Megjelent: 16 éve

Hogyan készítsünk CSR stratégiát? - Hiánypótló képzéseket, és workshopokat kínál az mtd Tanácsadói Közösség

Az mtd Tanácsadói Közösség augusztus 12-ére gyakorlatorientált, nyílt képzést hirdet "Hogyan készítsünk CSR stratégiát?" címmel. A programról Németh Juditot, a Közösség ügyvezetőjét kérdeztük.

Az mtd Tanácsadói Közösség egyedülálló, és egyben hiánypótló képzési palettával kívánja segíteni a társadalmilag felelős vállalatok, intézmények a jövő kihívásait szem előtt tartó stratégiai döntéseit, lépéseit. A 2008-ban létrejött, a HR szolgáltatás terén úttörőnek számító szakmai közösség, tanácsadást és képzéseket kínál a munkahelyi esélyegyenlőség, szervezeti sokszínűség témája iránt érdeklődő ügyfeleinek. Emellett kutatásokat, benchmark klubot, szakmai konferenciákat szerveznek elősegítve az innovatív jó gyakorlatok terjedését a tapasztalatok megosztását.

Az mtd Tanácsadói Közösség szakértői, trénerei sok éves szakmai tapasztalatuk, CSR, és esélyegyenlőség terén elért eredményeik alapján kaptak meghívást e szférákon túlmutató szervezetbe. Augusztus 12-én induló egy napos "Hogyan készítsünk CSR stratégiát?" című képzésükről Németh Juditot, a Közösség ügyvezetőjét kérdeztük.

- Az utóbbi években nagyon divatos lett a vállalatok körében a társadalmi felelősségvállalás (CSR). De mit is kell érteni pontosan ezen?

- A globalizáció terjedésével egyre jobban előtérbe kerülő Corporate Social Responsibilty (CSR), a Fenntartható Fejlődés Üzleti Világtanácsának definíciója szerint a vállalkozásnak az a permanens elkötelezettsége, hogy etikusan viselkedjék, és hozzájáruljon a gazdasági fejlődéshez, miközben javítja a munkavállalói és családjuk, valamint a helyi közösség és az egész társadalom életminőségét. A felelős vállalati működés valójában önkéntes eszköz, az érintettekkel való kapcsolatok erősítése érdekében, környezetvédelmi és társadalmi tudatosság növelése formájában. A CSR tevékenységek közé soroljuk például a szponzorációt, adományozást, környezetvédelmet, önkéntes munkavégzést, munkahelyi esélyegyenlőségre, sokszínűségre vonatkozó törekvéseket, etikus működést, korrupció elleni küzdelmet, fenntarthatósági jelentés készítését, párbeszédet az érintettekkel stb.

- Mitől lesz igazán hiteles egy vállalat CSR-politikája?

- Abban az esetben tekinthető hitelesnek egy vállalat társadalmi felelősségvállalása, ha a szervezet kultúráját, mindennapi folyamatait és döntéseit is áthatja a hosszú távra tervező, a jövő kihívásaira fókuszáló "emberarcú, emberközpontú üzlet" szemlélete.

- Milyen előnyei vannak egy szervezet számára, ha tudatos felelősségvállalási programjai vannak?

- A CSR önként vállalt tevékenység, nagy szabadságot jelent a vállalat számára, hogy üzleti stratégiájukhoz leginkább igazodó eszköztárral, határidőkkel valósíthatják meg céljaikat. Mivel az érintettek bevonásával megvalósuló környezeti és társadalmi kérdésekre való érzékenység, és felelős szemlélet a csapatmunka javulását eredményezi, a vállalat működésének hatékonysága, versenyképessége is nő.

- A HR osztály hogyan tudja segíteni a CSR stratégia kialakítását?

- A HR osztály felsővezetői elköteleződés és támogatás mellett, szakszerű képzésekkel, jó kommunikációval ki tudja építeni a felelős munkavállalói magatartás kultúráját. Lehetőséget kell biztosítani a dolgozók igényeinek, ötleteinek meghallgatására, hiszen mint érintettek, nagymértékben segítik a CSR stratégia irányvonalainak alakulását. A HR vezetés, az egyéni fejlődési utak támogatásával, a hátránnyal élő munkavállalók esélyeit javító intézkedések bevezetésével, vagy sokszínűségi törekvéseivel is sokat tehet a felelős vállalati működésért.

- A most induló képzésen milyen tudást és képességet szerezhetnek a résztvevők?

- A képzésen résztvevők megismerik a CSR stratégia készítésének módszertanát, lépéseit, az érintettekkel való párbeszéd technikai hátterét, és ismereteket szerezhetnek arról, mitől válik hitelessé a CSR kommunikáció. Hallgatóink, amellett, hogy hasznos szakmai kapcsolatokra tesznek szert képzésünkön, munkájukba visszatérve képesek lesznek önállóan CSR stratégiát alkotni, terveiket, eredményeiket kommunikálni.

- Milyen témákat dolgoznak fel?

- Témáink közt szerepel a CSR stratégia alapjai, a vállalati jó gyakorlatok bemutatása, a szervezeti feladatok, hatáskörök, partnerség kialakítása, az érintettek bevonásának technikai háttere, és a kommunikáció.

- Kiknek ajánlja ezt a képzést?

- Gyakorlatorientált egy napos képzésünket cégvezetőknek, marketing, PR/kommunikációs, HR vezetőknek, szakembereknek ajánljuk és természetesen mindenkinek, akit érdekel ez a manapság egyre nagyobb érdeklődésre számot tartó téma. Képzéseinkről bővebb információ a www.mtdtanacsado.hu weboldalon található.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk