Nézz be az ajtók mögé - már ha nyitva vannak
A Colibri a nyitott ajtók elkötelezett híve. Ezért arra ösztönzik a cégeket, hogy mutassák meg a valós munkakörnyezetet, a fejlődési lehetőségeket és karrierlehetőségeket. Engedjenek bepillantást a fiatal gyakornokok és s pályakezdő kollégák mindennapjaiba. Ezért sorozatot indítottak, melynek első állomásán a Fjordox nevű SSC-nél jártak, mely itthon májusban nyitotta meg kapuit.
Faragott, egyedi asztalok, kutyatál a szék mellett, farönkökön lévő növényektől zöldellő környezet és egy dinamikus, de mindig mosolygós norvég főnök. Fél 10 és hamarosan indul a státusz meeting a világ első kézműves stílusban működő SSC-jénél Budapesten az Árpád híd pesti hídfőjénél. Barathi Tamás a Colibri ügyvezetője szerint azért elsőként a Fjordoxnál kopogtattak, mert olyan céget kerestek, amely közel áll az y és z generációs munkavállalókhoz. „Kellően friss és nem csak kampányszagúan tűzi zászlajára a rugalmasságot és az egyéniségekre alapozást. Másrészt olyan szektorban szerettünk volna elindulni, amely nagyon felkapott, ahol az újabb belépők, illetve a régebb óta itt lévő szereplők folyamatos fejlődése miatt hot topic az employer branding és a targetált recruitment kommunikáció” – mondta Barathi Tamás.
Matthias Olsen, a Fjordox CSO-ja kedvenc bögréjével (rajta Leader, alatta áthúzva Boss felirat) a kezében kortyolgatja a kávéját és közben bemutatja a nemrég átadott irodát. Matthias Bergenből, Norvégiából, a cég központjából tette át a székhelyét, és ahogy mondja, nem is kerülhetett volna jobb helyre. „Fiatal csapatot építünk, most 17-en vagyunk, év végéig el szeretnénk érni az 50 főt, jövőre célunk újabb 120 kolléga felvétele. Aki most csatlakozik hozzánk, az garantáltan beleépítheti az egyéniségét a cég alapjaiba.”
Matthias nem aggódik, amiért fél 10-kor még üres az iroda
Ez olyannyira igaz, hogy a friss kollégák maguk építhetik fel saját asztalukat, alapanyagot és tippeket is kapnak hozzá, de ők határozzák meg, milyen legyen a végtermék. A kötelező elemek (számítógép és monitor) mellett maguk alakíthatják ki környezetüket, ebben nem korlátozzák őket. „Máshol maximum 1-2 személyes tárgyat vihetnek magukkal a kollégák és szigorúan szabályozott az asztalon lévő eszközök elhelyezhetősége. Mi ezzel szemben ösztönözzük a munkatársakat, hogy egyéniségüket és személyiségüket ne rejtsék véka alá.”
„Sok multinacionális cég igyekszik magát startupként is pozícionálni, de a valóságban ezt többnyire egy csocsóasztallal és egy ötletládával kívánják megvalósítani” – véli Barathi Tamás. Egy ilyen cégnél, ahol dinamikus növekedést kell rövid időn belül megvalósítani, nem mindegy, hogy milyen lesz a törzsgárda és mit hoznak ki belőlük. A jelenleg még kis szervezet alakítja ki a hosszú távon is fenntartható csapatmunkát és munkakörnyezetet. Új szokásokat, programokat hozhatnak létre. A rugalmasság itt alapot teremt a work-life balance megvalósításához, valamint megteremti a lehetőséget a gyakornokoknak is a work-school balance hatékony fenntartására.

