kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mit tehetünk a válság miatt fel nem használt cafetériával?

A koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzetben nehézségekbe ütközik egyes cafetéria elemek - az óvodai, bölcsődei költségek vagy éppen a kulturális, sportrendezvények belépőinek - megtérítése. Van azonban megoldás.

Egyre több munkáltató és munkavállaló szembesül azzal, hogy az év elején igényelt cafeteria elemeket bizonytalan ideig nem tudják a tervezett mértékben igénybe venni a munkavállalók.

Ráadásul sok esetben éppen a legnépszerűbb juttatások felhasználása került veszélybe.

Az óvodai, bölcsődei költségeket, a kulturális-, sportrendezvények belépőinek árát a munkáltató általában a nevére szóló számla alapján téríti meg a kollégák számára. Jelenleg azonban ezek a rendezvények elmaradnak, és sok gyermek nem jár óvodába, bölcsődébe.

Mit tehet ebben a helyzetben a munkáltató?

Fata László juttatási szakértő szerint amennyiben a munkáltató szabályzata rendelkezik arról, hogy mi történik azokkal az összegekkel, amelyekről a munkavállaló nem hoz számlát, természetesen érvényesítheti az ebben foglalt általános módszertant.

Adómentes juttatások esetén azonban a munkavállaló lényegesen kevesebb juttatást kaphat, ha ezek helyett a munkáltató például jövedelemként adózó pénzt fizet - hívja fel a figyelmet a szakértő.

Rugalmas megoldás lehet az is, ha a munkáltató az elkövetkezendő hónapokban fel nem használt összeget időben átütemezve a második félévben keletkezett számlákra fizeti majd ki. Ennek feltétele, hogy az év hátralévő részére eső számlák lefedjék a munkavállaló által igényelt összeget.

Sok esetben elképzelhető viszont, hogy nem lesz lehetőség a korábban igényelt juttatások nyújtására. Ilyenkor dönthet úgy a munkáltató, hogy engedélyezi, hogy a munkavállalók a fel nem használt összegekről újra nyilatkozzanak.

Ezzel érdemes megvárni azt az időszakot, amikor már jobban látható, miből és milyen mértékű költsége keletkezhet a munkatársaknak - teszi hozzá Fata László.

A megoldásra váró problémákat és az adminisztrációs kapacitást együttesen kell mérlegelni. Egy erre alkalmas szoftverrel akár az összes munkavállaló esetében megoldható, hogy a teljes, 2020-ban még fel nem használt összeget újratervezzék.

Járható út az is, hogy kizárólag az érintett munkavállalók nyilatkoznak a módosításról, illetve az egyes kollégák csak az érintett juttatásokra fordított keretükről.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta!

A munkavállalók számára gyakori juttatási forma a céges autó, de az ezzel kapcsolatos áfakezelés számos kihívást és buktatót rejt a... Teljes cikk

SZÉP-kártya: így változtak a költések tavalyhoz képest

A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk

Mire költenek a SZÉP-kártyások? - így vásárolunk húsvétkor

A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk