Fontos, hogy a hallgató tudja: hol tart egy tanulási folyamatban
"Jó, ha célként a tanulási eredményeken alapuló megközelítés lebeg a hallgató szeme előtt, ugyanis az önszabályozó tanulás könnyebb, ha a megtett utat mindig az elérendő célhoz tudja viszonyítani" - mondta dr. Vámos Ágnes. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Karának egyetemi tanára szerint, ha a hallgató tudja, hogy hol tart egy tanulási folyamatban, egyszerűbb megfogalmaznia, hogyan lehet eredményesebb.
Fontos sajátossága a tanulási eredmények alapú megközelítésnek, hogy a kimenet oldaláról tekint a tanuló teljesítményére, míg a jelenlegi magyar felsőoktatási rendszer a bemeneti alapú szabályozás szerint működik. "Ha a bemeneti és a kimeneti alapú tanulást szeretnénk összevetni, akkor nem kétséges, hogy fontos, milyen tudással bír az, aki bekerül az egyetemre vagy a főiskolára, hiszen egy felsőoktatási intézményben erre is tekintettel kell lenni a személyiség támogatása, a kulcskompetenciák fejlesztése során. Azonban 3-5 év, néhány szakterületen 6 év alatt nagy változáson esnek át a hallgatók, ezért informatívabb saját maguk és a külvilág számára is az, hogy hova jutott el, mint az, hogy honnan indult el" - fejtette ki. Dr. Vámos Ágnes úgy véli: az oktatónak és a hallgatónak is könnyebb, ha célként a tanulási eredményeken alapuló megközelítés lebeg a szeme előtt. Az oktató szempontjából a tanulásszervezés és az értékelés, a hallgató nézőpontjából az önszabályozó tanulás akkor egyszerűbb, ha a megtett utat mindig az elérendő célhoz tudja viszonyítani - jegyezte meg. Ha a hallgató olyan kérdéseket tud feltenni, hogy Hol tartok? Mit értem eddig el? Milyen messze vagyok a tanulási eredményektől?, akkor könnyebben felteszi azt a kérdést is: Mit kell tennem ahhoz, hogy továbblépjek? Hogyan lehetek eredményesebb a tanulásban?. "Vagyis, ha tiszták a képletek, akkor hatékonyabb az erőforrásokkal való gazdálkodás" - fűzte hozzá az egyetemi tanár.
Miért hasznos ez a megközelítés a hallgató számára?
A tanulási eredményekhez kötődő szemléletmód, és így a Magyar Képesítési Keretrendszer (MKKR) is számos előnyt jelent a hallgatónak. Amennyiben a tanuló külföldön szeretné megmutatni a diplomáját, szakképesítését, és itthon kamatoztatni azt, tehát munkahelyet keres, és tudni szeretné a lehetséges munkaadója elvárásait, illetve van munkája, és figyel arra, hogy folyamatosan fejlődjön, akkor a Magyar Képesítési Keretrendszer mindenképpen hasznos a számára.
Hogy miért is?
Azért, mert az MKKR átjárható, rugalmas, könnyen érthető, kommunikációs eszközként pedig az a szerepe, hogy a diákok, a hallgatók országok közötti mobilitását elősegítse: a tanuló tanulmányai egy részének vagy egészének külföldi elvégzését teszi lehetővé. Erősíti a képesítések iránti kölcsönös bizalmat - nemcsak az országok, hanem az oktatás és a képzés különböző felhasználói között is, megkönnyíti az egész életen át tartó tanulást, lehetővé teszi, hogy az otthon szerzett tudás bemutatható legyen a Magyar Képesítési Keretrendszeren belül, valamint lehetőséget teremt az eddig elsajátított képességek, kompetenciák átláthatóbb dokumentálására. Könnyebbé teszi a képesítések összehasonlítását azáltal, hogy a tanulás eredménye szerint rendszerezi azokat, és a tanuló hatékonyabban kaphat pályaválasztási tanácsokat annak köszönhetően, hogy a képesítések tanulási eredményeken alapulnak. A Magyar Képesítési Keretrendszer segítségével a hallgató képesítése, diplomája valódi értékét, tartalmát a munkaadója számára is érthető módon tudja bemutatni. A közoktatást, a szakképzést, a felsőoktatást és a felnőttképzést egyaránt felölelő hierarchikus rendszernek köszönhetően könnyebben átláthatja, a képesítések hogyan segíthetik a karrierjét, a személyes fejlődését. Emellett megkönnyíti, hogy más, képesíti keretrendszerrel rendelkező országokban tanulhasson, valamint jobban el tudja dönteni, mely területeket kell fejlesztenie, és mely területeken nyújtja a legjobbat.
Edupress
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusának megépítését jelentette be az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Teljes cikk
A három napig tartó eseményt csütörtökön a pénzügyi és számviteli karon zárják. Teljes cikk
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 1 hete
- Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár 1 hete
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 1 hete
- A korai iskolaelhagyók arányának változása 1 hete
- Szlovákiában betiltják a mobiltelefonok használatát az általános iskolákban 2 hete
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 2 hete
- Mit tud Debrecen? 3 hete
- Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a Magyar Innovációs Nagydíjat 3 hete
- Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás 3 hete
- Új vezérigazgató Magyarország legnagyobb HR-szolgáltatójánál 4 hete
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 4 hete