban az országos sztrájk miatt, amelyhez a légiforgalmi irányítók is csatlakoztak. Budapesti járatok... Teljes cikk

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló?

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló? A Michelin-csillag elnyeréséhez az éttermeknek öt kategóriában kell kiváló... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár