Social toborzás, kreativitással a kiégés ellen és posztcovid irodák a HRTV-n
A HRTV hetente megjelenő műsoraiban HR- és rokonszakmák képviselői rendre a legfontosabb témákat, dilemmákat boncolgatják. A videós HR szakportál Best of válogatásában megtalálható műsorok is a legégetőbb kihívásokra keresik a jó megoldásokat: a toborzásra, a kiégésre és a hibrid munkavégzés új színtereinek feltérképezésére.
Milyen új eszközei lehetnek a toborzásnak? Ebben az ingergazdag világban hogyan lehet megóvni a dolgozókat a tömeges kiégéstől? Mit lehet kezdeni az új, hibrid munkavégzés korában az irodákkal? Mutatjuk.
Közösségi média alapú toborzás: a siker kulcsa a jó arányú, pontos kommunikáció
A munkáltatói márkaépítés komplex feladat, annak fajsúlyos eleme a toborzást támogató kommunikáció. Szörcsök Szilvia, a Brandfizz specialistája szerint a közösségi média alapú toborzás kulcsa a célcsoport ismerete: tudnia kell, hol találhatók meg az ön cégének leendő tehetségei. Ezeken a csatornákon a kommunikáció során meg kell találnia az egyensúlyt, amiben részint szórakoztat, értéket ad, részint viszonzásul kér valamit a leendő jelöltjeitől. „A mi szabályunk a 80-20%-os arány. 80%-ban szórakoztatunk, 20%-ban kérünk valamit, például hogy jelentkezzenek egy állásra” – osztja meg Szörcsök Szilvia a szakértői fortélyt a HRTV adásában.
Mindig, mindent lehet jobban csinálni, csak egy kis kreativitás kell hozzá!
A munkahelyi kiégés nem kor függvénye: a dolgozók munkavégzésének intenzitásától függ. Ha valaki nagy lendülettel veti bele magát a munkába, folyamatosan megfeszül, hogy jól teljesítsen, nem láthat ki a rutinból. Nem lesz ideje, energiája megállni egy pillanatra gondolkodni, kreatívan ránézni a problémákra, áttekinteni és kiértékelni az elvégzett munkát, hogy az jó-e úgy, ahogyan zajlik.
Galántai Orsolya, a Spark Institute előadójának és az IDEAaide társalapítójának szívügye, hogy több kreativitást, nyitottságot és színt hozzon a vállatok sokszor betokosodott hétköznapjaiba. Meggyőződése, hogy a munkában a kreatív problémamegoldó énünk használata elejét veheti a kiégésnek, új lendületet hozhat. „Ezt a fajta munkahelyi kreativitást találékonyságnak nevezhetjük. Ennek feltétele az erős képzelőerő és a képesség, hogy tudjunk váltani a fókuszált figyelem és a perspektivikus áttekintés között. A munkahelyen alkalmazandó kreativitás és a művészinek tartott kreativitás közti fő különbség, hogy a munkahelyi nem lehet önmagáért való. A munkahelyi kreativitásnak feladata van: újszerű megoldást kell találnia egy problémára.” A kreatív kollégák toborzásához is ad tanácsot a szakértő a HRTV műsorában.
Az Év Irodája Verseny zsűrije az irodatrendeket vette számba
Tökéletes iroda nincs. Funkcionális, kényelmes, jó közérzetű viszont bőven akad. A verseny szerepe az, hogy megoldásokat és irányokat mutasson be, őszinte, cégkultúrát tükröző helyiségeket. A zsűritagok, Cs. Kovács Nikolett zsűrielnök mellett a mérnök Nun Lipót és a HR Fest rendezvények alapítója, Tóth Gergely egy kerekasztal beszélgetés keretében osztották meg a véleményüket a felesleges designról, hiányzó irodai funkciókról, az igaztalan pályázati anyagokról és a legfőbb trendekről.
Cs. Kovács Nikolett úgy gondolja, hogy az irodák alapfunkcióiban van egy eltolódás: „Sokkal kevesebb munkaállomásra van szükség, viszont sokkal több kollaborációs térre.” Az a kérdés, hogy ezt az igényt mivel és hogyan elégítik ki a legmodernebb irodák.
Ne maradjon le a HRTV műsorairól! Az adásokat a HR Portál Videó rovatában is megtekintheti.