Milyen kihívások várnak idén a HR-re?
Minden korábbinál fontosabbá válik a cégek személyisége, a digitalizálás a HR munka összes területén megjelenik, a tehetséges munkavállalókért vívott harc még élesebb lesz és elkerülhetetlenné válik a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályok lebontása - ezekkel a munkaerő-piaci kihívásokkal számolnak idén a JobGroup vezetői.
A munkaerő keresés, közvetítés és toborzás legfontosabb idei fejleménye várhatóan a digitális módszerek rohamléptékű terjedése lesz. Álláshirdetések böngészésével semmire se lehet menni, a vállalatok és a munkavállalók számára egyaránt előtérbe kerül a közösségi média. A cégek munkavállalóknak szóló honlap oldalai és a munkaerő-közvetítők internetes eszközei is felértékelődnek. Ráadásul a megüresedett munkahely betöltéséhez szükséges idő folyamatosan hosszabbodik, amerikai elemzők egyenesen a HR-sek egyik legnagyobb fejfájásának tartják a megnövekedett keresési időt. Bár ez iparágtól és pozíciótól nagyban függ, de az esetek döntő részében a keresés időtartama ma már meghaladja a 30 napot. Mindez azt jelenti, hogy a tehetségek felkutatása és a toborzás folyamatos tevékenységgé válik.
A cégek számára kihívást jelent az is, hogy a tehetséges munkaerőt meg tudják-e tartani. Az amerikai Towers Watson tanácsadó cég által nemrég készített, 32.000 munkavállaló megkérdezésén alapuló felmérés azt jelezte, hogy a munkavállalóknak csak 35 százaléka tartja magát kifejezetten elkötelezettnek munkája és munkahelye iránt. Egy másik, a Deloitte Consulting által készített nemzetközi felmérés szerint a váltani akaró munkavállalók 42 százaléka érzi úgy, hogy jelenlegi munkahelyén nem a képességeinek megfelelő munkát végez. "Márpedig a cégek működésének gyengülését eredményezi, ha munkavállalói elbizonytalanodnak. Éppen ilyenkor van szükség az értékek világos újrafogalmazására és egyértelmű kommunikálására" - véli Hadi László.
Ügyfélkapcsolati központok jönnek létre
A call center terület piaca jelentős átalakulások alatt áll. A cégek egyre inkább kiszervezik az összetett, nagy bonyolultságú folyamatokat és ezeket az ügyfélszolgálatos cégekre bízzák. "Az elmúlt évben jelentős technikai fejlesztés és folyamatos tréning révén ma már biztonsággal tudunk akár a nap 24 órájában, idegennyelvű szolgáltatásokat is üzemeltetni" - mondta Csordás Botond, a TeleScope ügyvezető igazgatója. "Idén ennek a csapatnak a továbbfejlesztése és bővítése a célunk, amely képes akár nagy bonyolultságú összetett témákban, például banki kommunikációban is helytállni. Munkánk irányát igazolja, hogy tavaly év vége óta a PSZÁF-tól kapott engedély birtokában egyszerre akár több különböző banki ügyfél esetében tudunk speciális végzettséget igénylő, nagy volumenű kampányokat végezni. Mindeközben arra készülünk, hogy a hagyományos telefonos ügyfélszolgálati modell megváltozik. A fogyasztó, az ügyfél ma már nem elégszik meg azzal, hogy pusztán telefonon beszélhessen a céget képviselő operátorral, hanem Facebookon, a cég honlapján és chat szobákban is hangot ad véleményének vagy megfogalmazza igényeit. Ennek figyelembevételével akarjuk mi is a call centert egyre inkább contact centerré, az elsőszámú ügyfélkapcsolati ponttá alakítani" - mondta Csordás Botond.
Hiányoznak a virtuális rámpák
Más típusú változások érzékelhetőek a megváltozott mozgásképességűek munkaerőpiacán. "Úgy tűnik, az állam, a vállalatok és a megváltozott munkaképességűek is a minél nagyobb arányú és minél sikeresebb munkahelyi bekapcsolódást szeretnék" - véli Dobár Attila, a RehabJob ügyvezető igazgatója. "Akár az egy évvel ezelőtthöz képest is sokkal több fórum vitatja meg az integráció módját, mi pedig napi munkánk révén is érezzük a cégek nagyobb fogadókészségét és a munkára nyitott rehabosok növekvő elszántságát. Idén azt várjuk, hogy a kormányzat a megfelelő szabályozás révén még erősebben ösztönzi a cégeket arra, hogy megváltozott munkaképességűeket foglalkoztassanak. A cégek esetében viszont eljött a mentális akadálymentesítés pillanata. Meggyőződésünk, és ezt a tavalyi felmérésünk is igazolta, hogy a szélesebb körű foglalkoztatásnak vélt, nem pedig valós akadályai vannak. A civil szférával együttműködve és új metodika kidolgozásával segítünk a cégeknek megépíteni a virtuális rámpákat, amelyek révén integrálni tudják a speciális igényű munkavállalókat. Sikeres integráció esetén ugyanis a hétköznapi munka során nem kell lényeges különbséget tenni az ép és a megváltozott munkaképességű munkavállaló munkája között" - mondta Dobár Attila.
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.
Részletek
Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME
Részletek
Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban.
Részletek
Jegyek
- 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
Idén is elkészítette az Uniomedia kommunikációs ügynökség a hazai felsővezetők LinkedIn jelenlétének toplistáját, amelyben Magyarország 50... Teljes cikk
Miként lehet a HR az üzlet stratégiai tanácsadója? Hogyan reagáljunk HR-esként, ha felvásárolják a céget? Egyebek mellett erről is beszélgettünk... Teljes cikk
Az Uniqa People&Brand területét vezeti, és a szervezetben 520-540 munkavállalóért felel Kamarás Zsuzsanna. A biztosítótársaságnál jelenleg... Teljes cikk
- Íme az "ember", aki ezer állásra jelentkezett, miközben aludt egy jót 2 hete
- Top 5 munkát érintő trend 2025-ből 2 hete
- Trump: A sokszínűségi kormánytisztviselőket kötelező szabadságra küldték, szerda estére az irodáikat is be kell zárni 2 hete
- Nem a bankároknak áll a világ Londonban 3 hete
- Megszünteti sokszínűséget és méltányosságot elősegítő programjait a Meta 3 hete
- Találd meg a hozzád illő feladatot - Erős Zita, a KPMG Hungária HR igazgatója 4 hete
- Motivációs levél minta, letölthető: recruiter 1 hónapja
- Itt egy álommunka annak, aki a felhők közé vágyik 1 hónapja
- A hiányzó tudást a munkahelyen kell biztosítani - így látta az elmúlt évet Szüle Mária, a BMW debreceni gyárának HR menedzsment vezetője 1 hónapja
- Így szigorít a kormány a vendégmunkások behozatalában 1 hónapja
- Fókuszban a hatékonyság növelése és a Z generáció - így látta az évet Kiss Zsuzsanna, a Marriott 4 budapesti szállodájáért felelős HR igazgatója 1 hónapja