kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

4. Miért titeket válasszalak




„Mert jó fejek vagyunk.” „Miért ne?” - záporoztak a viccesebbnél viccesebb, semmitmondó válaszok néhány kiállítótól. Ám ezek a jópofa, hipszter reakciók nemcsak felütések voltak egy indokolás kezdetén, hanem itt sajnos sokaknál meg is állt az érvelés tudománya. Számos munkáltatónál úgy éreztem, hogy nem számítottak ilyen jellegű kérdésre vagy csak félvállról vették a választ.

Mindezt azért is furcsállom, mert az elmúlt 5 évben jelentősen nőtt a munkaerő- és szakemberhiányt jelző cégek aránya és hasonló romlás prognosztizálható az elkövetkező évekre.

Egy potenciális munkavállaló tehát joggal kérdezheti egy állásinterjún, hogy neki miért éri meg az adott munkáltatót választani és miért ne válassza éppenséggel a konkurens vállalat (igencsak hasonló) ajánlatát.

Az egyre növekvő munkaerőhiány miatt nagy luxus, hogy sok vállalat állásbörzén résztvevő képviselőjét ilyen eseményekre nem készítik fel kidolgozott és frappáns érvekkel, helyette inkább "jó fejnek" titulálták magukat, amivel viszont a "cool faktor" alsó határát sem ütik meg.

Tanulság kiállítóknak: készüljünk fel a lehetséges kérdésekre, adjuk el magunkat az álláskeresőnek! Különösen fontos ez a hiányszakmák potenciális munkavállalóinak megszerzése érdekében.


Tanulság álláskeresőknek

: De jó fejek, megyek máshoz dolgozni! Ne ítélj elsőre! Azért mert a standon téged fogadó HR-es kolléga fáradt, vagy rosszkedvű, egyáltalán nem biztos, hogy a cég maga is ilyen. Adj egy esélyt, s legyél Te "jó fej" és kezdeményező, ez általában be is jön a toborzás során!


5. A standon jelenlévő munkavállaló, mint "brand nagykövet"

Gyönyörűen megtervezett stand, munkáltatói érték ígéretek (EVP) kiemelve a stand hátterén, bájos HR-s hölgyek és daliás urak a stand mellett. Minden klappol kívülről, ezért szinte már várom a beszélgetést a toborzókkal. Kérdezgetnek a munkaterveimről, átirányítanak egy, az érdeklődési körömnek megfelelő, hasonló munkakörben dolgozó jövőbeli kollégámhoz. Neki a következő trükkös kérdést teszem fel: mit jelentenek azok az érdekes szavak, amik vállalati értékekként szerepelnek a stand impozáns hátterén vagy a cégbemutató prospektusban?

Erre irányuló kérdésem teljes "kék halált" okozott jövendőbeli kollégám rendszerében. Bár próbált habogni, de egyáltalán nem győzött meg arról, hogy ő tudja, mit is képvisel a cég. Teljesen lehúzta a cégről alkotott pozitív képet a szememben az odaállított munkavállaló hozzáállása, akiről nem tudtam eldönteni, hogy "kötelezően vállalkozott" a feladatra, vagy egyszerűen úgy gondolta, lesz ingyen süti és legalább nem kell bemenni egy napot dolgozni. Látván a kétségbeesését a cég HR-ese próbált segítségére sietni, majd kissé motorikusan előadta a bemagolt corporate szöveget.

Ez sajnos tipikus példája annak, amikor a munkáltatói márkáról, a cég értékeiről fogalma sincs a cég munkavállalójának és/vagy a munkáltatói értékek nem egyeznek a dolgozó munkahelyi elvárásaival.

Tanulság kiállítóknak: figyeljünk arra, hogy akik képviselnek minket egy kiállításon, azok legyenek képben a munkáltatói márkánk értékeivel, legyen célja annak, hogy képviselik cégünket, tudják miért küldtük oda őket!


Tanulság álláskeresőknek

: kérdezni, kérdezni, kérdezni. Ha nem ad a cég magától információt, kérdezzünk bátran!


Az interjún lelakott külsővel, slamposan megjelenő és felkészületlen álláskeresőt sem valószínű, hogy visszahívnánk egy második körre. Lássuk be, hogy sajnos hasonló a helyzet a szakadt standos, elavult megjelenésű, felkészületlen és motiválatlan cégekkel is a munkavállaló szemszögéből.

Itt most kifejezetten a bakikra világítottunk rá, de sok igényes kiállítóval is találkoztunk az állásbörzén, akikről példát vehetnek a cikkünkben felsorolt 5 tipikus employer branding hiba bármelyikét elkövető cégek! A kevésbé felkészült vállalatok elrettentő példáiból pedig érdemes tanulni és változtatni rajtuk, hiszen ha ezeket mi észrevettük, akkor bizony egy potenciális munkavállalónak is szemet szúrhattak ezek a problémák.

A cikk eredetileg a Munkáltatói márka blogon jelent meg.

www.hivecreative.hu

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Top 5 employer branding hiba az állásbörzén
2. oldal - 4. Miért titeket válasszalak
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet... Teljes cikk

Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk