logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.03.26 - 5 éve
L-SOFT Zrt.

Nemzetközi home office felmérésekkel – a koronavírus miatti home office hogyan befolyásolhatja a munkavállalók jólétét?

Az egész világon növekszik az otthonról dolgozó alkalmazottak száma. A The HR Digest szerint a brit vállalatok elkezdtek felkészülni a home office munkavállalókra gyakorolt hatásaira.

Felhasználják a nemzetközi felmérések eredményeit, és az már most nyilvánvaló, hogy a home office nem habostorta!
Egy nemrégiben elvégzett globális felmérés szerint az otthonról dolgozók küzdenek az olyan kérdésekkel, mint a munkáról való lecsatlakozás (22%), a magány (19%) és a kommunikáció (17%).

Meglepő, de egy másik tanulmány a távolról dolgozók 41%-ánál számolt be magasabb stresszszintről, mint a szokásos irodai dolgozók esetében.
Jane Sparrow, a távoli munkavégzés szakértője szerint „az első 1-2 nap szórakoztató lehet – nem kell korán kelni, kimarad a közlekedésre szánt idő. Aztán kihívássá válik, mert amikor megszoktuk, hogy találkozunk a kollégáinkkal nap-mint-nap, hamar szorongatóvá válhat az elszigeteltség érzése. Csökken a kreativitás. Ahhoz, hogy fenntartsuk az eredményességet, kezelni kell a megváltozott munkakörnyezett miatti stresszhelyzetet.”

A kihívás a munkáltatókra hárul, hogy a kollégáikat pozitív és produktív állapotban tartsák ebben a stresszes időszakban.
Ugyancsak Jane Sparrow szerint „olyan sok előnye van a távoli munkavégzésnek mind a munkavállalók, mind az üzleti élet számára”.
 

Tippek a távolról dolgozóknak:

  1. Hozzunk létre virtuális csoportokat, hogy a kollégák online együttműködhessenek és produktívak maradjanak.
     
  2. Munkakommunikáció: ha valaki otthonról dolgozik, a munkakapcsolatok, beszélgetések pusztán feladat-központúvá válhatnak. Maradjanak meg a jó munkakapcsolatok, tartsák fenn ezeket online bejelentkezésekkel.
     
  3. Adaptáljunk új munkarutinokat: a távoli, és az irodai munka sokban eltérhet, pl. nincsenek hosszú meetingek. Rövid virtuális megbeszélések váltják fel ezeket, melyek beépülnek az új rutinokba.
     
  4. Hogy vagyunk? A vezetők ellenőrizzék a csapatok munkáját, legyen nap kezdetén öt perc egy virtuális meetingre, hogy üdvözölje a csapatát és megnézze, hogy érzik magukat a csapattagok.
     
  5. Segítsünk kezelni a nyugtalanságot: a távolról dolgozó nyugtalan munkavállalók elveszíthetik a munkalendületüket. Bíztassuk a kollégákat, hogy lépjenek kapcsolatba a vezetőikkel, velük nyíltan beszélhetnek a problémáikról, kapjanak visszajelzéseket és tippeket arról, hogyan kezelhetik a zaklatottságukat. 
     
  6. Találjuk meg a saját utunkat a feltöltődéshez: Tartsunk rövid szüneteket, hogy energikusak maradhassunk. A feltöltődés számunkra legjobb formái egyediek, találjuk meg a sajátunkat!

 

 

Címkék:
L-SOFT Zrt.

Az L-Soft Zrt. teljes egészében magyar tulajdonú cég. Jelentős számú közép- és nagyvállalati referenciával, több évtizedes gyakorlattal rendelkezik Piramis™ HR szoftverek fejlesztése és több, mint 20 éves gyakorlattal a kiszervezett jövedelem-elszámolási, valamint az IT hoszting szolgáltatások területén.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
HRinformatika a HRnek

Legyen könnyebb egy HRinformatikai döntéselőkészítés. www.lsoft.hu

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás tippek érthető jog online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu