Megjelent: 4 hete

„Vigyázunk egymásra” - a Prohuman Covid-19 tapasztalatai

Ignácz Béla

Így látja ma Ignácz Béla a Prohuman ügyvezető igazgatója a járvány kialakulásának kezdetén felmerülő kihívásokat. Hozzáteszi: „Nem álltak rendelkezésre kidolgozott vészhelyzeti protokollok és nem voltak múltbéli tapasztalataink ilyen fenyegetés esetére. Ám az világos volt, hogy azonnali cselekvésre van szükség, amelynek jövőbeni hatásai hosszabb időre meghatározzák a céges munkavégzésünk feltételeit.”

Juhász Csongor a cég másik ügyvezetője az emberi tényezők fontosságát hangsúlyozza: „HR szolgáltatóként mi emberekkel foglalkozunk, munkatársaink fő feladata, hogy ügyfeleink munkaerőpiaci igényeit megértve olyan munkavállalókat biztosítsanak számukra, akik a legjobban megfelelnek az ügyfelek elvárásainak. Ez a folyamat pedig rendszeres és gyakori személyes kontaktuson keresztül valósul meg eredményesen, amely járvány idején veszélyes munkatársainkra és partnereinkre egyaránt.”

„Nem volt kétségünk afelől, hogy azonnali intézkedésekre van szükség.” - veszi vissza a szót Ignácz Béla. „Már az első hírek hallatán megalakítottuk a Prohumán Vállalati Operatív Törzset, melyben a Belső HR fogja össze a vállalat különböző területeinek szakembereit. Ez a csoport különleges jogkört kapott az ügyvezetéstől a járványveszély megfelelő kezelése érdekében. Feladata a vészhelyzethez kapcsolódó intézkedési feladatok feltárása, megelőző és krízist követő akcióterv előkészítése, bevezetése és karbantartása. Végzi a kapcsolattartást a szervezeti egységek vezetőivel és gondoskodik a szervezeti igények felméréséről, valamint a munkatársaink folyamatos tájékoztatásáról. Az Operatív Törzs kezdeményezésére a közös munkavégzés feltételeit nagyon hamar megváltoztattuk. A vészhelyzet időszakára több belépési ponton is kötelező belépési protokollt alakítottunk ki. Lázméréssel biztosítjuk, hogy beteg személy ne lépjen be a dolgozói térbe és mindenki csak kézfertőtlenítés után érintkezhet a többiekkel. A takarítási rend megváltoztatásával napközben is bevezettük a fertőtlenítő takarítás alkalmazását, külön takarítási szünetben. A vészhelyzet idejére változtattunk az irodai ülésrendeken a kötelező védőtávolság megtartása érdekében és elrendeltük a maszk viselését mindenki esetében, aki munkaállomását valamilyen okból elhagyta. Az ügyfélszolgálati feladatot végző munkatársaink egészségvédelme érdekében pedig külön intézkedéseket léptettünk életbe. Kollégáink számára a védőeszközt természetesen mi biztosítjuk. Valamennyi irodánkban megteremtettük az esetlegesen rosszul lévő kollégánk elkülönítésének lehetőségét is.”
Juhász Csongor

Juhász Csongor úgy látja, hogy a nehezebb és hosszabb feladat az érintkezés nélküli munkavégzés lehetőségeinek kialakítása volt. „Kezdettől fogva úgy kalkuláltunk, hogy szükséges lesz áttérni a home office-ban történő munkavégzésre. Ez a mi esetünkben nem olyan egyszerű, hiszen a munkánk nagy mértékben személyes interjúkon alapul. Az első hullám idejére sikerült megteremteni kollégáink számára az otthoni munkavégzés szabályozott alapjait. Így bevezethettük az irodai ügyelet és az otthoni munkavégzés együttes alkalmazásának gyakorlatát. A második hullám idejére már sokat fejlődtek az ezzel kapcsolatos munkamódszereink is.”

„Általánossá vált a digitális kapcsolattartás és interjúztatás a megfelelő kapcsolattartó alkalmazások használatával, belső digitális felületeink komoly fejlesztésével megoldottuk az információk és a korábban papíralapú dokumentumok digitalizálását.” - tesz hozzá Ignácz Béla. „Így jelentős mértékben tudtuk csökkenteni a személyes érintkezésből fakadó esetleges veszélyeket.”

Abban mindkét ügyvezető egyetért, hogy a járvány egymást követő hullámai alatt a legnagyobb kihívást és a legfontosabb feladatot a belső kommunikáció teljes átalakítása és javítása jelentette. „A home office-ban dolgozó kollégák személyes kapcsolattartásának megváltozása egyrészt azt okozza, hogy a kollégák egymás közötti információcseréje kevésbé intenzívvé válik. Ezért a számukra átadott információk mennyiségét és főként minőségét jelentősen növelnünk kellett” - fejti ki Juhász Csongor. „Erre külön Intranet típusú belső felületet működtetünk, amely arra is alkalmas, hogy a kollégák azon kérdezzenek, visszajelzést adjanak, ami azért is nagyon fontos, mert oldja a tartósan otthon maradásuk okozta magányérzetet. Nagyon fontos az is, hogy a járvány ideje alatt különböző digitális együttléteket szerveztünk számukra, hogy valamennyire pótoljuk a megszokott személyes kontaktust, illetve járvány alatt is értelmezhető, egyénileg is űzhető, de közösen követhető közösségi eseményeket szerveztünk, mint amilyen például az egyéni edzésekre, „kalóriaégetésre” szakosodott ProFitt programunk. Ilyen kezdeményezésekkel sikerült fenntartanunk a közösségi összetartozás tudatát a Prohuman csapatában.

Ignácz Béla úgy látja, hogy rendkívüli erőfeszítésekre volt szükség 2020-ban: „Azt mondhatjuk, hogy a járvány mindkét hulláma komoly kihívást jelentett. A Prohuman működésének megszokott színvonalát, partnereink megfelelő kiszolgálását munkatársaink kimagasló helytállása tette elsősorban lehetővé. A legfontosabb, hogy kollégáink egészségét is sikerült összességében megfelelő védelemben részesíteni. Így a feladatainkat egész évben kiesés nélkül tudtuk teljesíteni, a járvánnyal járó fennakadásokat, veszteségeket eddig sikerült elkerülni. Az idei év első hónapjai is óvatos optimizmusra adnak okot.”

  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYED ÉS NYERJ!

Az AYCM és a Humánpolitika Egyesület szeretne a kutatás segítségével többet megtudni arról, hogy milyen hatása van a koronavírusnak az emberek... Teljes cikk

Atipikus helyzetben az atipikus az ideális foglalkoztatási forma

A 2021.év elején a munkaerő-kölcsönzésről megjelent felmérésből kiderült - melyet a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ)... Teljes cikk

Legyél te a jövő menedzsere!

A Menedzserszövetség, rendkívül sikeres első három mentor programját követően, 2021. áprilisától folytatja kezdeményezését Jövő Menedzsere 4.0... Teljes cikk