Megjelent: 4 éve

Gondatlan alkalmazottak miatt sikeres a kibertámadások fele

Az alkalmazottak gondatlansága 43%-ban közrejátszik a kiberbiztonsági incidensek sikerében - derült ki a Kaspersky Lab felméréséből.

Manapság minden vállalat szembesül a kiberbűnözéssel - állítja a Kaspersky Lab felmérése. E szerint az elmúlt 12 hónapban a magyar vállalkozások 40%-a tapasztalt adatvesztést valamilyen támadás eredményeként. A vizsgált időszakban a nagyvállalatok egyötöde számolt be négy vagy annál több alkalommal adatsértéssel járó rendszer elleni támadásról - írja közleményében a Kaspersky Lab „Üzleti Kiberbiztonság: szembesülés az elkerülhetetlennel” című jelentésében.

A Kaspersky Lab globális kutatása összehasonlította a kiberbiztonsági fenyegetettségeket a valós, megtörtént esetekkel, hogy bemutassa a lehetséges sebezhetőségeket, amelyek túlmutatnak a szokványos rosszindulatú programokon és a spameken.

Állítják, hogy a vállalatok körében tapasztalható kulcsveszélyek egyértelműen kimutathatók:

  • a cégek 32%-a átélt már célzott támadást
  • 20%-uk észlelt zsarolóvírust alkalmazó esetet
  • a felmérés rávilágított, hogy komoly veszélyt jelent az alkalmazottak gondatlansága: 43%-ban járult hozzá a kiberbiztonsági incidensek számához

    A felmérés kérdéseire érkezett válaszok alapján három fenyegetést kell kezelniük a felhasználóknak:

  • nem megfelelő adatok megosztása mobil eszközökről (54%)
  • olyan eszközök fizikai elvesztése, amelyek fontos információt tárolnak (53%)
  • az IT erőforrások nem megfelelő használata a dolgozók körében (50%)

    Ezeket követik a felhő-alapú felületetek biztonsága, az IoT fenyegetések, valamint a biztonsági szolgáltatások, az infrastruktúra kiszervezésének hiányából fakadó problémák. A lényegi különbség a valóság és a percepció között, hogy szükség van biztonsági stratégiákra, amelyek túlmutatnak a megelőzésen, és tágabb összefüggésben, magára a technológia kiépítésére is.

    "A felmérés eredményei alapján szükség van egy másik megközelítésre az egyre összetettebb kibercsapdák leküzdéséhez. A nehézségek nem feltétlenül a kifinomultabb támadásokból adódnak, hanem a növekvő támadási felületekből, amelyek változatos védelmi módszereket igényelnek. Ez tovább bonyolítja az IT osztályok feladatait, melyek több sebezhető pontot zárnak le, de a munkavállalói gondatlansággal szemben hatástalanok. Ezek felerősítik a modern fenyegetéseket. Egy igazán hatékony stratégia kombinálja a biztonsági technológiát, a külső és belső számítógépes fenyegetések elemzéseit, a folyamatos ellenőrzést és a felmerülő esetek kivédésének legjobb gyakorlatait" - mondta Veniamin Levtsov, a Kaspersky Lab vállalati üzletágának alelnöke.
    • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
    • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    Padlómatricától a mobil appig - így oldják meg a boltok a létszámkorlátozást

    A legtöbb, az elmúlt egy hónapban zárva tartott üzlet kinyitott, miután Magyarországon a beoltottak száma meghaladta a 2,5 milliót. A boltokban 10... Teljes cikk

    Diákok bojkottálnák az április 19-i iskolanyitást

    Az ADOM azt javasolja, hogy a középiskolákban továbbra is maradjon az online oktatás, amíg a tanárok teljes immunitása ki nem alakul, és az... Teljes cikk

    Így lehet most ügyet intézni a NAV-nál

    A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és... Teljes cikk