kapubanner for mobile
Megjelent: 7 hónapja

Sok magyar vezetőt hoztunk vissza külföldről: Strohmayer János, Egon Zehnder International

Osztrák származású, doktoriját a mohácsi csatából írta Bécsben, Amerikában szerzett üzleti diplomát, vezette a McKinsey menedzsment tanácsadó budapesti irodáját, vezérigazgató-helyettes volt a CIB Banknál, hat éve az Egon Zehnder felsővezetői kiválasztó cég első embere. Strohmayer Jánost a cég üzleti növekedésének okairól, az executive search piac trendjeiről kérdeztük. Az Egon Zehnder felkerült a HR Portál és az OPTEN „A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató” toplistára.

trohmayer János Egon Zehnder International-
images

A HR Portál és az OPTEN céginformációs szolgáltató első alkalommal állította össze a leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltatók listáját. Erre egy nemzetközi felsővezetői kiválasztó cég (executive search és leadership advisory) került fel, az Egon Zehnder International Kft.

Az Egon Zehnder executive search vállalatot a névadó legendás fejvadász 1964-ben alapította Svájcban. A világ vezető és Európa első számú executive search cégének magyar irodája 1992-ben kezdte meg a működését. A 2020-as “Covid-évet” ez a cég is megszenvedte, a 900 millió forint körüli éves árbevétel egyharmaddal esett és 100 millió forint feletti lett a veszteség. 2021-ben azonban talpra állt, 2022-ben pedig rekord árbevételt ért el és a nyereség is több mint a kétszeresére, 268 millió forintra nőtt.

Az ügyvezető Strohmayer János osztrák származású, kiválóan beszél magyarul, egyik nagyszülője révén magyar gyökerekkel is rendelkezik. Történészként végzett Bécsben, doktorátusát a mohácsi csata társadalmi következményeiből írta. Üzleti diplomáját a Johns Hopkins Egyetemen szerezte, 1995 óta dolgozik az üzleti életben. Befektetési banknál kezdett Londonban, majd 1999-től 14 éven át a McKinsey menedzsment tanácsadó kötelékében dolgozott, 2010-13 között a magyar irodát vezette. 2014-16 között a CIB Bank vezérigazgató-helyetteseként dolgozott. 2017-ben vette át az Egon Zehnder International Kft. vezetését.

Minek köszönhető a 2022-es növekedés?

A pénzügyi évünk 2021. novemberében kezdődött és 2022. október végén zárult. Valóban látványos növekedést értünk el, sok megbízást kaptunk. Három tanácsadóval és a szakértői (a szaknyelvben expert – researcher) csapattal hoztuk össze ezt az eredményt. A keresések megnőttek - például a cégek sok operatív vezetőt kerestek gyárakba. Szeretném kiemelni, hogy a keresések mellett a vezetői tanácsadás is egyre nagyobb szerepet kap nálunk, számos vezetői értékelésre kaptunk megbízást. A tanácsadás alatt mind egyéni vezetői, mind csapatfejlesztést kell érteni. A jelöltek ebben az időszakban könnyebben mozdíthatóak voltak, most sokaknál a kivárás jellemző. Jelölt oldalon érdekesség még, hogy sok magyar vezetőt hoztunk vissza a világ különböző részeiről Magyarországra. Ebben valószínűleg a globális márkanevünk is szerepet játszott.
 
Van-e valamilyen tanácsa a többi szolgáltatónak? Mi az, ami Önnek segített?

Keményen dolgoztunk, összetartó csapat vagyunk. Tanácsadóink komoly vezetői múlttal, tulajdonosi szemlélettel rendelkeznek. Egy-egy keresési profil a megbízó és a tanácsadó közti párbeszédben alakul ki, csiszolódik össze. A tanácsadó ismeri a piacot, a versenyképes tudást, a megbízó pedig az igényeiket fogalmazza meg. Ugyanabban a pozícióban is nagyok lehetnek a különbségek profilban cégtípustól vállalati kultúrától függően. Így egy keresés is aktív tanácsadás és nem egy tranzakcionális folyamat. Fontos elemnek tartom azt is, hogy a tanácsadó viszi végig a keresési folyamatot. Ő az, aki az első perctől kommunikál a jelöltekkel. Ezen kívül a tanácsadó nemcsak keres, hanem vezetők értékelésével is foglalkozik.

Hogyan tudják ezt folytatni? Milyen az eddigi év?

Idén jobban meg kell dolgozni ugyanazért az eredményért. A pénzügyi év első hónapjai elmaradtak az elvárásoktól. A gazdasági helyzet, az infláció, a magas kamatok, az extra adók éreztetik hatásukat a magyar álláspiacon. Mivel bevételünk kétharmada Magyarországról származik, ezért ezt megéreztük. Az utóbbi félévben aztán visszatértünk a korábbi pályára, míg külföldi megbízásokból pedig eddig sem volt hiány. Terveink között szerepel a regionális bővülés, egy bukaresti iroda megnyitásán dolgozunk. Az üzleti célok teljesítése mellett azonban legalább olyan fontos az, hogy jó hangulat legyen az irodában. Ezt szeretnénk megőrizni.

Van-e olyan részterület, aminek felfutására számít? Hogyan állnak a HR vezetői keresések?

Az elmúlt évek gyors és kiszámíthatatlan gazdasági és technológiai változásai a vezetők kiválasztásánál is új szempontokat hoztak, valamint az executive csapat dinamikájára és a cégek meglévő kultúrájára is komoly nyomást helyeztek. A vezetői tanácsadói szolgáltatásaink segítségével irányítani és inspirálni tudjuk az egyéneket és a csapatokat a személyes és szakmai fejlődésük során, finomítjuk a készségeket, tápláljuk az erősségeket és orvosoljuk a hiányosságokat, ezáltal hozzásegítjük a vezetőket a potenciáljuk kiteljesítéséhez. A HR vezetők ebben komoly partnereink, fontos pozíciót töltenek be egy szervezetben. A poszt-Covid időszakban nagy kihívás a HR vezetőknek az új normális megteremtése, az elköteleződés fenntartása, a fluktuáció csökkentése. A többi vezetői pozícióval ellentétben esetükben a kiválasztás során nem elvárás az iparági tapasztalat. Ha pedig jó kapcsolat alakul ki egy elhelyezett vezetővel, szakmailag és emberileg is profinak tartotta a munkánkat, akkor vele más feladatokon is tudunk együtt dolgozni a jövőben. 

Az Egon Zehnder International Kft. teljesítménye számokban:

Növekedési mutató: 177,1 százalék (az árbevétel és az adózott eredmény növekedésének százalékos összege)
Alapítás éve: 2000.
Ügyvezető: Strohmayer János
Létszám: 10 fő (2023. július)
Árbevétel 2021-ben: 983,9 millió forint
Árbevétel 2022-ben: 1549 millió forint
Árbevétel-növekedés: 57,4 százalék
Adózott eredmény 2021-ben: 122 millió forint
Adózott eredmény 2022-ben: 268,1 millió forint
Adózott eredmény növekedése: 119,7 százalék

A nyitóképen Strohmayer János

Korábbi interjúink:

1. MP Solutions Kft. - Pelle Dávid

2. Vision Recruitment Kft. - Kis-Pákozdi Dorottya

3. HR Direkt Kft. - Kurucz-Réti Helga

4. Karrier Hungária Kft. - Ruff Gabriella

5. Bányai & Partners Consulting Kft. - Bányai Tibor

6. HumanField Kft. - Dr. Molontay Patrik

7. HR-Rent Kft. - Feleki Attila

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök

A cégeimben nincs HR osztály, egyetlen HR-es sem dolgozik nálam - jelentette ki Chamath Palihapitiya, a Social Capital alapítója, a Facebook egykori... Teljes cikk

Itt a titkos munkaerő-tartalék: mit tudnak a nyugdíjasok?

2022-ben 110 ezer nyugdíjas dolgozott, ám ennél sokkal többet be lehetne vonni a munkaerőpiacra. Milyen munkákra jönnek? Milyen speciális igényeik... Teljes cikk

Csökkentek a női kinevezések az igazgatótanácsokban 2023-ban

Kevesebb nőt nevezetek ki igazgatósági tagnak 2023-ban, miközben felértékelődött a politikai tapasztalat a kiválasztásnál – derül ki az EY... Teljes cikk