Megjelent: 5 éve

Nyertes hazai felelős foglalkoztatói gyakorlatok

A tavalyi év Felelős Foglalkoztatója díj egyik nyertese az E.ON Hungária Zrt., akinek „stratégiájában alapvető szerepet játszik a társadalmi felelősségvállalás és a munkavállalók egészségének megőrzése, szellemi- és fizikai jólétének támogatása”. Az OFA Nonprofit Kft. által meghirdetett „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat célja idén is ennek a hozzáállásnak a megerősítése: a bátorítás; ösztönzés; inspiráció; a munkáltatók támogatása a jó gyakorlatok bemutatásán keresztül.

A tavalyi év bebizonyította: nem kell messzire menni, hogy valóban felelős munkáltatói hozzáállásokkal találkozhassunk. Az elmúlt hetekben különböző fórumokon, több szemszögből jártuk körbe, mire is gondolunk felelős foglalkoztatás alatt. Elképzeléseink szerint felelős foglalkoztatónak lenni egy szemlélet, ami a szervezeti élet és az emberi-erőforrás gazdálkodás bármely területén felütheti a fejét és pozitív vírusként fertőzhet meg másokat. Most egy élő példával szeretnénk bemutatni, hogy itthon is vannak olyan törekvések, amelyek a munkavállalót központi tényezőként kezelve, a hosszú távú fenntarthatóságot segítik elő.

Az E.ON Hungária Zrt., több jó példát is mutat arra, hogy közel 5000 főt foglalkoztatva is lehet tudatos emberi erőforrás gazdálkodással időt és figyelmet szánni a kollégákra.



A gyakorlatban mit jelent ez?

Tavalyi nyertesünk szerint a munkáltatói felelős hozzáállás ott kezdődik, hogy a jogszabályi minimum betartását alapelvárásként kell kezeli. A felelős foglalkozatás magasabb szintjét képviseli az E.ON, mert a cég igyekszik programjai kialakításakor a munkavállalók szükségleteire és igényeire reagálni, bevonva őket, alapozva az alulról érkező kezdeményezésekre. Ebben nagy szerepe van például az E.ON Hungária társaságainál működő Üzemi Tanácsoknak, valamint az őket koordináló Központi Üzemi Tanácsnak szorosan együttműködve a munkavállalói érdekképviseletekkel. Felelős foglalkoztatói programjának fókuszban az egészségmegőrzés, valamint kiépített szociális és jóléti rendszer volt.

A cég számára fontos a munkavállalók egészségének megőrzése. Elsődlegesen preventív jelleggel, akár a sportolás előmozdításával, akár a rekreációs üdülési lehetőségekkel vagy szűrésekkel támogatják a munkavállalók fizikális jóllétét. Ott ahol már egészségi állapotban romlás következett be, a betegségből visszatérő kollégák rehabilitációját segítik, anyagai terheit igyekeznek csökkenteni. Szociális juttatási csomagjuk kialakításánál szempont volt, hogy egyedi élethelyzetekre is reagálni tudjanak.

Vajon miért esett a független szakmai zsűri választása épp az E.ON Hungária Zrt.-re? Mit tanulhatunk ebből a felelős foglalkoztatói jó gyakorlatból mindannyian szervezeti mérettől és lehetőségektől függetlenül?

Ahogy megismertük az E.ON pályázatát és jó gyakorlatát benyomásaink szerint, sikerük többek között a következőkön alapulhat:

• Tudatos hozzáállás, komplex szemlélet: „Mindenki energiája számít!”a piaci érdekek mellett, a többi szereplő, vagyis a környezet és a munkavállalók igényeit összegzik, azokhoz rugalmasan alkalmazkodnak a fenntarthatóság érdekében.
• Figyel az egyénre: Jól kiépített, komplex rendszert működtetnek, melyben az egyéni érdekek és élethelyzetek sem vesznek el.
• Fokozatosság elve: A hosszú távú fenntarthatóság jegyében hisznek, abban, hogy az alapokat meg kell teremteni a fejlődés előtt.
• Reflektív, kommunikáló: Épít a visszajelzésre, érdekképviseletek, érdekegyeztetések fontosságára.

A fenti szempontok figyelembevétele nem szervezeti méret vagy büdzsé kérdése. Úgy gondoljuk, hogy a legapróbb gesztus is az elköteleződés lehet.

Ha úgy érzi, Ön is példát mutat hozzáállásával, kérjük, ossza meg velünk jó gyakorlatát, pályázzon „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” címre!

Pályázati határidő: 2017. október 6. éjfél

Ünnepélyes díjátadó keretében kerülnek kihirdetésre a nyertesek 2017. november 2-án a Várkert Bazárban.

További részletekért és pályázati feltételekért kérjük, látogasson el az http://ofa.hu/hu/felelos-foglalkoztatoweboldalra, vagy kérjen információt a [email protected] email címen.

  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Környezettudatosabbak a nagyvállalatok, mint a kis cégek

A nagyvállalatok jobban ügyelnek a fenntarthatóságra, mint a kisebbek, de tevékenység alapján is látszanak különbségek a környezettudatosságban -... Teljes cikk

Elindult az idei CSR Tudatossági Hét

Tavaly indult útjára a Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében a CSR Tudatossági Hét Magyarországon. Idén június 27. és július 3. között ismét... Teljes cikk

Egyszeri akciónak indult, tízéves CSR-program lett a LULI

Egy évtized alatt mintegy ezer ember volt részese valamilyen formában a Schneider Electric és a „Jövőt nekik is” Alapítvány által működtetett... Teljes cikk

Facebook