Megjelent: 2 hónapja

Mit tehetünk a válság miatt fel nem használt cafetériával?

A koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzetben nehézségekbe ütközik egyes cafetéria elemek - az óvodai, bölcsődei költségek vagy éppen a kulturális, sportrendezvények belépőinek - megtérítése. Van azonban megoldás.

images

images

Egyre több munkáltató és munkavállaló szembesül azzal, hogy az év elején igényelt cafeteria elemeket bizonytalan ideig nem tudják a tervezett mértékben igénybe venni a munkavállalók.

Ráadásul sok esetben éppen a legnépszerűbb juttatások felhasználása került veszélybe.

Az óvodai, bölcsődei költségeket, a kulturális-, sportrendezvények belépőinek árát a munkáltató általában a nevére szóló számla alapján téríti meg a kollégák számára. Jelenleg azonban ezek a rendezvények elmaradnak, és sok gyermek nem jár óvodába, bölcsődébe.

Mit tehet ebben a helyzetben a munkáltató?

Fata László juttatási szakértő szerint amennyiben a munkáltató szabályzata rendelkezik arról, hogy mi történik azokkal az összegekkel, amelyekről a munkavállaló nem hoz számlát, természetesen érvényesítheti az ebben foglalt általános módszertant.

Adómentes juttatások esetén azonban a munkavállaló lényegesen kevesebb juttatást kaphat, ha ezek helyett a munkáltató például jövedelemként adózó pénzt fizet - hívja fel a figyelmet a szakértő.

Rugalmas megoldás lehet az is, ha a munkáltató az elkövetkezendő hónapokban fel nem használt összeget időben átütemezve a második félévben keletkezett számlákra fizeti majd ki. Ennek feltétele, hogy az év hátralévő részére eső számlák lefedjék a munkavállaló által igényelt összeget.

Sok esetben elképzelhető viszont, hogy nem lesz lehetőség a korábban igényelt juttatások nyújtására. Ilyenkor dönthet úgy a munkáltató, hogy engedélyezi, hogy a munkavállalók a fel nem használt összegekről újra nyilatkozzanak.

Ezzel érdemes megvárni azt az időszakot, amikor már jobban látható, miből és milyen mértékű költsége keletkezhet a munkatársaknak - teszi hozzá Fata László.

A megoldásra váró problémákat és az adminisztrációs kapacitást együttesen kell mérlegelni. Egy erre alkalmas szoftverrel akár az összes munkavállaló esetében megoldható, hogy a teljes, 2020-ban még fel nem használt összeget újratervezzék.

Járható út az is, hogy kizárólag az érintett munkavállalók nyilatkoznak a módosításról, illetve az egyes kollégák csak az érintett juttatásokra fordított keretükről.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mit tehetünk a válság miatt fel nem használt cafetériával?

A koronavírus miatt kihirdetett veszélyhelyzetben nehézségekbe ütközik egyes cafetéria elemek - az óvodai, bölcsődei költségek vagy éppen a... Teljes cikk

Ügyeljen a 2018-ban feltöltött SZÉP kártya keretre!

Ha valaki 2020. május 31-ig nem használja fel a 2018-ban feltöltött SZÉp kártya egyenlegét, az összeg ezután is rendelkezésére áll majd, de maximum... Teljes cikk

Hogyan csökkentsük a munkába járás kockázatát?

A jelenlegi veszélyhelyzetben több munkáltató keresi a megoldást arra, hogy miként tudja a munkavállalóinál a fertőzés kockázatát csökkenteni. Az... Teljes cikk