logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.11.15 - 6 éve
People Solutions

„Mi is ezt szeretnénk!”

De mi is az pontosan? Hogyan érjük el és tartsuk meg a kékgalléros munkavállalókat?

HR-esként a legtöbben már szembesültünk azzal a ténnyel, hogy a kékgalléros munkák a legnehezebben betölthető pozíciókká váltak. Egyre kevesebb munkavállalót találunk, habár a kereslet folyamatosan növekszik. Ebben a helyzetben kiemelten fontos az, hogy megfontoltan alakítsuk ki a toborzási stratégiánkat, figyelve arra, hogy olyan információt közvetítsünk, ami valóban fontos számukra.

De mit akarnak a kékgalléros munkavállalók?

Összességében a kék- és fehérgalléros munkavállalók hasonló dolgokat szeretnének. Fontos számukra a versenyképes kompenzációs csomag, a kellemes munkakörnyezet, a biztosított munkafeltételek, az integritás, a tisztelet.

Lényeges, hogy az első pillanattól fogva tisztában legyenek a feléjük támasztott elvárásokkal, azzal, hogy kinek kell beszámolniuk a munkájukról és hogy mik azok a kommunikációs csatornák, melyeken hozzájuthatnak a szükséges információkhoz.

A kékgalléros munkavállalók a fehérgalléros társaikhoz hasonlóan fejlődni szeretnének. Ők is látják, hogy folyamatosan változnak a piaci igények, ezért ők is vágynak arra, hogy tudásukat, képességeiket naprakészen tartsák. Az automatizáció és a mesterséges intelligencia korában ők sem szeretnének lemaradni. Szeretnék megtanulni használni azokat a technológiákat, melyek hatással vannak a munkájukra. Érdemes felmérni a jelenlegi munkavállalóink körében azt, hogy ők szeretnének-e fejlődni, és ha igen, akkor miben. Jó példa lehet erre az, ha a munkavállaló szeretne gépkezelői jogosítványt szerezni és segítünk neki ebben a folyamatban, például képzést szervezünk.

Fontos számukra, hogy tudják, milyen formában járulnak hozzá a sikerekhez. Érdemes megünnepelni az apró sikereket, például a kitűzött céllétszámok elérését, vagy a vásárlói elégedettség növekedését egy adott időszak végén a termék vagy szolgáltatás minősége következtében. Szükségük van visszajelzésre, azonban nem csak kritikára, de elismerésre is abban az esetben, ha megérdemlik. Ez növeli a motivációjukat és az elkötelezettségüket, tehát a jobb minőségű teljesítésen felül a munkáltatói márkánk is erősödik.

Abban az esetben, ha figyelünk az embereinkre és az igényeikre sokkal kisebb valószínűséggel fognak átpártolni más szervezethez, hiszen segítünk nekik a kiteljesedésben. Ez már a vállalathoz való érzelmi kötődés, ami felülírja az esetleges kicsivel jobb ajánlatokat, és felerősíti az ismeretlentől való tartózkodást.

De hogy érjük el őket?

A kékgalléros és a fehérgalléros toborzás között az a legalapvetőbb különbség, hogy míg a fehérgallérosoknál alkalmanként 1-1 pozícióra keresünk embert, addig a kékgallérosoknál folyamatosan keresünk nagyobb létszámot. Pontosan ezért annyira fontos az, hogy egyszerre több csatornán is hirdessünk, és olyan közösségi média kampányokat állítsunk össze, amik tartalmazzák az általuk vágyott, már bemutatott információkat. Ezeken felül képet festenek a pozíciókon kívül magáról a vállalatról is. Akkor, ha egy hirdetésben szerepel az, hogy miért jó a vállalatnál dolgozni, hogy milyen is valójában az élet itt, milyen a munkakörnyezet és milyen emberekkel tud majd együtt dolgozni a munkavállaló, akkor sokkal szívesebben jelentkezik, mint különben. A célzott hirdetések, a megfelelő tartalommal nagyon kedvező hatást érhetnek el.

Van azonban még egy utolsó, kiemelten lényeges mérföldkő a toborzási folyamat során, ahol rengeteg jelöltet veszíthetünk el. Ez pedig maga a jelentkezés.

Számos esettanulmány és szakértő foglalkozik ezzel a témával. Földes Péter a Randstad Sourceright Digital Marketing, Media & Campaigns Menedzsere a HR Summit-on tartott előadásában kiemelte, hogy a szervezetek hosszadalmas jelentkezési folyamatai és bonyolult felületei miatt milyen sokan hagyják félbe a kitöltést. Tömérdek jelöltet veszíthetünk azzal, ha nincs jól átgondolt, gyorsan kivitelezhető jelentkezési felületünk, amit akár mobiltelefonról is tudunk kezelni.

A folyamat zárásaként fontos kiemelnem, hogy a szervezet részéről elengedhetetlen a proaktív hozzáállás. Nem elég csak várni, hogy jelentkezzenek az emberek. Érdemes fejleszteni a folyamatokat annak érdekében, hogy a munkavállalók továbbra is boldogok, elégedettek és lojálisak legyenek. Hiszen ők azok, akik tovább viszik a szervezet jó hírét.

 

Korábbi, kékgalléros onboarding témában megjelent cikkeink további segítséget nyújthatnak a folyamat hatékonyságának növelésében:

Alábbi cikkünkben azzal foglalkozunk mik az onboarding kritikus pontjai és milyen jó gyakorlatokat lehet alkalmazni a folyamat során. https://www.hrportal.hu/hrblog/people-solutions/ceges-bogre-helyett-informacioatadas--20191021.html

Alábbi cikkünkben arról tartunk értekezést, hogy miért kiemelt jelentőségű az onboarding a fizikai munkavállalók esetében is. https://www.hrportal.hu/hrblog/people-solutions/onboarding__58_-aldas-vagy-atok-a-hr-nek__63_-20191015.html

HR Summit link: https://elmenyhr.hu/hr-summit/

 

Gyenei Orsolya, HR tanácsadó @Nordconn International

Címkék:
HR HRdigi HRtech tanácsadás kékgallér bluecollar
People Solutions

A versenyképesség és a piac előtt tartható növekedés kulcsa a HR-ben jelenleg zajló strukturális változás. A People Solutions blog gyakorlati példákat ad a változás legfontosabb témáihoz kapcsolódóan: HR, üzleti és IT területek közötti együttműködés, HR stratégiai partnerség, az Üzleti területek szerepe a HR-ben, munkatársak megtartása és elkötelezettségnövelése, a HR digitalizációja, a csapatba illeszkedés, multiskill kollégák toborzása, projektek változásmenedzsment támogatása. Kontakt: https://www.nordconn.com/

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
People Solutions blogja

Gyakorlati példák a HR-ben zajló változás változás legfontosabb témáihoz kapcsolódóan. Többek közt a HR, az üzleti és IT területek közötti együttműködés, HR stratégiai partnerség, munkatársak megtartása és elkötelezettség-növelése vagy a HR digitalizációja.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu