Segítséget várnak a BKV-sofőrök az őrjöngő utasok miatt
A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint egyre több verbális támadás éri a buszvezetőket.
„Ugyan az utóbbi időszakban a járművezetők napi szinten számolnak be a maszkviseléséhez köthető apróbb szóváltásokról, mai napig havonta csupán néhány esetben kerülnek intézkedést igénylő konfliktushelyzetbe az utasokkal, illetve másik gépjármű vezetőjével" - közölte a Magyar Naranccsal a vállalat, hozzátéve, hogy a diszpécserek és az utasok is segíthetnek a konfliktusok megoldásában. A rögzített esetek alapán az idei év szeptemberéig nem szignifikánsan, de emelkedett a járművezetői bántalmazások száma.
Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint egyre többször fordul elő, hogy verbális támadás éri a buszsofőröket, akiknek egyre nagyobb lelki megterhelést jelent a munka. Éppen ezért a járvány idejére ideiglenesen szeretnék visszaállítani a sofőrök elkülönítését. A BTDSZ elnöke szerint a buszvezetők hangulatát tovább rontja, hogy a főváros kilátásba helyezte, hogy a tulajdonukban lévő cégeknél 2021-ben nem lesz béremelés.
Frissítés: A hírre reagált a BKV, amit változtatás nélkül közlünk:
A BKV Zrt. mind a járványhelyzet első, mind pedig a jelenlegi, második hullámában minden elvárható intézkedést meghozott annak érdekében, hogy az éppen aktuális helyzethez igazodva olyan munkakörülményeket biztosítsuk dolgozóink számára, amelyek a lehető legnagyobb biztonságot adják részükre. Különösen igaz ez azokra a munkavállalókra, akik a „frontvonalban”, azaz olyan területen dolgoznak, ahol az elkerülhetetlen érintkezések miatt nagyobb a veszélye a megfertőződésnek, elsősorban tehát a járművezetőkre.
A cikkben leírtak már jelentős részben idézik a BKV témához kapcsolódó észrevételeit, amelyeket továbbra is fenntartunk.
A járvány tavaszi hullámában a járművek első terének utasok számára is biztonságos fizikai lezárását az akkor érvényben lévő szigorú kijárási korlátozás alatt tapasztalható alacsony utasszám, utassűrűség tette lehetővé. Jelenleg azonban egy ilyen intézkedéssel, vagyis az utastér csökkentésével éppen növelnénk a zsúfoltságot, ami segíti a járvány terjedését, ez pedig kollégáinkra is veszélyt jelent. Fontos tény, hogy a korlátozások enyhítésével és a kordonozás megszüntetésével egyidőben a BKV Zrt. a még nyitott vezetőfülkéjű autóbuszainak a fülkéjét is zárttá alakította, ezzel is csökkentve a fizikai kontaktust az utasok és a járművezetők között.
Jelenleg előkészítés alatt áll egy hangsúlyos kampány, amelynek célja, hogy felhívjuk a figyelmet a jármű első terének elhagyására. Néhány radikális kivételtől eltekintve az utasaink többsége türelemmel és megértéssel viszonyul az óvintézkedésekhez és a BKV Zrt. munkatársaihoz. Járművezetőink biztonsága minden esetben elsődleges, kollégáinktól nem várunk el semmilyen indokolatlan fellépést a szabálysértőkkel szemben, sőt, kifejezetten kérjük tőlük, hogy a zárt fülkéjük biztonságában maradva szükség esetén a továbbiakban is a ma is meglévő csatornákon jelezzék a veszélyhelyzetet és várják meg az erre illetékes hatóságok intézkedését.
fotó: BKV
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk
Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az... Teljes cikk
2025 októberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 692 700, a nettó átlagkereset 482 400 forint volt. A bruttó... Teljes cikk
- Nincs megállapodás, kedden is folytatják a sztrájkot a buszsofőrök 2 éve
- Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet 2 éve
- Mától ismét sztrájkolnak a buszsofőrök 2 éve
- Vizsgálatot indított a Volánbusz a száguldás közben telefonozó sofőr ügyében 2 éve
- Újabb Volán-sztrájk jöhet 2 éve
- Kiderült, mikor állnak munkába a Fülöp-szigetekről érkezett buszsofőrök 2 éve
- Kitüntetett autóbusz-vezetők: 9 ezerszer kerülték meg a Földet baleset nélkül 2 éve
- Kétnapos sztrájk jön a Volánnál 2 éve
- A bíróság első fokon jogszerűnek ítélte a Volánbusznál szervezett sztrájkot 2 éve
- Kétnapos sztrájkot hirdetett a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet 2 éve
- A teherautók és buszok vezetőinek harmada követett el szabálysértést 2 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja