Megjelent: 3 éve

„Vigyázunk egymásra” - a Prohuman Covid-19 tapasztalatai

"2020 első negyedévében bennünket is váratlanul ért a koronavírus járvány világméretű elterjedése és hazai megjelenése. Céges és szakmai pályafutásunk során korábban nem találkoztunk ilyen helyzettel, amely közvetlen veszélyt jelent munkatársaink és partnereink egészségére, életkilátásaira és emiatt gyökeres változtatásokat igényel munkamódszereinkben és munkakultúránkban."

Ignácz Béla

Így látja ma Ignácz Béla a Prohuman ügyvezető igazgatója a járvány kialakulásának kezdetén felmerülő kihívásokat. Hozzáteszi: „Nem álltak rendelkezésre kidolgozott vészhelyzeti protokollok és nem voltak múltbéli tapasztalataink ilyen fenyegetés esetére. Ám az világos volt, hogy azonnali cselekvésre van szükség, amelynek jövőbeni hatásai hosszabb időre meghatározzák a céges munkavégzésünk feltételeit.”

Juhász Csongor a cég másik ügyvezetője az emberi tényezők fontosságát hangsúlyozza: „HR szolgáltatóként mi emberekkel foglalkozunk, munkatársaink fő feladata, hogy ügyfeleink munkaerőpiaci igényeit megértve olyan munkavállalókat biztosítsanak számukra, akik a legjobban megfelelnek az ügyfelek elvárásainak. Ez a folyamat pedig rendszeres és gyakori személyes kontaktuson keresztül valósul meg eredményesen, amely járvány idején veszélyes munkatársainkra és partnereinkre egyaránt.”

„Nem volt kétségünk afelől, hogy azonnali intézkedésekre van szükség.” - veszi vissza a szót Ignácz Béla. „Már az első hírek hallatán megalakítottuk a Prohumán Vállalati Operatív Törzset, melyben a Belső HR fogja össze a vállalat különböző területeinek szakembereit. Ez a csoport különleges jogkört kapott az ügyvezetéstől a járványveszély megfelelő kezelése érdekében. Feladata a vészhelyzethez kapcsolódó intézkedési feladatok feltárása, megelőző és krízist követő akcióterv előkészítése, bevezetése és karbantartása. Végzi a kapcsolattartást a szervezeti egységek vezetőivel és gondoskodik a szervezeti igények felméréséről, valamint a munkatársaink folyamatos tájékoztatásáról. Az Operatív Törzs kezdeményezésére a közös munkavégzés feltételeit nagyon hamar megváltoztattuk. A vészhelyzet időszakára több belépési ponton is kötelező belépési protokollt alakítottunk ki. Lázméréssel biztosítjuk, hogy beteg személy ne lépjen be a dolgozói térbe és mindenki csak kézfertőtlenítés után érintkezhet a többiekkel. A takarítási rend megváltoztatásával napközben is bevezettük a fertőtlenítő takarítás alkalmazását, külön takarítási szünetben. A vészhelyzet idejére változtattunk az irodai ülésrendeken a kötelező védőtávolság megtartása érdekében és elrendeltük a maszk viselését mindenki esetében, aki munkaállomását valamilyen okból elhagyta. Az ügyfélszolgálati feladatot végző munkatársaink egészségvédelme érdekében pedig külön intézkedéseket léptettünk életbe. Kollégáink számára a védőeszközt természetesen mi biztosítjuk. Valamennyi irodánkban megteremtettük az esetlegesen rosszul lévő kollégánk elkülönítésének lehetőségét is.”
Juhász Csongor

Juhász Csongor úgy látja, hogy a nehezebb és hosszabb feladat az érintkezés nélküli munkavégzés lehetőségeinek kialakítása volt. „Kezdettől fogva úgy kalkuláltunk, hogy szükséges lesz áttérni a home office-ban történő munkavégzésre. Ez a mi esetünkben nem olyan egyszerű, hiszen a munkánk nagy mértékben személyes interjúkon alapul. Az első hullám idejére sikerült megteremteni kollégáink számára az otthoni munkavégzés szabályozott alapjait. Így bevezethettük az irodai ügyelet és az otthoni munkavégzés együttes alkalmazásának gyakorlatát. A második hullám idejére már sokat fejlődtek az ezzel kapcsolatos munkamódszereink is.”

„Általánossá vált a digitális kapcsolattartás és interjúztatás a megfelelő kapcsolattartó alkalmazások használatával, belső digitális felületeink komoly fejlesztésével megoldottuk az információk és a korábban papíralapú dokumentumok digitalizálását.” - tesz hozzá Ignácz Béla. „Így jelentős mértékben tudtuk csökkenteni a személyes érintkezésből fakadó esetleges veszélyeket.”

Abban mindkét ügyvezető egyetért, hogy a járvány egymást követő hullámai alatt a legnagyobb kihívást és a legfontosabb feladatot a belső kommunikáció teljes átalakítása és javítása jelentette. „A home office-ban dolgozó kollégák személyes kapcsolattartásának megváltozása egyrészt azt okozza, hogy a kollégák egymás közötti információcseréje kevésbé intenzívvé válik. Ezért a számukra átadott információk mennyiségét és főként minőségét jelentősen növelnünk kellett” - fejti ki Juhász Csongor. „Erre külön Intranet típusú belső felületet működtetünk, amely arra is alkalmas, hogy a kollégák azon kérdezzenek, visszajelzést adjanak, ami azért is nagyon fontos, mert oldja a tartósan otthon maradásuk okozta magányérzetet. Nagyon fontos az is, hogy a járvány ideje alatt különböző digitális együttléteket szerveztünk számukra, hogy valamennyire pótoljuk a megszokott személyes kontaktust, illetve járvány alatt is értelmezhető, egyénileg is űzhető, de közösen követhető közösségi eseményeket szerveztünk, mint amilyen például az egyéni edzésekre, „kalóriaégetésre” szakosodott ProFitt programunk. Ilyen kezdeményezésekkel sikerült fenntartanunk a közösségi összetartozás tudatát a Prohuman csapatában.

Ignácz Béla úgy látja, hogy rendkívüli erőfeszítésekre volt szükség 2020-ban: „Azt mondhatjuk, hogy a járvány mindkét hulláma komoly kihívást jelentett. A Prohuman működésének megszokott színvonalát, partnereink megfelelő kiszolgálását munkatársaink kimagasló helytállása tette elsősorban lehetővé. A legfontosabb, hogy kollégáink egészségét is sikerült összességében megfelelő védelemben részesíteni. Így a feladatainkat egész évben kiesés nélkül tudtuk teljesíteni, a járvánnyal járó fennakadásokat, veszteségeket eddig sikerült elkerülni. Az idei év első hónapjai is óvatos optimizmusra adnak okot.”

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center

Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk

Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk