kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Segítséget várnak a BKV-sofőrök az őrjöngő utasok miatt

A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint egyre több verbális támadás éri a buszvezetőket.

A buszvezetők mögötti helyek elrekesztését, a sofőrök fizikai elkülönítését kéri a szakszervezet a maszkviselésből fakadó konfliktusok miatt - írja a Magyar Narancs. A lap egy videót is közölt, melyen az egyik sofőr egy maszkot nem viselő, őrjöngő utast próbál lenyugtatni. A buszvezető a BKV-tól kért fizikai védelmet. „"Elég volt. Vagy legyen minden buszon egy őr, ellenőr, bárki, de a munkám így ebben a formában biztonságosan végezni nem lehet, nem tudom. Semmilyen eszköz, semmilyen jogom, jogunk ahhoz, hogy megvédjük magunkat. Egy ilyen eset után, ami sajnos kezd mindennapossá válni, vezessük biztonságosan, legyünk türelmesek és udvariasak az utasokkal" - mondta a lapnak. A BKV szerint nem ilyen rossz a helyzet.

Ugyan az utóbbi időszakban a járművezetők napi szinten számolnak be a maszkviseléséhez köthető apróbb szóváltásokról, mai napig havonta csupán néhány esetben kerülnek intézkedést igénylő konfliktushelyzetbe az utasokkal, illetve másik gépjármű vezetőjével" - közölte a Magyar Naranccsal a vállalat, hozzátéve, hogy a diszpécserek és az utasok is segíthetnek a konfliktusok megoldásában. A rögzített esetek alapán az idei év szeptemberéig nem szignifikánsan, de emelkedett a járművezetői bántalmazások száma.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint egyre többször fordul elő, hogy verbális támadás éri a buszsofőröket, akiknek egyre nagyobb lelki megterhelést jelent a munka. Éppen ezért a járvány idejére ideiglenesen szeretnék visszaállítani a sofőrök elkülönítését. A BTDSZ elnöke szerint a buszvezetők hangulatát tovább rontja, hogy a főváros kilátásba helyezte, hogy a tulajdonukban lévő cégeknél 2021-ben nem lesz béremelés.

Frissítés: A hírre reagált a BKV, amit változtatás nélkül közlünk:

A BKV Zrt. mind a járványhelyzet első, mind pedig a jelenlegi, második hullámában minden elvárható intézkedést meghozott annak érdekében, hogy az éppen aktuális helyzethez igazodva olyan munkakörülményeket biztosítsuk dolgozóink számára, amelyek a lehető legnagyobb biztonságot adják részükre. Különösen igaz ez azokra a munkavállalókra, akik a „frontvonalban”, azaz olyan területen dolgoznak, ahol az elkerülhetetlen érintkezések miatt nagyobb a veszélye a megfertőződésnek, elsősorban tehát a járművezetőkre.

A cikkben leírtak már jelentős részben idézik a BKV témához kapcsolódó észrevételeit, amelyeket továbbra is fenntartunk.

A járvány tavaszi hullámában a járművek első terének utasok számára is biztonságos fizikai lezárását az akkor érvényben lévő szigorú kijárási korlátozás alatt tapasztalható alacsony utasszám, utassűrűség tette lehetővé. Jelenleg azonban egy ilyen intézkedéssel, vagyis az utastér csökkentésével éppen növelnénk a zsúfoltságot, ami segíti a járvány terjedését, ez pedig kollégáinkra is veszélyt jelent. Fontos tény, hogy a korlátozások enyhítésével és a kordonozás megszüntetésével egyidőben a BKV Zrt. a még nyitott vezetőfülkéjű autóbuszainak a fülkéjét is zárttá alakította, ezzel is csökkentve a fizikai kontaktust az utasok és a járművezetők között.

Jelenleg előkészítés alatt áll egy hangsúlyos kampány, amelynek célja, hogy felhívjuk a figyelmet a jármű első terének elhagyására. Néhány radikális kivételtől eltekintve az utasaink többsége türelemmel és megértéssel viszonyul az óvintézkedésekhez és a BKV Zrt. munkatársaihoz. Járművezetőink biztonsága minden esetben elsődleges, kollégáinktól nem várunk el semmilyen indokolatlan fellépést a szabálysértőkkel szemben, sőt, kifejezetten kérjük tőlük, hogy a zárt fülkéjük biztonságában maradva szükség esetén a továbbiakban is a ma is meglévő csatornákon jelezzék a veszélyhelyzetet és várják meg az erre illetékes hatóságok intézkedését.



fotó: BKV
  • 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tényleg felesleges a munkaegészségügy? - és az érdekegyeztetés?

Sokan azt mondják, teljesen felesleges az évi egyszeri vérnyomásmérésről szóló munkaegészségügy, pedig ez is életet menthet – mondta a KlikkTV... Teljes cikk

Sport vagy tanulás, sport vagy munka? - itt a segítség, hogy ne kelljen választani

A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) 23 felsőoktatási intézménnyel írt alá együttműködési megállapodást szerdán a Magyar Tudományos Akadémián... Teljes cikk

DK-javaslat: vendégmunkásokat alkalmazó cég ne rúghasson ki magyar dolgozókat

A Demokratikus Koalíció (DK) olyan munkahelyvédelmi törvényjavaslatot dolgozott ki, ami egyetlen magyar dolgozót sem enged kirúgni a vendégmunkásokat... Teljes cikk