kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Tízből négy hallgató külföldön is folytatna tanulmányokat

A jelenlegi elsőéves hallgatók 42 százaléka szeretne külföldön is tanulmányokat folytatni, minden második gólya pedig az alapképzés után mesterszakot is végezne - többek között ezekre az eredményekre világított rá a Budapesti Gazdasági Főiskola Diplomás Pályakövetési Rendszere keretében végzett kutatás.

A diploma megszerzését követően a hallgatók több mint fele valamilyen multinacionális cégnél, vagy más, magántulajdonú nagyvállalatnál szeretne elhelyezkedni, saját vállalkozást csak 18 százalékuk indítana

Diplomás Pályakövetési Rendszere keretében 936 elsőéves hallgató bevonásával folytatott széleskörű kutatást a Budapesti Gazdasági Főiskola, hogy feltérképezze a hallgatók motivációit a felvételi jelentkezés során, illetve megismerje továbbtanulási, munkavállalási terveiket, célkitűzéseiket. A kérdőívek emellett lehetőséget adtak a Főiskola számos szempont szerinti értékelésére is.

Külföldön is folytatna tanulmányokat a hallgatók 42 százaléka

A megkérdezett hallgatók 42 százaléka nyilatkozta, hogy külföldön is bővítené ismereteit, csak mintegy negyedük zárta ki ezt a lehetőséget. A külföldi képzések mellett voksolók leginkább a részképzéseket, illetve a szakmai gyakorlatot részesítették előnyben, a más országokban elérhető mesterképzések csak az érintett hallgatók alig tizede számára vonzóak. A felmérés szerint a 21-22 éves korosztály a legmobilisabb, közülük is elsősorban a nem hagyományos (hat-, illetve nyolcosztályos) gimnáziumban végzettek vágynak külföldre.

Minden második hallgató szeretné az alapképzés után mesterszakon folytatni tanulmányait

Az elsősök 53 százaléka az alapszak elvégzését követően mesterszakon is szeretné bővíteni ismereteit, többségük a BGF-en. A tavalyi felmérés adataihoz képest azonban másfélszeresére nőtt azok száma, akik biztosan nem kívánnak élni ezzel a lehetőséggel. Általánosságban elmondható, hogy inkább a közvetlenül érettségi után felvételt nyert hallgatók szeretnének mesterképzésre jelentkezni, míg az érettségi időpontjától távolabb lévő hallgatók kevésbé motiváltak a továbbtanulásban.

Négyből három hallgató jól érzi magát a BGF-en

A felmérésben részt vett hallgatók közel kétharmada a tavalyi felvételi eljárásban az első helyen jelölte meg jelentkezési lapján a Budapesti Gazdasági Főiskolát. A gólyák 62 százaléka gyakorlat-orientált oktatást vár el az intézménytől, míg tízből hárman könnyű elhelyezkedést, munkaerő-piaci sikereket és karriert remélnek a BGF-es diploma birtokában. Az elsőéves hallgatók 74 százaléka nyilatkozta, hogy jól érzi magát a Főiskolán, közülük minden harmadik kifejezetten szeret az intézményben tanulni. A megkérdezetteknek csupán 5 százaléka számolt be negatív élményekről.

A hallgatók 60 százaléka nagyvállalatnál helyezkedne el

Minden harmadik megkérdezett hallgató multinacionális cégnél szeretne elhelyezkedni a diploma megszerzését követően, míg 27 százalékuk más magántulajdonú nagyvállalatnál képzeli el a jövőjét. A kommunikáció és médiatudomány, valamint emberi erőforrás szakon a legmagasabb ez az arány: e képzések hallgatóinak mintegy háromnegyede helyezkedne el nagyvállalatnál. Saját vállalkozást csak a hallgatók 18 százaléka indítana, turizmus-vendéglátás szakon azonban több mint egyharmaduk.

A Budapesti Gazdasági Főiskola a Diplomás Pályakövetési Rendszer kialakítását és az ahhoz kapcsolódó kutatások elvégzését a "TETT ---– A Te jövőd a Te kezedbe Téve!" elnevezésű TÁMOP projektje keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósítja meg.
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kompetenciamérés: 2023-ban alacsonyabb átlageredmények születtek mint egy évvel korábban

Lezárult a 2023/2024-es tanévi digitális országos kompetenciamérés, 2024. március 4. és június 3. között 3050 oktatási intézmény több mint 584... Teljes cikk

Július közepéig lehet pályázni a Fáy Oktatási Innovációs Díjra

A díj célja, hogy népszerűsítse azokat a módszereket, amik fokozzák a tanulás és tanítás hatékonyságát. Teljes cikk

Professzori kinevezést kapott a Szegedi Tudományegyetem Karikó Katalin

A magyar-amerikai biokémikus az SZTE Természettudományi és Informatikai Karának professzoraként folytatja munkáját. Teljes cikk