Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

Top 5 employer branding hiba az állásbörzén

Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog.

1. Pörög a kerék, de ki tudja minek?

Pörgesd meg a kereket és máris tied a logózott jegyzetfüzet! - érkezett a mosollyal megtoldott felhívás az egyik stand HR-esétől, én pedig rögvest eleget tettem a felkérésnek. Megkaptam a jegyzetfüzetet, majd mint aki jól végezte dolgát, mosolyogva tovább álltam és pár másodperc múlva, ha kényszerítenek se tudtam volna felidézni a cég nevét.

A minden 5. standon fellelhető pörgetős kerék toborzási potenciálját vajmi kevés cég használta ki. Sokan céltalanul osztogatták a reklámajándékokat és nem kértek érte se önéletrajzot, se rövid elbeszélgetést. Én sem tudtam meg a cégről semmit, azon kívül, hogy a toborzói szépen mosolyognak és masszívan hozzájárulnak a reklámajándék büdzsé feléléséhez.

Tanulság kiállítóknak: több száz elszórt reklámajándék, rengeteg kidobott pénz, zéró eredmény. Az ajándék egy eszköz, mely megkönnyíti a kommunikációt, de nem spórolja azt meg!

Tanulság álláskeresőknek: feltankolhatsz tollból vizsgaidőszakra és a begyűjtött színes papírok, jegyzetfüzetek pedig jók lesznek a rokonság általános iskolás lurkóinak papírgyűjtésére. De ha komolyan érdekel a cég, ne legyél rest kérdezni!


2. Spórolós megjelenés

Sokan úgy gondolják, hogy ami 3-5 éve működött, az most is fog. Még akkor is, ha már szépséghibás. Szerencsére darabszámban csupán néhány elrettentő példát láttam, de azok annál súlyosabbak voltak.

Megváltozott a cég címe, a szolgáltatás ára, ezért átragasztották, áthúzták a szóróanyagon, roll-upon. Meggyűrődött a már több kiállításon is használt háttér, régi logó és szlogen volt a reklámajándékokon, sebaj, azért még az állásbörzére jó lesz. Nem költenek egyedi reklámajándékra, inkább olcsó, de kreativitásmentes tárgyakat és a cég által gyártott termékeket osztanak.

Az említett spórolós megjelenések rengeteget tudnak rontani a munkáltatói márka megítélésén, nem keltik komoly, megbízható cég érzetét az álláskeresőben. Érdemes egyedi, ötletes reklámtárgyakkal és friss, igényes megjelenésű szóróanyaggal megjelenni egy állásbörzén, de legalábbis a fent említett elrettentő példákat mindenképpen mellőzzük.

Tanulság kiállítóknak: a kevesebb lehet több, de a hiányos, régi, lekoszlott és aktuális információktól mentes sajnos nem!

Tanulság álláskeresőknek: ha egy ilyen eseményen így prezentálja magát a cég, akkor vajon milyen lehet a munkahely? (Sajnos, a látottak után már nem biztos, hogy érdekelni fogja az álláskeresőt.)


3. Innováció…, de csak papíron

Találkoztunk olyan cégekkel az állásbörzén, akik magukat modernnek, trendkövetőnek vallották, mérnökökre, IT szakemberekre pályáztak, de még mindig jelentkezési papírt töltettek ki az álláskeresőkkel! Igen, fontos, hogy legyen egy post it az okostelefonra ragasztva, de ha innovatív, jövőbe mutató, a fejlesztésekből élő cégnek tartjuk magunkat, akkor ez inkább kínos...

1-2 tablet beszerzése (de akárcsak bérlése is) közel azonos összegbe kerül egy állásbörzére járó cégnek, mint a több kiló papírra nyomtatott jelentkezési ív kinyomtatása. Ráadásul a papíron gyűjtött kontaktokkal ellentétben, az elektronikus adatgyűjtésnél adminisztrációs időt és ősz hajszálat is spórolhatunk a HR-eseknek.

Tanulság kiállítóknak: védjük a fákat, vegyünk újrahasznosított tabletet!

Tanulság álláskeresőknek: "ismét "dolgozatot iratnak" velem, ahelyett, hogy 3 gombnyomással megoldhatnánk a jelentkezést. Ennyit nem ér az egész, megyek máshoz!"



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Top 5 employer branding hiba az állásbörzén
2. oldal - 4. Miért titeket válasszalak
Follow hrportal_hu on Twitter

A felelős munkáltatói gondolkodás befektetés

„Az Év Felelős Foglalkoztatója” díjat 2017-ben egy több mint 2500 munkavállalóval rendelkező kazincbarcikai székhelyű cég, a BorsodChem Zrt. kapta az 500 fő feletti foglalkoztatók kategóriájában. A díjátadás után az OFA Nonprofit Kft. a BorsodChem Zrt. HR és Kommunikációs igazgatójával, Varga Bélával beszélgetett többek között arról, hogy hogyan sikerült megfordítani a fluktuációt, hogyan reformálták meg a HR-t, és hogyan segítik a vegyészképzést a környéken. tovább..

További cikkek
Emelkednek az öregségi nyugdíjak Csehországban

Januártól átlagosan 4,7 százalékkal, mintegy 900 koronával (11 160 forint) emelkednek az öregségi nyugdíjak Csehországban - írja az MTI. Teljes cikk

Kizsákmányolják az Amazonnak dolgozó futárokat

Fizetésmegvonással fenyegetik a sofőröket, akik sokszor 16 órát dolgoznak, de WC-re sem tudnak kimenni. Erről nem feltétlenül az Amazon, hanem az... Teljes cikk

Több adót fizet az EU-s munkavállaló, mint a született angol

Sokkal több adóval járulnak hozzá a bevándorlók a brit állam működéséhez, mint a született helyiek -írja a Daily Telegraph. Teljes cikk

Nők vezetői székben: jó vezetői attitűd, a férfi-női arányok és a gazdasági kilátások

A felsővezetői optimizmus alapvető, de nőként nem könnyű - derült ki az Egyenlítő Alapítvány és a KPMG Női vezetők kerekasztal-beszélgetésén. Teljes cikk

Nem lesz különbség a munkavállalók között a Brexit után

A brit EU-tagság megszűnése után már nem lenne különösebb ok arra, hogy a brit kormány eltérő letelepedési és foglalkoztatási szabályokat... Teljes cikk