68 cikk a(z) megtartás címkével:

„Ahol ezt a kérdést feltették, ott drámai változást követelt meg a cégvezetés gondolkodásában”

2 éve A munkaerő-megtartás problémáira nincs gyors megoldás, nincs vízzel bevehető pirula, de a cégen belüli pletyka és a kommunikációs dugulások megértése fontos része az útnak, amin a célba jutás reményében végig kell menni. Ezt állítja Mezriczky László, az Ispiro Consulting vezetője, akit a fluktuációról és annak menedzselhetőségéről Szabó M. István, az allas.hu kommunikációs vezetője kérdezett. Teljes cikk...


Az új dolgozók hatékony beillesztésének 7 lépése

2 éve Minden munkaadó érdeke, hogy az új dolgozók gyorsan megtalálják a helyüket, megismerjék a szervezeti kultúrát, az elvárásokat, bekapcsolódjanak a munkafolyamatokba, és jó munkaviszonyba kerüljenek a kollegáikkal. Ennek ellenére a statisztikák arról árulkodnak, hogy nincsenek igazán színvonalas onboarding programok. Teljes cikk...


Babzsákfotel vagy ordibálós főnök?

2 éve A cím persze sarkít némileg, de az kétségtelen tény, hogy a rövid távú megtartáshoz néha gyors és egyszerű megoldások is elégségesek, de az igazán hosszú távú elkötelezés komoly befektetést igényel. Míg az első tekintetében gyakran egymásra licitálnak a cégek, legyen szó akár csocsóasztalról, babzsákfotelről vagy a dolgozók ingyen snackkel való ellátásáról, addig a másikra - vagyis például a vezető fejlesztésére - már kevesebben gondolnak. Teljes cikk...


Fizetésemelés a megtartás eszköze?

2 éve Mivel lehetne eredményesen tenni a munkavállalók megtartásáért? - tettük fel a kérdést legutóbb olvasói szavazásunkban. A válaszadók több, mint fele úgy gondolja, hogy elsősorban a fizetések emelésével lehetne az ügyben tenni. Teljes cikk...


Váltani akarnak és új kihívásokat keresnek a munkavállalók

2 éve Így januárban feltettük a kérdést olvasóinkak, hogy mit fogadtak meg a munkájukkal kapcsolatban 2018-ra. A legtöbb szavazatot a munkahelyváltás, mint cél kapta. Második lett az új kihívások keresése. Legkevesbben választották azt a lehetőséget, hogy jobb munkát akarnak végezni az idei évben. Teljes cikk...


6 dolog, ami rombolja a cégnél a hangulatot

2 éve Szeret bejárni dolgozni? Vagy éppen az önéletrajzát frissíti és az online álláshirdetéseket böngészi a munkahelyén? Már nem egy felmérés, kutatás megmutatta, hogy a munkavállalók megtartásában óriási szerepe van annak, hogy hogy érzik magukat a munkahelyen, milyen a kapcsolatuk a kollégáikkal, főnökükkel. A World Economic Forum cikke. Teljes cikk...


A cégek érdeke a családbarát környezet megteremtése

2 éve A Három királyfi, három királylány mozgalom szerint a vállalatok gazdasági érdeke is, hogy családbarát környezetet alakítsanak ki munkahelyeiken és rugalmas munkaidőben foglalkoztassák jól képzett dolgozóikat - írja az MTI. Teljes cikk...


Egy szervezet elsősorban belülről nézzen ki jól

2 éve Hári Péter azt szeretné, ha olyan szervezetek jönnének létre, melyek nem csak kívülről néznek ki jól, ahol egészséges emberek jókedvűen, lelkesen dolgoznak, jól érzik magukat és kreatívan alkotnak. A munka- és szervezet szakpszichológus 2015 óta tölti be a CX-Ray Kft. ügyvezetői posztját. Teljes cikk...


Az emberközpontú szervezeti kultúra nem kell, hogy sokba kerüljön

2 éve A hazánkban tapasztalható jelentős méreteket öltő munkaerőhiány, valamint a fluktuáció növekedése külön-külön és együttesen is felhívják a figyelmet a munkavállalók megtartásának fontosságára. Mivel napjainkban számos vállalat jelentős energiabefektetés árán találja meg a megfelelő kvalitású jelölteket, az értékes szakemberek távozása egyre nagyobb fejtörést okoz a cégek számára. Teljes cikk...


Öt lehetőség, ami segít enyhíteni a munkaerőhiányt

2 éve A jobb teljesítmény és a jobb munkahelyi közérzet nemhogy szemben állnak egymással, hanem egyenesen feltételezik egymást. Sőt! Mindkettőnek megtartóereje van - írta a Forbes. Teljes cikk...


A megtartás mágiája - mit is jelent a törődés, avagy kerüljük el a facebook-katasztrófát

2 éve Nagyon nehéz dolga van egy vállalatnak, ha azt szeretné, hogy sikeresek legyenek és azok is maradjanak. Hogyan tarthatják meg a munkavállalóikat? Mit is jelent az, hogy törődni velük? Az új generáció munkaerőpiacra történő bekerülésével felmerülhet a kérés, hogyan lehet megnyerni a Z generáció pályakezdőit? Fontos figyelembe venni, hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást. A Big Data szerepéről sem szabad elfeledkezni. És ha már digitális világról beszélünk, mindenki tudja, hogy mekkora veszteséget okozhat vállalatának az úgy nevezett „facebook-katasztrófa”. Ezekre és még sok más kérdésre kaphattak választ a résztvevők a 2017. április 26-án megrendezésre került HR Fórum keretében. Teljes cikk...


A HR-nek a jövőbe kell látnia

3 éve Attitűdváltásra van szükség számos tekintetben a HR és a vállaltok vezetése részéről is. Már nem lehet csak tekintéllyel és az „örülj, hogy van állásod” hozzáállással sakkban tartani a munkavállalókat, és sokszor nem állnak sorba tömegek vagy sorjáznak a CV-k egy-egy álláshirdetés nyomán. Ezek az idők elmúltak, hiszen egy munkáltatónak pillanatok alatt rossz hírét kelthetik a közösségi médiában, a toborzóknak maguknak kell utánamennie a tehetségeknek, a HR-nek pedig keményen kell dolgoznia a munkaerő megtartásáért. Mindezeket a problémákat boncolgatta a BaBér Panoráma HR konferencia a Boscoloban, amelyet a HR jövőjéről szervezett a BaBér Business és a HR Portal. Teljes cikk...


Motiváló idézet a bérlapon - ezen múlhat a kötődés?

3 éve A munkáltatók számára sokkal nagyobb kihívást jelent az egyre magabiztosabb és az ennek következtében könnyebben munkahelyet váltó dolgozók megtartása. Kutatások világítanak rá arra, hogy a munkavállalók körében egyre nagyobb az elégedetlenség, ezzel párhuzamosabban pedig a korábbi évhez képest határozottabbak abban, hogy ha a váltás mellett döntenek, könnyen találnak új állást. Mi kell ahhoz, hogy egy cég mindezek ellenére is felkerüljön a legjobb munkahelyek listájára? Mit jelent a legjobbnak lenni magyar és mit külföldi viszonylatban? Teljes cikk...


A munkaerő elvesztése - az érem két oldala

3 éve A fluktuációval csak akkor tudjuk felvenni a harcot, ha felismerjük, hogy az éremnek mindig két oldala van. Valóban a munkaerő elvándorlása az, ami mint tünet megjelenik, de a probléma gyökerét nem biztos, hogy a fluktuáló munkatársakban kell keresni. Lehet, hogy a vezető úgy érzi, mindent megtesz a munkatársak megtartásáért, ennek ellenére viszont mégis olyan hibákat vét, amelynek következtében elveszítheti munkatársait. A következő történet a vezetői felelősség szerepére hívja fel a figyelmet. Teljes cikk...