Azért azt még Tamás is kicsit furcsának találja, hogy lassan fél 10 és az asztalok fele még üres, de Matthias csak mosolyog. „Vannak akik koránkelők és már reggelizés közben elkezdenek dolgozni, de cserébe hamarabb is mennek haza. Mások később érkeznek és vállalják, hogy tovább maradnak. Ezt mindenki egyénileg el tudja dönteni, részükről a legfontosabb, hogy amíg itt vannak, hatékonyak legyenek és elvégezzék a napi feladataikat.”
A Fjordox volt Norvégia első kutyabarát munkahelye. Ezt a hagyományt a budapesti irodában is folytatják. Lehetőség van arra, hogy a kollégák kedvenceiket is behozzák a munkába. A cégnél külön diákmunkás foglalkozik a kutyusok sétáltatásával. Talán nem válik a cég tömeges kutyás munkahellyé, de a lehetőség adott és ez a fontos. „Jelenleg 5 kolléga él ezzel a lehetőséggel és egy diákmunkásunk napi 4 alkalommal sétálni viszi az ebeket. Most értek vissza a reggeli sétából. Egy kritériumunk van, szobatisztának kell lennie a kutyusnak” – mondja Matthias.

A Fjordox a nyár folyamán azonosította alapvető és hiteles munkáltatói erősségeit. Ezeket próbálta megkülönböztető és vonzó módon felépíteni egy kreatív employer branding stratégiában. A "Shape your team" és a "Design your workplace" értékeik mentén a kollégák nemcsak megőrizhetik egyéniségüket, de azt szerves részeivé is tehetik a vállalatnak. A különböző háttérrel rendelkező egyéniségek összessége adja az erős, kreatív és jó kedélyű csapatot. A "Craft your day" mint érték az abszolút a rugalmasságot tükrözi, erről a Colibri csapata személyesen is meggyőződhetett, amikor az irodájukban járt.
Lassan kezdődik az eligazítás, a Colibri csapatát még az érdekli, hogy lehet ide bekerülni és milyen előrelépési lehetőségek várnak a most érkezőkre. „Olyan fiatalokat keresünk, akik nem félnek használni a nyelvtudásukat. Az esetek többségében nem várunk el felsőfokú nyelvismeretet, de fontos, hogy az ide érkezők egy erős középfokú vagy szakmai középfokú angol nyelvtudással rendelkezzenek. Bizonyos területekre várunk olyanokat is, akik az angol mellett más nyelven is beszélnek. Előny a pénzügyi ismeret, de nem kizáró ok, ha nincs. Minden új belépő egy alapos és komplex 2 hónapos tréningen kezdi el a közös munkát. Emellett folyamatos tréningeket és oktatásokat tartunk. Támogatjuk a további nyelvtanulást is, ehhez tanárokat biztosítunk. Akik most ősszel érkeznek, nagy valószínűséggel a jövő évi bővítésnél már csoportvezetőként tevékenykedhetnek tovább, ha szeretnének és passzol a személyiségükhöz is. Ez nagyon fontos, mi azt szeretnénk, hogy az itt lévők a személyiségüknek és tudásuknak megfelelő feladatokat lássák el.”

A Fjordox az első multinacionális cég Magyarországon, amely bátran mert hozzányúlni az irodai környezethez, és a munkaidő hagyományos értelmezéséhez. Egy bátor és újító, ténylegesen megkülönböztető employer branding stratégiát és kampányt alkottak.
Matthias Olsen, a Fjordox CSO-ja kedvenc bögréjével (rajta Leader, alatta áthúzva Boss felirat) a kezében kortyolgatja a kávéját és közben bemutatja a nemrég átadott irodát. Matthias Bergenből, Norvégiából, a cég központjából tette át a székhelyét, és ahogy mondja, nem is kerülhetett volna jobb helyre. „Fiatal csapatot építünk, most 17-en vagyunk, év végéig el szeretnénk érni az 50 főt, jövőre célunk újabb 120 kolléga felvétele. Aki most csatlakozik hozzánk, az garantáltan beleépítheti az egyéniségét a cég alapjaiba.”
Matthias nem aggódik, amiért fél 10-kor még üres az irodaEz olyannyira igaz, hogy a friss kollégák maguk építhetik fel saját asztalukat, alapanyagot és tippeket is kapnak hozzá, de ők határozzák meg, milyen legyen a végtermék. A kötelező elemek (számítógép és monitor) mellett maguk alakíthatják ki környezetüket, ebben nem korlátozzák őket. „Máshol maximum 1-2 személyes tárgyat vihetnek magukkal a kollégák és szigorúan szabályozott az asztalon lévő eszközök elhelyezhetősége. Mi ezzel szemben ösztönözzük a munkatársakat, hogy egyéniségüket és személyiségüket ne rejtsék véka alá.”
„Sok multinacionális cég igyekszik magát startupként is pozícionálni, de a valóságban ezt többnyire egy csocsóasztallal és egy ötletládával kívánják megvalósítani” – véli Barathi Tamás. Egy ilyen cégnél, ahol dinamikus növekedést kell rövid időn belül megvalósítani, nem mindegy, hogy milyen lesz a törzsgárda és mit hoznak ki belőlük. A jelenleg még kis szervezet alakítja ki a hosszú távon is fenntartható csapatmunkát és munkakörnyezetet. Új szokásokat, programokat hozhatnak létre. A rugalmasság itt alapot teremt a work-life balance megvalósításához, valamint megteremti a lehetőséget a gyakornokoknak is a work-school balance hatékony fenntartására.

Azért azt még Tamás is kicsit furcsának találja, hogy lassan fél 10 és az asztalok fele még üres, de Matthias csak mosolyog. „Vannak akik koránkelők és már reggelizés közben elkezdenek dolgozni, de cserébe hamarabb is mennek haza. Mások később érkeznek és vállalják, hogy tovább maradnak. Ezt mindenki egyénileg el tudja dönteni, részükről a legfontosabb, hogy amíg itt vannak, hatékonyak legyenek és elvégezzék a napi feladataikat.”
A Fjordox volt Norvégia első kutyabarát munkahelye. Ezt a hagyományt a budapesti irodában is folytatják. Lehetőség van arra, hogy a kollégák kedvenceiket is behozzák a munkába. A cégnél külön diákmunkás foglalkozik a kutyusok sétáltatásával. Talán nem válik a cég tömeges kutyás munkahellyé, de a lehetőség adott és ez a fontos. „Jelenleg 5 kolléga él ezzel a lehetőséggel és egy diákmunkásunk napi 4 alkalommal sétálni viszi az ebeket. Most értek vissza a reggeli sétából. Egy kritériumunk van, szobatisztának kell lennie a kutyusnak” – mondja Matthias.

A Fjordox a nyár folyamán azonosította alapvető és hiteles munkáltatói erősségeit. Ezeket próbálta megkülönböztető és vonzó módon felépíteni egy kreatív employer branding stratégiában. A "Shape your team" és a "Design your workplace" értékeik mentén a kollégák nemcsak megőrizhetik egyéniségüket, de azt szerves részeivé is tehetik a vállalatnak. A különböző háttérrel rendelkező egyéniségek összessége adja az erős, kreatív és jó kedélyű csapatot. A "Craft your day" mint érték az abszolút a rugalmasságot tükrözi, erről a Colibri csapata személyesen is meggyőződhetett, amikor az irodájukban járt.
Lassan kezdődik az eligazítás, a Colibri csapatát még az érdekli, hogy lehet ide bekerülni és milyen előrelépési lehetőségek várnak a most érkezőkre. „Olyan fiatalokat keresünk, akik nem félnek használni a nyelvtudásukat. Az esetek többségében nem várunk el felsőfokú nyelvismeretet, de fontos, hogy az ide érkezők egy erős középfokú vagy szakmai középfokú angol nyelvtudással rendelkezzenek. Bizonyos területekre várunk olyanokat is, akik az angol mellett más nyelven is beszélnek. Előny a pénzügyi ismeret, de nem kizáró ok, ha nincs. Minden új belépő egy alapos és komplex 2 hónapos tréningen kezdi el a közös munkát. Emellett folyamatos tréningeket és oktatásokat tartunk. Támogatjuk a további nyelvtanulást is, ehhez tanárokat biztosítunk. Akik most ősszel érkeznek, nagy valószínűséggel a jövő évi bővítésnél már csoportvezetőként tevékenykedhetnek tovább, ha szeretnének és passzol a személyiségükhöz is. Ez nagyon fontos, mi azt szeretnénk, hogy az itt lévők a személyiségüknek és tudásuknak megfelelő feladatokat lássák el.”

A Fjordox az első multinacionális cég Magyarországon, amely bátran mert hozzányúlni az irodai környezethez, és a munkaidő hagyományos értelmezéséhez. Egy bátor és újító, ténylegesen megkülönböztető employer branding stratégiát és kampányt alkottak.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Túl sokan akartak biztonságosabb munkahelyet – ezért emelni kellett a pályázati keretet 3 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?