kapubanner for mobile

122 cikk a(z) megtartás címkével - 5. oldal

A cégek érdeke a családbarát környezet megteremtése

7 éve A Három királyfi, három királylány mozgalom szerint a vállalatok gazdasági érdeke is, hogy családbarát környezetet alakítsanak ki munkahelyeiken és rugalmas munkaidőben foglalkoztassák jól képzett dolgozóikat - írja az MTI. Teljes cikk...


Egy szervezet elsősorban belülről nézzen ki jól

7 éve Hári Péter azt szeretné, ha olyan szervezetek jönnének létre, melyek nem csak kívülről néznek ki jól, ahol egészséges emberek jókedvűen, lelkesen dolgoznak, jól érzik magukat és kreatívan alkotnak. A munka- és szervezet szakpszichológus 2015 óta tölti be a CX-Ray Kft. ügyvezetői posztját. Teljes cikk...


Az emberközpontú szervezeti kultúra nem kell, hogy sokba kerüljön

7 éve A hazánkban tapasztalható jelentős méreteket öltő munkaerőhiány, valamint a fluktuáció növekedése külön-külön és együttesen is felhívják a figyelmet a munkavállalók megtartásának fontosságára. Mivel napjainkban számos vállalat jelentős energiabefektetés árán találja meg a megfelelő kvalitású jelölteket, az értékes szakemberek távozása egyre nagyobb fejtörést okoz a cégek számára. Teljes cikk...


Öt lehetőség, ami segít enyhíteni a munkaerőhiányt

7 éve A jobb teljesítmény és a jobb munkahelyi közérzet nemhogy szemben állnak egymással, hanem egyenesen feltételezik egymást. Sőt! Mindkettőnek megtartóereje van - írta a Forbes. Teljes cikk...


A megtartás mágiája - mit is jelent a törődés, avagy kerüljük el a facebook-katasztrófát

7 éve Nagyon nehéz dolga van egy vállalatnak, ha azt szeretné, hogy sikeresek legyenek és azok is maradjanak. Hogyan tarthatják meg a munkavállalóikat? Mit is jelent az, hogy törődni velük? Az új generáció munkaerőpiacra történő bekerülésével felmerülhet a kérés, hogyan lehet megnyerni a Z generáció pályakezdőit? Fontos figyelembe venni, hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást. A Big Data szerepéről sem szabad elfeledkezni. És ha már digitális világról beszélünk, mindenki tudja, hogy mekkora veszteséget okozhat vállalatának az úgy nevezett „facebook-katasztrófa”. Ezekre és még sok más kérdésre kaphattak választ a résztvevők a 2017. április 26-án megrendezésre került HR Fórum keretében. Teljes cikk...


A HR-nek a jövőbe kell látnia

7 éve Attitűdváltásra van szükség számos tekintetben a HR és a vállaltok vezetése részéről is. Már nem lehet csak tekintéllyel és az „örülj, hogy van állásod” hozzáállással sakkban tartani a munkavállalókat, és sokszor nem állnak sorba tömegek vagy sorjáznak a CV-k egy-egy álláshirdetés nyomán. Ezek az idők elmúltak, hiszen egy munkáltatónak pillanatok alatt rossz hírét kelthetik a közösségi médiában, a toborzóknak maguknak kell utánamennie a tehetségeknek, a HR-nek pedig keményen kell dolgoznia a munkaerő megtartásáért. Mindezeket a problémákat boncolgatta a BaBér Panoráma HR konferencia a Boscoloban, amelyet a HR jövőjéről szervezett a BaBér Business és a HR Portal. Teljes cikk...


Motiváló idézet a bérlapon - ezen múlhat a kötődés?

