Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 7 hónapja

Ne csak az azonnali sikert nézzük tárgyaláson

A vállalatok jelentős része nem méri a tárgyalások sikerességét. Akik mérik, ők is inkább az azonnal jelentkező, számszerűsíthető eredményeket - derül ki a Scotwork tréningcég HR- és kereskedelmi vezetők körében végzett felméréséből.

Tollas Attila vezető tanácsadó elmondta, számos cégnél semmilyen mérése nincs az egyéni tárgyalási eredményességnek. "Több olyan választ kaptunk, ahol a sikerességet a megkötött üzletszámban vagy a behozott új ügyfelek számában határozzák meg. Volt, aki forgalmi adatokat és egyéb pénzügyi mutatószámokat említett és voltak olyan válaszok is, amik szerint félévente, évente elemzik a teljesítményt. Az utóbbiakat főleg a korábban meghatározott KPI-ok (Key Performance Index) alapján. A teljesítményt pedig sok esetben kötik össze az eredményességgel. Hatékonyság és eredményesség páros mérése előre meghatározott célok alapján azonban nem került említésre."


Csak az azonnali sikert nézik


Pedig sok esetben olyan célok eléréséért is folynak tárgyalások, amik nem azonnal vagy nem láthatóan hoznak számokban kifejezhető eredményt. A mérés nehézségét az adja, hogy miként határozzuk meg az értékét egy olyan tárgyalásnak, ahol a cél az, hogy megjavítsuk az ügyféllel való viszonyt vagy éppen az, hogy egy jó ügyfél milyen információkkal tud támogatni egy időben és térben is elkülönülő másik tárgyalást. Az említett számokat hajszoló teljesítményértékelő rendszerek nem számolnak azzal sem, hogy mekkora érték maradhatott vajon a tárgyalóasztalon. Nem vizsgálják tehát azt, hogyan lehetett volna jobb üzletet kötni, és min kell a jövőben változtatni ahhoz, hogy legközelebb ez teljesülhessen.


2013. február 5.

Follow hrportal_hu on Twitter