Megjelent: 3 hónapja

Erste: soha nem látták még ennyire problémamentesnek a dolgozók a home office-t, mint most

Míg tavaly áprilisban, a pandémiás időszak elején a válaszadók csupán 34 százaléka érezte teljesen komfortosnak magát az otthoni munkavégzéssel, addig a legutóbbi felmérésben már 84 százalékuk nyilatkozott így - derül ki az Erste hatodik alkalommal elkészített elégedettségi felméréséből.

images

Soha nem látták még ennyire problémamentesnek az otthoni munkavégzést az Erste Bank munkatársai, ugyanakkor egyre inkább hiányoznak nekik a személyes kapcsolatok – derül ki a pénzintézet hatodik alkalommal elkészített felméréséből. Az Erste dolgozói július elején fokozatosan visszatérnek az irodába, ám a munkavégzés igazodik az új feltételekhez: a tárgyalókat audió- és videórendszerekkel szerelik fel a hibrid értekezletekhez, valamint új, rugalmas munkaidő beosztást vezetnek be ott, ahol lehet.

A pandémiás időszak alatt a pénzintézet munkatársainak többsége, a központi feladatokat ellátó dolgozók közel 90 százaléka távolról látta el feladatát. Tavaly március óta nem volt kötelező az irodai munkavégzés, májustól már viszont azok, akik szerettek volna, elkezdhettek bejárni, de csak heti váltásban: a biztonság érdekében minden csapatot kettéosztottak, így egyes heteken a dolgozóknak csak az egyik vagy a másik fele lehetett az irodában.

Idén júliustól a rotáció megmarad, ám az irodai héten már kötelező lesz három napot bent tölteni. Szeptembertől pedig, amennyiben a vírushelyzet lehetővé teszi, az Erste visszaáll a normális munkarendbe, de teljesen új alapokon.

„Az elmúlt több mint egy évben alapvetően megváltozott a munkavállalók és a munkaadók home office-ról alkotott véleménye. Bizonyos munkakörökben ma már szinte elvárás az otthoni munkavégzés lehetőségének biztosítása, miközben erre korábban nem volt ekkora igény” – mondja Mihók Krisztina, az Erste Bank HR vezetője.

Míg tavaly áprilisban, a pandémiás időszak elején a válaszadók csupán 34 százaléka érezte teljesen komfortosnak magát az otthoni munkavégzéssel, addig a legutóbbi felmérésben már 84 százalékuk nyilatkozott így. Azok aránya, akiknek semmilyen problémát nem okoz a távoli munkavégzés, 69 százalékra emelkedett, miközben a válaszadók 89 százaléka nyilatkozott úgy, hogy éppolyan hatékony a munkája elvégzésében otthon, mint amennyire az irodában.

Az Erste dolgozóinak 80 százaléka gondolja úgy, hogy minden információt megkap a távoli munkavégzés idején is. A bank távolról dolgozó munkatársainak 85 százaléka értett egyet teljesen azzal az állítással, hogy a vezetőjével ugyanúgy tud együttműködni a pandémiás helyzetben, mint korábban, míg a válaszadók immáron 94 százaléka gondolja úgy, hogy még két hónapon át, vagy ennél tovább is képes lenne túlnyomó részben otthonról dolgozni. A problémák között első helyre került a kollégák hiánya: a válaszadók 23 százaléka említette ezt, míg a vezetők között ez még inkább jelen van: 44 százalék nyilatkozott így.

A bank azokban a munkakörökben, ahol ez lehetséges, a maximális szintre emeli a home office arányát, ami azt jelenti, hogy a dolgozóknak havi átlagban munkaidejük 50 százalékát kell majd az irodában tölteni.

„Dolgozunk az ennél magasabb arányú otthoni munkavégzés feltételeinek megteremtésén is. A magyar szabályok szerint már távmunkának minősülő foglalkoztatás keretrendszerének kidolgozására azért van szükség, mert arra más, sokkal szigorúbb jogi és munkavédelmi szabályok vonatkoznak” – fejtette ki az Erste HR vezetője. Rugalmas munkaidő beosztást is bevezetnek, ahol erre lehetőség van: a dolgozók reggel 7 és este 8 óra között szervezhetik a saját napi munkaóráikat – értekezletet ugyanakkor továbbra is csak reggel 8 és este 5 óra közé lehet szervezni.

 

  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hamarosan k+f központ is épül a svájci Sensirion debreceni gyára mellett

Átadták Debrecenben a svájci Sensirion Holdin AG szenzorgyártó üzemét. A beruházás a Szinorg és a Xanga cégcsoport mintegy tízmillió eurós... Teljes cikk

Húsz új munkahely jön létre a Terrán napelemes cserepeket gyártó pécsi üzemében

Megkezdte működését a magyar, családi tulajdonban lévő Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. (Terrán) 326 millió forintos kormányzati támogatással,... Teljes cikk

Süllyeszthető széksorok, tetőterasz - Ilyen lett a Hungexpo új konferencia-központja

Kormányzati fejlesztésként világszínvonalú vásárváros és konferencia központ épült Budapesten, a Hungexpo területén - közölte a kiállításszervező cég. Teljes cikk