7 éve A munkáltatók számára sokkal nagyobb kihívást jelent az egyre magabiztosabb és az ennek következtében könnyebben munkahelyet váltó dolgozók megtartása. Kutatások világítanak rá arra, hogy a munkavállalók körében egyre nagyobb az elégedetlenség, ezzel párhuzamosabban pedig a korábbi évhez képest határozottabbak abban, hogy ha a váltás mellett döntenek, könnyen találnak új állást. Mi kell ahhoz, hogy egy cég mindezek ellenére is felkerüljön a legjobb munkahelyek listájára? Mit jelent a legjobbnak lenni magyar és mit külföldi viszonylatban? Teljes cikk...


A munkaerő elvesztése - az érem két oldala

7 éve A fluktuációval csak akkor tudjuk felvenni a harcot, ha felismerjük, hogy az éremnek mindig két oldala van. Valóban a munkaerő elvándorlása az, ami mint tünet megjelenik, de a probléma gyökerét nem biztos, hogy a fluktuáló munkatársakban kell keresni. Lehet, hogy a vezető úgy érzi, mindent megtesz a munkatársak megtartásáért, ennek ellenére viszont mégis olyan hibákat vét, amelynek következtében elveszítheti munkatársait. A következő történet a vezetői felelősség szerepére hívja fel a figyelmet. Teljes cikk...


Többet kell tenni a munkavállalókért, mint 10 éve

7 éve Minden áruházban van HR vezető, a 7000 dolgozóból 400 megváltozott munkaképességű, a fiatalokat pedig képzési programokkal csábítják a kereskedelmi lánchoz az alkalmazottakért folytatott egyre keményebb versenyben. Nemrég nevezték ki az Auchan országos HR igazgatójának Széll Hajnalkát, aki már 2002 óta dolgozik humán erőforrás területen vezető pozíciókban a vállalatnál. A toborzásról, az esélyegyenlőségről, a tudatos nyitottságról beszélgettünk. Teljes cikk...


Érzelmi kötődésben gondolkodjon a HR

7 éve Az érzelmi kötődés segíthet a munkaadóknak a munkaerő megtartásában - véli a PwC Magyarország cégtársa. Mekler Anita azt mondta: a munkaerő-piaci problémák miatt felértékelődött a cégeknél a HR-részleg - írta az inforadio.hu. Teljes cikk...


Belátja a vezető, ha valami már nem működik?

7 éve Változnak az elvárások a modern vezetővel szemben, már messze nem elég a tekintély és a titulus. De vajon ők készek-e alkalmazkodni a megváltozott környezethez? A munkaerőpiacra napjainkban belépő Z és a már ott dolgozó Y generáció jelentősen különbözik a korábbi generációktól, jellemző rájuk a fokozottabb önérvényesítésre és autonómiára törekvés, az anyagiakat, a fizikai környezetet, a presztízst az idősebbeknél fontosabbnak tartják, ugyanakkor a konkrét munkateljesítményt esetenként kevésbé respektálják, miközben a tiszteletet sem mindig adják meg a többieknek. Egyre inkább megoldandó kérdésként merül fel a munkaadók számára, hogy vajon őket hogyan lehet motiválni? Az adott szervezet sikere a jövőben ezen is múlhat, a vezetőknek ki kell lépniük a komfortzónából. Mészáros Arankával, a SZIE Társadalomtudományi- és Tanárképző Intézet egyetemi docensével beszélgettünk. Teljes cikk...


5 tévhit a Tehetségmenedzsment kapcsán - 3. Tehetségprogram=Tehetségmenedzsment

7 éve Mint ahogy a Pénzügy nem egyenlő az eredménykimutatás elkészítésével, vagy a Sales a szerződéskötéssel... A tehetségprogramok kialakítása és megvalósítása csupán csak egy szelete a Tehetségmenedzsmentnek, hogy miért, arról ír Cser Adrienn, tehetségmenedzsment szakértő. Teljes cikk...


Az anyatigris HR-es - avagy a HR a hibás, ha nem sikerül betölteni az üres pozíciókat?

7 éve A HR szakemberek számára napjainkban már kész rémálommá vált az új és régi nyitott pozíciók betöltése, hiszen tudják, hogy a munkaerőpiac már nem dobja fel egyszerűen a szűrési paraméterekre beállított álláskeresői kínálatot. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy manapság ádáz harc és küzdelem a kompetens kollégák megtalálása és bevonzása. Nem beszélve az egyes generációk eltérő igényeiről és arról a tényről, hogy 10-ből 9 munkavállalót elsősorban a vonzó jövedelemmel lehet motiválni. Sok cégnél ez bizony élet-halál kérdése, hiszen ha nem lesz megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő, a tervezett beruházás nem fog tudni megvalósulni, a vevői igényeket nem tudják időben kielégíteni, piacot veszíthetnek. Legrosszabb esetben mindezért persze a HR-est hibáztatják, aki láthatóan nem biztosította megfelelő időben a gyártás zavartalan lebonyolításához és a további fejlesztésekhez szükséges létszámot. Teljes cikk...


Hogyan támogathatja a toborzást és a megtartást a hatékony munkáltatói márkaépítés?

7 éve A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok első számú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márka építés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. Ezzel a témával foglalkozott a márkakommunikáció oldaláról közel 130 kommunikációs-, HR szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával. Teljes cikk...


Munkaerőmegszerzés, megtartás kontra bérspirál

7 éve Munkaerőhiány hatására az előző évben egyes cégek kétszer, sőt akár háromszor is bért emeltek, a fluktuáció viszont sokszor ennek ellenére sem csökkent. A vállalatok legtöbbször elfelejtik, hogy bár a versenyképes bér nélkülözhetetlen a munkaerő megszerzéséhez, önmagában édes kevés a megtartáshoz. Ahhoz, hogy tudjuk, mit is jelent ma versenyképesnek lenni, és mi az a bér, ami mellett dolgozóinkat már nehezebben csábítja el a konkurencia, érdemes tisztában lenni azzal, hogy mi az aktuális bér-helyzet a körzetünkben. Teljes cikk...


Tovább tárgyalnak a MOL-nál a béremelés mértékéről

7 éve Pénteken újra tárgyalóasztalhoz ülnek a munkáltató és a szakszervezet képviselői, mert nem született még döntés az idei béremelés mértékéről, írja a Világgazdaság. Teljes cikk...


A munkatárs, a vezető és a fluktuáció háromszöge

7 éve Milyen megoldásokat eszközölhet egy cég, amikor szembetalálja magát a szervezetek egyik legnagyobb ellenségével, a fluktuációval? Hogyan változtathatunk a munkatárs, a vezető és a fluktuáció háromszögén? A Delphi Hungary Kft. egyik telephelyének HR vezetője, Skáfár-Vidovics Eszter osztotta meg tapasztalatait arról, hogyan is működik a fluktuációkezelés náluk a gyakorlatban. Teljes cikk...


A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

7 éve Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. Teljes cikk...


Az Y-ok azt üzenik: ne menedzseljetek minket!

7 éve Az átlagéletkor 28 év körül van, és mindenki a telefonját készíti elő, abba jegyzetel. Papír szinte csak az én kezemben van. A földön leszigszalagozott vezetékek, a bársony-szerű szőnyegen hosszabbítók tekeregnek mindenfelé. A naggyá lett magyar alapítású startupok, a Prezi, a Ustream , illetve egy skandináv IT-s multi, az Ericsson közösen szervezi harmadik éve a Stretch Konferenciát, ahol a legfrissebb menedzsment és „Leadership”-ismereteket lehet nemzetközi „nagymesterektől” elsajátítani. Rengeteg a külföldi, a több mint 500 résztvevő 13 országból érkezett. Ahogy az ilyenkor várható, az Uránia mozi nézőterén 76 százalékban férfiak ülnek. Teljes cikk...


Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

7 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...


/cimkek/megtartas.html