Megjelent: 5 éve

Top 5 employer branding hiba az állásbörzén

Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog.

1. Pörög a kerék, de ki tudja minek?

Pörgesd meg a kereket és máris tied a logózott jegyzetfüzet! - érkezett a mosollyal megtoldott felhívás az egyik stand HR-esétől, én pedig rögvest eleget tettem a felkérésnek. Megkaptam a jegyzetfüzetet, majd mint aki jól végezte dolgát, mosolyogva tovább álltam és pár másodperc múlva, ha kényszerítenek se tudtam volna felidézni a cég nevét.

A minden 5. standon fellelhető pörgetős kerék toborzási potenciálját vajmi kevés cég használta ki. Sokan céltalanul osztogatták a reklámajándékokat és nem kértek érte se önéletrajzot, se rövid elbeszélgetést. Én sem tudtam meg a cégről semmit, azon kívül, hogy a toborzói szépen mosolyognak és masszívan hozzájárulnak a reklámajándék büdzsé feléléséhez.

Tanulság kiállítóknak: több száz elszórt reklámajándék, rengeteg kidobott pénz, zéró eredmény. Az ajándék egy eszköz, mely megkönnyíti a kommunikációt, de nem spórolja azt meg!


Tanulság álláskeresőknek

: feltankolhatsz tollból vizsgaidőszakra és a begyűjtött színes papírok, jegyzetfüzetek pedig jók lesznek a rokonság általános iskolás lurkóinak papírgyűjtésére. De ha komolyan érdekel a cég, ne legyél rest kérdezni!



2. Spórolós megjelenés



Sokan úgy gondolják, hogy ami 3-5 éve működött, az most is fog. Még akkor is, ha már szépséghibás. Szerencsére darabszámban csupán néhány elrettentő példát láttam, de azok annál súlyosabbak voltak.

Megváltozott a cég címe, a szolgáltatás ára, ezért átragasztották, áthúzták a szóróanyagon, roll-upon. Meggyűrődött a már több kiállításon is használt háttér, régi logó és szlogen volt a reklámajándékokon, sebaj, azért még az állásbörzére jó lesz. Nem költenek egyedi reklámajándékra, inkább olcsó, de kreativitásmentes tárgyakat és a cég által gyártott termékeket osztanak.

Az említett spórolós megjelenések rengeteget tudnak rontani a munkáltatói márka megítélésén, nem keltik komoly, megbízható cég érzetét az álláskeresőben. Érdemes egyedi, ötletes reklámtárgyakkal és friss, igényes megjelenésű szóróanyaggal megjelenni egy állásbörzén, de legalábbis a fent említett elrettentő példákat mindenképpen mellőzzük.

Tanulság kiállítóknak: a kevesebb lehet több, de a hiányos, régi, lekoszlott és aktuális információktól mentes sajnos nem!


Tanulság álláskeresőknek

: ha egy ilyen eseményen így prezentálja magát a cég, akkor vajon milyen lehet a munkahely? (Sajnos, a látottak után már nem biztos, hogy érdekelni fogja az álláskeresőt.)



3. Innováció…, de csak papíron



Találkoztunk olyan cégekkel az állásbörzén, akik magukat modernnek, trendkövetőnek vallották, mérnökökre, IT szakemberekre pályáztak, de még mindig jelentkezési papírt töltettek ki az álláskeresőkkel! Igen, fontos, hogy legyen egy post it az okostelefonra ragasztva, de ha innovatív, jövőbe mutató, a fejlesztésekből élő cégnek tartjuk magunkat, akkor ez inkább kínos...

1-2 tablet beszerzése (de akárcsak bérlése is) közel azonos összegbe kerül egy állásbörzére járó cégnek, mint a több kiló papírra nyomtatott jelentkezési ív kinyomtatása. Ráadásul a papíron gyűjtött kontaktokkal ellentétben, az elektronikus adatgyűjtésnél adminisztrációs időt és ősz hajszálat is spórolhatunk a HR-eseknek.

Tanulság kiállítóknak: védjük a fákat, vegyünk újrahasznosított tabletet!


Tanulság álláskeresőknek

: "ismét "dolgozatot iratnak" velem, ahelyett, hogy 3 gombnyomással megoldhatnánk a jelentkezést. Ennyit nem ér az egész, megyek máshoz!"



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Top 5 employer branding hiba az állásbörzén
2. oldal - 4. Miért titeket válasszalak
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezek a cégek lettek Szolnok családbarát munkahelyei

"Szolnok családbarát munkahelye" díjat kapott az agrárpiaci és hulladékkezelési üzletággal működő Malagrow Kereskedelmi Kft., a... Teljes cikk

Augusztus végéig lehet pályázni Az Év Felelős Foglalkoztatója díjra

Idén hatodik alkalommal hirdette meg az OFA Nonprofit Kft. "Az Év Felelős Foglalkoztatója" elnevezésű díját, amelyre augusztus 30-ig nyújthatók be a... Teljes cikk

Nehéz időszakban is tudták növelni a dolgozói elkötelezettséget - új employer branding filmmel mutatja be pozitív energiáját a Groupama Biztosító

A Groupama Biztosító – az elmúlt időszak nehézségei ellenére is – jelentős fejlődést ért el a munkavállalói elkötelezettség növelésében.... Teljes cikk