Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Top 5 employer branding hiba az állásbörzén

Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog.

1. Pörög a kerék, de ki tudja minek?

Pörgesd meg a kereket és máris tied a logózott jegyzetfüzet! - érkezett a mosollyal megtoldott felhívás az egyik stand HR-esétől, én pedig rögvest eleget tettem a felkérésnek. Megkaptam a jegyzetfüzetet, majd mint aki jól végezte dolgát, mosolyogva tovább álltam és pár másodperc múlva, ha kényszerítenek se tudtam volna felidézni a cég nevét.

A minden 5. standon fellelhető pörgetős kerék toborzási potenciálját vajmi kevés cég használta ki. Sokan céltalanul osztogatták a reklámajándékokat és nem kértek érte se önéletrajzot, se rövid elbeszélgetést. Én sem tudtam meg a cégről semmit, azon kívül, hogy a toborzói szépen mosolyognak és masszívan hozzájárulnak a reklámajándék büdzsé feléléséhez.

Tanulság kiállítóknak: több száz elszórt reklámajándék, rengeteg kidobott pénz, zéró eredmény. Az ajándék egy eszköz, mely megkönnyíti a kommunikációt, de nem spórolja azt meg!

Tanulság álláskeresőknek: feltankolhatsz tollból vizsgaidőszakra és a begyűjtött színes papírok, jegyzetfüzetek pedig jók lesznek a rokonság általános iskolás lurkóinak papírgyűjtésére. De ha komolyan érdekel a cég, ne legyél rest kérdezni!


2. Spórolós megjelenés

Sokan úgy gondolják, hogy ami 3-5 éve működött, az most is fog. Még akkor is, ha már szépséghibás. Szerencsére darabszámban csupán néhány elrettentő példát láttam, de azok annál súlyosabbak voltak.

Megváltozott a cég címe, a szolgáltatás ára, ezért átragasztották, áthúzták a szóróanyagon, roll-upon. Meggyűrődött a már több kiállításon is használt háttér, régi logó és szlogen volt a reklámajándékokon, sebaj, azért még az állásbörzére jó lesz. Nem költenek egyedi reklámajándékra, inkább olcsó, de kreativitásmentes tárgyakat és a cég által gyártott termékeket osztanak.

Az említett spórolós megjelenések rengeteget tudnak rontani a munkáltatói márka megítélésén, nem keltik komoly, megbízható cég érzetét az álláskeresőben. Érdemes egyedi, ötletes reklámtárgyakkal és friss, igényes megjelenésű szóróanyaggal megjelenni egy állásbörzén, de legalábbis a fent említett elrettentő példákat mindenképpen mellőzzük.

Tanulság kiállítóknak: a kevesebb lehet több, de a hiányos, régi, lekoszlott és aktuális információktól mentes sajnos nem!

Tanulság álláskeresőknek: ha egy ilyen eseményen így prezentálja magát a cég, akkor vajon milyen lehet a munkahely? (Sajnos, a látottak után már nem biztos, hogy érdekelni fogja az álláskeresőt.)


3. Innováció…, de csak papíron

Találkoztunk olyan cégekkel az állásbörzén, akik magukat modernnek, trendkövetőnek vallották, mérnökökre, IT szakemberekre pályáztak, de még mindig jelentkezési papírt töltettek ki az álláskeresőkkel! Igen, fontos, hogy legyen egy post it az okostelefonra ragasztva, de ha innovatív, jövőbe mutató, a fejlesztésekből élő cégnek tartjuk magunkat, akkor ez inkább kínos...

1-2 tablet beszerzése (de akárcsak bérlése is) közel azonos összegbe kerül egy állásbörzére járó cégnek, mint a több kiló papírra nyomtatott jelentkezési ív kinyomtatása. Ráadásul a papíron gyűjtött kontaktokkal ellentétben, az elektronikus adatgyűjtésnél adminisztrációs időt és ősz hajszálat is spórolhatunk a HR-eseknek.

Tanulság kiállítóknak: védjük a fákat, vegyünk újrahasznosított tabletet!

Tanulság álláskeresőknek: "ismét "dolgozatot iratnak" velem, ahelyett, hogy 3 gombnyomással megoldhatnánk a jelentkezést. Ennyit nem ér az egész, megyek máshoz!"



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
2. oldal - 4. Miért titeket válasszalak
Follow hrportal_hu on Twitter

Employer Branding Award 2017

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója, továbbá az Employer Branding Award létrehozója. Az MPRSZ harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot.tovább..

További cikkek
Employer Branding Award 2017

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai... Teljes cikk

A MOL ismét kiáll a sokszínűség mellett

A MOL az idei évben ismét csatlakozott az Európai Sokszínűségi Karta Magyarországhoz. A vállalat 2030-ig tartó üzleti stratégiájának egyik... Teljes cikk

Új vezetők a Lapcomnál

Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai... Teljes cikk

Új vezető a Telenor HR-divíziójának élén

November 1-től HR igazgatóként Kiss Judit irányítja a Telenor Magyarország humánerőforrás divízióját. Elődje, Németh Zoltán HR... Teljes cikk

Visszatért a képernyőre az M1 pityókás riportere

Letelt három hónapos képernyőről való eltiltása Bencze Péternek, az M1 riporterének - írja a HVG. Teljes cikk