Megjelent: 11 hónapja

„Vigyázunk egymásra” - a Prohuman Covid-19 tapasztalatai

Ignácz Béla

Így látja ma Ignácz Béla a Prohuman ügyvezető igazgatója a járvány kialakulásának kezdetén felmerülő kihívásokat. Hozzáteszi: „Nem álltak rendelkezésre kidolgozott vészhelyzeti protokollok és nem voltak múltbéli tapasztalataink ilyen fenyegetés esetére. Ám az világos volt, hogy azonnali cselekvésre van szükség, amelynek jövőbeni hatásai hosszabb időre meghatározzák a céges munkavégzésünk feltételeit.”

Juhász Csongor a cég másik ügyvezetője az emberi tényezők fontosságát hangsúlyozza: „HR szolgáltatóként mi emberekkel foglalkozunk, munkatársaink fő feladata, hogy ügyfeleink munkaerőpiaci igényeit megértve olyan munkavállalókat biztosítsanak számukra, akik a legjobban megfelelnek az ügyfelek elvárásainak. Ez a folyamat pedig rendszeres és gyakori személyes kontaktuson keresztül valósul meg eredményesen, amely járvány idején veszélyes munkatársainkra és partnereinkre egyaránt.”

„Nem volt kétségünk afelől, hogy azonnali intézkedésekre van szükség.” - veszi vissza a szót Ignácz Béla. „Már az első hírek hallatán megalakítottuk a Prohumán Vállalati Operatív Törzset, melyben a Belső HR fogja össze a vállalat különböző területeinek szakembereit. Ez a csoport különleges jogkört kapott az ügyvezetéstől a járványveszély megfelelő kezelése érdekében. Feladata a vészhelyzethez kapcsolódó intézkedési feladatok feltárása, megelőző és krízist követő akcióterv előkészítése, bevezetése és karbantartása. Végzi a kapcsolattartást a szervezeti egységek vezetőivel és gondoskodik a szervezeti igények felméréséről, valamint a munkatársaink folyamatos tájékoztatásáról. Az Operatív Törzs kezdeményezésére a közös munkavégzés feltételeit nagyon hamar megváltoztattuk. A vészhelyzet időszakára több belépési ponton is kötelező belépési protokollt alakítottunk ki. Lázméréssel biztosítjuk, hogy beteg személy ne lépjen be a dolgozói térbe és mindenki csak kézfertőtlenítés után érintkezhet a többiekkel. A takarítási rend megváltoztatásával napközben is bevezettük a fertőtlenítő takarítás alkalmazását, külön takarítási szünetben. A vészhelyzet idejére változtattunk az irodai ülésrendeken a kötelező védőtávolság megtartása érdekében és elrendeltük a maszk viselését mindenki esetében, aki munkaállomását valamilyen okból elhagyta. Az ügyfélszolgálati feladatot végző munkatársaink egészségvédelme érdekében pedig külön intézkedéseket léptettünk életbe. Kollégáink számára a védőeszközt természetesen mi biztosítjuk. Valamennyi irodánkban megteremtettük az esetlegesen rosszul lévő kollégánk elkülönítésének lehetőségét is.”
Juhász Csongor

Juhász Csongor úgy látja, hogy a nehezebb és hosszabb feladat az érintkezés nélküli munkavégzés lehetőségeinek kialakítása volt. „Kezdettől fogva úgy kalkuláltunk, hogy szükséges lesz áttérni a home office-ban történő munkavégzésre. Ez a mi esetünkben nem olyan egyszerű, hiszen a munkánk nagy mértékben személyes interjúkon alapul. Az első hullám idejére sikerült megteremteni kollégáink számára az otthoni munkavégzés szabályozott alapjait. Így bevezethettük az irodai ügyelet és az otthoni munkavégzés együttes alkalmazásának gyakorlatát. A második hullám idejére már sokat fejlődtek az ezzel kapcsolatos munkamódszereink is.”

„Általánossá vált a digitális kapcsolattartás és interjúztatás a megfelelő kapcsolattartó alkalmazások használatával, belső digitális felületeink komoly fejlesztésével megoldottuk az információk és a korábban papíralapú dokumentumok digitalizálását.” - tesz hozzá Ignácz Béla. „Így jelentős mértékben tudtuk csökkenteni a személyes érintkezésből fakadó esetleges veszélyeket.”

Abban mindkét ügyvezető egyetért, hogy a járvány egymást követő hullámai alatt a legnagyobb kihívást és a legfontosabb feladatot a belső kommunikáció teljes átalakítása és javítása jelentette. „A home office-ban dolgozó kollégák személyes kapcsolattartásának megváltozása egyrészt azt okozza, hogy a kollégák egymás közötti információcseréje kevésbé intenzívvé válik. Ezért a számukra átadott információk mennyiségét és főként minőségét jelentősen növelnünk kellett” - fejti ki Juhász Csongor. „Erre külön Intranet típusú belső felületet működtetünk, amely arra is alkalmas, hogy a kollégák azon kérdezzenek, visszajelzést adjanak, ami azért is nagyon fontos, mert oldja a tartósan otthon maradásuk okozta magányérzetet. Nagyon fontos az is, hogy a járvány ideje alatt különböző digitális együttléteket szerveztünk számukra, hogy valamennyire pótoljuk a megszokott személyes kontaktust, illetve járvány alatt is értelmezhető, egyénileg is űzhető, de közösen követhető közösségi eseményeket szerveztünk, mint amilyen például az egyéni edzésekre, „kalóriaégetésre” szakosodott ProFitt programunk. Ilyen kezdeményezésekkel sikerült fenntartanunk a közösségi összetartozás tudatát a Prohuman csapatában.

Ignácz Béla úgy látja, hogy rendkívüli erőfeszítésekre volt szükség 2020-ban: „Azt mondhatjuk, hogy a járvány mindkét hulláma komoly kihívást jelentett. A Prohuman működésének megszokott színvonalát, partnereink megfelelő kiszolgálását munkatársaink kimagasló helytállása tette elsősorban lehetővé. A legfontosabb, hogy kollégáink egészségét is sikerült összességében megfelelő védelemben részesíteni. Így a feladatainkat egész évben kiesés nélkül tudtuk teljesíteni, a járvánnyal járó fennakadásokat, veszteségeket eddig sikerült elkerülni. Az idei év első hónapjai is óvatos optimizmusra adnak okot.”

  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.03.073 Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
ESG indexszel bővült az OPTEN szolgáltatása

A 2022-es évben nem csak a bankok és speciális pénzintézetek, de a vállalkozások számára is nagy kihívást jelent az ESG-megfeleltetés, amelyhez... Teljes cikk

A növekvő termelés ellenére egyre több a megszűnő építőipari cég

Bár az építőipari termelés volumene kezd stabilizálódni a COVID előtti szinten, a megszűnő cégek száma továbbra is rendkívül magas, különösen... Teljes cikk

A szánkótól a nordic walkingig: szabadtéri mozgás télen

A téli hónapokban, amikor hideg, esős, latyakos az időjárás, hajlamosak vagyunk felhagyni a rendszeres sportolással, különösen a szabadban végzett... Teljes cikk