Megjelent: 15 éve

Törekedjünk a ha(H)Rmóniára ! - Egyéni és szervezeti célok összehangolása

Az egyén és a szervezet céljai végső soron azonosak. Az elégedett munkatárs örömmel segíti elő a szervezet üzleti céljainak megvalósítását, s a szervezet elért eredményei jelenthetik a garanciát a munkatársak megfelelő szintű jövedelméhez.

Ezúttal a szervezet és az egyén harmóniájára fókuszálunk. A szervezet oldaláról vizsgálva a kérdést, a cél az, hogy minél magasabb hasznot produkáljon, minél kevesebb ráfordítással. (A ráfordításokba természetesen beletartoznak a kifizetendő munkabérek, juttatások). Az egyén szempontjából a cél az, hogy minél kevesebb energiával minél magasabb jövedelmet szerezhessen meg. A két, látszólag ellentmondó cél közt kell az egyensúlyt biztosítani.

"...a korszerű HR-stratégia kialakításának célja, hogy olyan gazdasági elveket és módszereket dolgozzon ki, amelyek figyelembe veszik a szervezet céljai mellett a munkavállalók szükségleteit és törekvéseit is. A termelékenység egyik feltétele ugyanis, hogy a szervezetben elégedett, elkötelezett és motivált alkalmazottak legyenek." - olvashattuk nem régiben a HR portálon.

Folytathatjuk a gondolatmenetet azzal, hogy a munkavállaló elégedettségét növeli, ha lehetőséget kap újabb és újabb feladatok újabb és újabb módszerekkel történő megoldására, illetve, az újabb és újabb módszerek időről időre történő elsajátítására. Ezáltal ugyanis rendre kibontakoztathatja képességeit, átérezheti az önmegvalósítás örömteli érzését, - s ha ezt az érzést a munkáltatójának köszönheti, óhatatlanul növekszik a cég és menedzsmentje iránti elkötelezettsége. Ez utóbbi pedig már egyértelműen a munkáltató üzleti hasznára hajtja a vizet.

Fentiekből is észrevehetjük, hogy az egyén és a szervezet céljai végső soron azonosak. Az elégedett munkatárs örömmel segíti elő a szervezet üzleti céljainak megvalósítását, s a szervezet elért eredményei jelenthetik a garanciát a munkatársak megfelelő szintű jövedelméhez. Közös érdek tehát, hogy a munkatársak birtokában legyenek a mindenkor esedékes feladatok megoldásához szükséges szakmai ismereteknek, személyes kompetenciáknak. Ezek folyamatosan fejleszthetők, s az igényes munkatársakban meg van a vágy erre a fejlődésre. Ezt felismerve, a munkavállalók "beiskolázása" a szervezet hatékonyságát növelő ismeretek, készségek megszerzésére alkalmas képzésekre egyaránt növeli a munkatársak elégedettségét, (a munkáltató elismeri eddigi tevékenységüket, lehetőséget ad a továbbfejlődésre, hogy újabb feladatok ellátására, vagy ugyanolyan feladatok más módszerekkel való megoldására is alkalmassá váljanak), és a szervezet hatékonyságát (minél hozzáértőbbek a munkatársak, annál szakszerűbb lesz munkavégzésük, annál eredményesebb lesz a szervezet).

Nem akarjuk leegyszerűsíteni a harmónia kérdését a képzés-fejlesztés témakörére. Azt viszont hangsúlyozzuk, hogy enélkül nem teremthető meg, illetve nem tartható fenn a szervezet és a munkatársak összhangja.

Érdemes elgondolkozni rajta, kinek, milyen képzésen való részvétele lehet esedékes. Mérlegeljünk, meddig nyújtózkodhatunk, melyikek térülnek meg leginkább. Végül, még egy apróság: ne csak a többi üzletág munkatársaiban, hanem a HR csapatában is gondolkodjunk! Sok "nem HR-es" munkafolyamat működésének katalizátora lehet a jól felkészült (és elégedett) HR-es, aki ezáltal is segítheti az üzletmenetet, az üzleti célok megvalósulását.

Önök hogy állnak a felkészültséggel? Tallózzanak képzéseink között, és válasszák ki a legmegfelelőbbet!
Íme, néhány ízelítőül a széles választékból:

- Nemzetközi HR Menedzsment képzés
2010. 09. 09 - 2010. 12. 02. között, 7 kontakt képzési nappal.

- HR start
2010. 09. 14 - 2010. 10. 26. között 8 kontakt képzési nappal.

- HR lendület
2010. 11. 09. - 2010. 12. 14.között 6 kontakt képzési nappal.

És egy szokatlan újdonság:

- HR - LEAN (HR technikák képzésen belül)
Avagy: Hogyan válhat a HR stratégiai támogató partnerré a Lean fejlesztésben?
2010. 11. 10. - 2010. 11. 11. között 2 kontakt képzési nappal.

- 1 napos workshopjaink
Mindazoknak, akik csak egy-egy téma iránt érdeklődnek, vagy csak egy-egy napra van lehetőségük eljönni.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül

A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk

Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk