kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Ezekre bankokra panaszkodtak a legtöbben

2013 első negyedévében 17 százalékkal több panasz érkezett a pénzügyi felügyelethez, mint előző év végén. Az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva azonban kevesebb volt már a gond.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) szerda délután tette közzé 2013 első negyedévére vonatkozó fogyasztóvédelmi jelentését, melyből kiderül, hogy az év első három hónapjában összesen 2046 fogyasztói kérelem érkezett a felügyelethez. Bár a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva ez közel 300-zal (17 százalékkal) több, 2012 január-márciusához képest 600-zal kevesebb. Utóbbi változásra magyarázat, hogy tavaly a végtörlesztés jelentősen megdobta a kérelmek számát.

A kérelmeken belül a legnagyobb részben továbbra is pénzpiaci kérelmek érkeztek a PSZÁF-hoz, ráadásul arányuk is 18 százalékkal emelkedett egy negyedév alatt. Összesen 1455 ilyen megkeresés futott be a felügyelethez. A pénzpiaci területen belül kiemelendő, hogy a pénzügyi vállalkozásokat érintően az előző negyedévinél 73,5 százalékkal több kérelem érkezett be (373 darab), így a közel 1500 panasz 25 százalékát képviselték. A pénzpiaci kérelmek 67 százaléka a bankokkal, 2,5 százaléka pedig a takarékszövetkezetekkel volt kapcsolatban.

Szolgáltatási áganként nézve továbbra is a hitelekkel volt a legtöbb gond (1078 panasz), azon belül is az egyéb hitelekkel, ide tartozik a behajtás, kézizálog hitel, gyorshitel, melyekkel kapcsolatban 225 kérelem érkezett, a második legproblémásabb ág pedig a gépjárműhitelezés volt, ahova 221 panaszt kapott a felügyelet. Egy évvel ezelőtt azonban ennek a számnak még körülbelül csak a feléről, 124 darabról jelentett a PSZÁF.

A leggyakrabban előforduló öt kérelemtípus mindegyikénél legalább 25 százalékos emelkedés tapasztalható 2012 negyedik negyedévéhez viszonyítva - derül ki a jelentésből. Figyelemre méltó továbbá, hogy 2013 első negyedévében a kamatok mértékével és az egyoldalú szerződésmódosításokkal kapcsolatos kérelmek száma előbbi esetében kétszeresére, utóbbinál többszörösére emelkedett 2012 azonos időszakához képest.

A pénzpiaci szektornál lefolytatott fogyasztóvédelmi eljárásokban megállapított legjellemzőbb jogszabálysértések a panaszkezelési határidő be nem tartása, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatása volt.

A legtöbbeknek volt problémája a...

A legtöbb panasz 2013 első negyedévében az OTP Bankkal kapcsolatban született meg, mely tekintve piaci részesedését, és ügyfeleinek magas számát, nem túl meglepő. Számszerűen 216 panasz érkezett a bankkal kapcsolatban a PSZÁF-hoz, mely az összes pénz- és tőkepiaci szektort érintő kérelem majdnem 20 százalékát jelentette. Ez viszont elmarad a piaci részesedésüktől. Jelentős arányban állította kérdéses helyzet elé még a fogyasztókat az Erste Bank - majdnem a piaci részesedésükkel megegyező mértékben. A 103, bankot érintő kérelem a teljes kérelemszám 9,3 százalékát teszi ki. Harmadik pedig a Raiffeisen Bank a hozzá kötődő 95 kérelemmel, ami 8,6 százalékos részesedésnek felel meg, ez viszont azt is jelenti, hogy a részesedésüket meghaladó mértékben panaszkodtak az ügyfelek.

Utóbbi állítás érvényes még az AXA Bankra, a CIB Bankra, az FHB-re és a Merkantil Bankra is.

Több mint 20 milliós bírságolás egy negyedév alatt

A felügyelet a hatáskörébe tartozó ügyekben a kérelemre és a hivatalból lefolytatott vizsgálatok eredményeként 2013 első negyedévében 100 esetben szabott ki fogyasztóvédelmi bírságot a pénzügyi szervezetekkel szemben, összesen 20,85 millió forint értékben. A jogsértések döntő többsége – a korábbi időszakokhoz hasonlóan – a panaszkezelés, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat körében került megállapításra.

A pénzpiaci szektorból a legnagyobb, 2 millió forintos bírságot szabta ki a PSZÁF a PANNONINVEST LIBRA Pénzügyi Szolgáltató Zrt-re a pénzügyi szervezettel szembeni jogsértés miatt. A Pénzügyi Békéltető Testülettel ugyanis nem mutatott együttműködést, késedelemmel válaszoltak a megkeresésre, sőt a meghallgatáson sem képviseltette magát a cég.
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Már elérhetők az adóbevallási tervezetek

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az idén több mint 5,6 millió adózónak készítette el az szja-bevallási tervezetét; az adóbevalláshoz... Teljes cikk

Módosult az özvegyi nyugdíj igényléséről szóló jogszabály, itt vannak a részletek

A cél, hogy a hatósági ügyintézés minél kisebb terhet jelentsen az érintetteknek. Teljes cikk

Felmérés: ez a fiatalok legnagyobb problémája

A magyar fiatalokat aktivitás jellemzi a munkapiacon, az oktatási rendszerben való jelenlétük azonban csökken. Teljes cikk