Többet kell tenni a munkavállalókért, mint 10 éve

3 éve Minden áruházban van HR vezető, a 7000 dolgozóból 400 megváltozott munkaképességű, a fiatalokat pedig képzési programokkal csábítják a kereskedelmi lánchoz az alkalmazottakért folytatott egyre keményebb versenyben. Nemrég nevezték ki az Auchan országos HR igazgatójának Széll Hajnalkát, aki már 2002 óta dolgozik humán erőforrás területen vezető pozíciókban a vállalatnál. A toborzásról, az esélyegyenlőségről, a tudatos nyitottságról beszélgettünk. Teljes cikk...


Érzelmi kötődésben gondolkodjon a HR

3 éve Az érzelmi kötődés segíthet a munkaadóknak a munkaerő megtartásában - véli a PwC Magyarország cégtársa. Mekler Anita azt mondta: a munkaerő-piaci problémák miatt felértékelődött a cégeknél a HR-részleg - írta az inforadio.hu. Teljes cikk...


Belátja a vezető, ha valami már nem működik?

3 éve Változnak az elvárások a modern vezetővel szemben, már messze nem elég a tekintély és a titulus. De vajon ők készek-e alkalmazkodni a megváltozott környezethez? A munkaerőpiacra napjainkban belépő Z és a már ott dolgozó Y generáció jelentősen különbözik a korábbi generációktól, jellemző rájuk a fokozottabb önérvényesítésre és autonómiára törekvés, az anyagiakat, a fizikai környezetet, a presztízst az idősebbeknél fontosabbnak tartják, ugyanakkor a konkrét munkateljesítményt esetenként kevésbé respektálják, miközben a tiszteletet sem mindig adják meg a többieknek. Egyre inkább megoldandó kérdésként merül fel a munkaadók számára, hogy vajon őket hogyan lehet motiválni? Az adott szervezet sikere a jövőben ezen is múlhat, a vezetőknek ki kell lépniük a komfortzónából. Mészáros Arankával, a SZIE Társadalomtudományi- és Tanárképző Intézet egyetemi docensével beszélgettünk. Teljes cikk...


5 tévhit a Tehetségmenedzsment kapcsán - 3. Tehetségprogram=Tehetségmenedzsment

3 éve Mint ahogy a Pénzügy nem egyenlő az eredménykimutatás elkészítésével, vagy a Sales a szerződéskötéssel... A tehetségprogramok kialakítása és megvalósítása csupán csak egy szelete a Tehetségmenedzsmentnek, hogy miért, arról ír Cser Adrienn, tehetségmenedzsment szakértő. Teljes cikk...


Az anyatigris HR-es - avagy a HR a hibás, ha nem sikerül betölteni az üres pozíciókat?

3 éve A HR szakemberek számára napjainkban már kész rémálommá vált az új és régi nyitott pozíciók betöltése, hiszen tudják, hogy a munkaerőpiac már nem dobja fel egyszerűen a szűrési paraméterekre beállított álláskeresői kínálatot. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy manapság ádáz harc és küzdelem a kompetens kollégák megtalálása és bevonzása. Nem beszélve az egyes generációk eltérő igényeiről és arról a tényről, hogy 10-ből 9 munkavállalót elsősorban a vonzó jövedelemmel lehet motiválni. Sok cégnél ez bizony élet-halál kérdése, hiszen ha nem lesz megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő, a tervezett beruházás nem fog tudni megvalósulni, a vevői igényeket nem tudják időben kielégíteni, piacot veszíthetnek. Legrosszabb esetben mindezért persze a HR-est hibáztatják, aki láthatóan nem biztosította megfelelő időben a gyártás zavartalan lebonyolításához és a további fejlesztésekhez szükséges létszámot. Teljes cikk...


Hogyan támogathatja a toborzást és a megtartást a hatékony munkáltatói márkaépítés?

3 éve A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok első számú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márka építés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. Ezzel a témával foglalkozott a márkakommunikáció oldaláról közel 130 kommunikációs-, HR szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával. Teljes cikk...