15 cikk a(z) munkáltatói arculat címkével:

A jó mentor akkor segít, amikor arra szükség van

6 hónapja A mentor segíthet beilleszkedni egy munkahelyen, inspirálhat a munkában, segíthet megtalálni az önbizalmat, magabiztosságot a következő karrierlépés megtételéhez. A mentorral nagyon fontos személyes és bizalmi kapcsolat alakulhat ki, ami nem csak egy program erejéig, hanem akár hosszú éveken át is kitart. Így a mentorálás beépítése a szervezeti kultúrába komoly hozzáadott értéket jelent minden érintett számára. Idén nyolcadik alkalommal osztották ki a Mentor Oscar Díjat, a jó gyakorlatot folytató, példamutató programmal rendelkező szervezeteknek és egyéni mentoroknak egyaránt. A szervezeti díjazottak közül szólítottunk meg néhányat. Teljes cikk...


Kész munkáltatói arculat három hónap alatt?

3 éve Rugalmasság, folyamatos fejlődési lehetőség - ezek a szavak kiüresedtek. Új értékeket kell letenni a munkavállalók elé, hogy egy cég vonzóvá válhasson a szemükben. A cégek többségénél a jelenlegi munkavállalók sincsenek tisztában a cég értékeivel, nemhogy ezt kifelé sikerrel tudnák kommunikálni - Barathi Tamás, a Colibri alapítója, employer branding kommunikációs szakértő, 2015 HR Innovátora, többek között erről is fog beszélni a HR Pikniken. A konferencián bemutat majd egy érdekes kísérletet is: 3 hónap alatt fel lehet-e építeni a nulláról egy munkáltatói arculatot? Teljes cikk...


Ön dolgozna árulfeltöltőként a Tescóban? - nem túl vonzó a kereskedelmi szakma

3 éve Miközben megszellőztette a sajtó a Tesco kivonulási szándékát, a munkaerőhiány a tetőfokára hágott. A legnagyobb kiskereskedelemi láncok három-ötezer dolgozót tudnánk azonnal felvenni. Ám hazánkban a kiskereskedelemnek rossz a híre. Tokár Péter, a TESK csoport ügyvezető igazgatója úgy látja, fel kellene hozni a szakma presztízsét egy magasabb szintre: versenyképes bérekkel, dolgozói megbecsüléssel (ehhez kellenek a megfelelő vezetők is), és a munkáltatói arculatok helyreállításával. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete nettó 200 ezer forintos fizetésért küzd. Teljes cikk...


A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora

3 éve Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. Teljes cikk...


Németh Zoltán a Telenor HR vezérigazgató-helyettese

4 éve Több évtizedes pályafutása során szinte minden vezetőnek kialakul a maga szakmai szívügye: Németh Zoltánnak, a Telenor emberi erőforrásokért felelős vezérigazgató-helyettesének ez a munkáltatói arculat és kultúra tudatos építése, annak megfelelő közvetítése munkatársai és a munkaerőpiac felé. Teljes cikk...


Jó munkáltatói márkával bevonzható a tehetség

4 éve A HR -esek folyamatosan új kihívásokkal szembesülnek, amik közül az egyik legfontosabb a Employer branding, azaz a munkáltatói arculat építése. Mára világossá vált, hogy nem csak újdonsült divathullámról van szó, hanem vállalati szempontból valóban kiemelkedő jelentőséggel bír. Teljes cikk...


100 féle arculat - 4. "Nyitottság, transzparencia és rugalmasság"

6 éve A BalaBit IT Biztonságtechnikai Kft. néhány évvel ezelőtt jelentős piaci pozíciót szerzett magának az IT biztonság területén már nem csak itthon, de a nemzetközi porondon is. A globális terjeszkedés emberi-erőforrás szempontból is jelentős kihívások elé állítja a céget, pláne, hogy igen speciális tudású szakemberek megszerzését, megtartását és ösztönzését kell, hogy megoldja. Ezekről a kihívásokról és a cég munkáltatói arculatának kiépítéséről beszélgettünk Posfai Tündével, a cég HR-igazgatójával. Teljes cikk...


100 féle arculat - 3. "A legjobban teljesítőknek mindig lesznek lehetőségeik"

7 éve A KPMG a saját szakterületein a legjobb szolgáltatásokat nyújtó cég szeretne lenni az ügyfelek, a dolgozók és a velük kapcsolatba kerülő közösség számára egyaránt. Fontosnak tartják, hogy a társadalom számára érték legyen a náluk dolgozó egyén és maga a cég is - mondta Emri Zsuzsa HR igazgató, akit arról kérdeztünk, hogyan építenek munkáltatói arculatot egy igazán HR-intenzív szervezetben. Teljes cikk...


Kreatív kampányok segítik a munkanélküli fiatalokat

7 éve Tavaly a 15-24 év közötti magyar fiatalok 30 százaléka nem talált magának megfelelő munkahelyet. Nyolc uniós tagállamban ez az arány meghaladja az 50 százalékot. A világon százmillió 30 év alatti fiatal van munka nélkül. A helyzet orvoslására vannak különböző próbálkozások, ilyen például a Benetton divatcég tavaly novemberben meghirdetett „az "Év munkanélkülije" kampánya. Cikkünkben a kampány hátterét, sikerességét mutatjuk be marketingkommunikációs és HR oldalról. Teljes cikk...


Az employer branding csapdái és lehetőségei

7 éve Magyarországon egyelőre gyerekcipőben jár a munkaadói márkaépítés. És mint minden gyereknek, megvannak a gyerekbetegségei. Ezekről, és a csapdák elkerülésének a lehetőségeiről beszélgettünk Hadi Lászlóval, a Brandjob ügyvezető igazgatójával, aki két cég esetét is bemutatta röviden portálunknak. Teljes cikk...


Új munkáltatói arculatépítéssel foglalkozó cég hazánkban

7 éve BrandJob néven munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó céggel bővült a Job csoport Magyarországon. Teljes cikk...


100 féle arculat - 2. Munkáltatói arculat leépítés után

7 éve Az Erste Bank év elején jelentősebb létszámleépítést hajtott végre, és szembe kell néznie a bankszektor egészét érintő piaci nehézségekkel. Egy ilyen helyzetben is vannak azonban olyan szakterületek, ahol új munkaerőt kell bevonzani, a bizonytalanság érzetét eloszlatni, az értékes munkaerőt megtartani. Ebben a helyzetben beszélgettünk a munkáltatói márka menedzseléséről Bek-Balla Lászlóval, az Erste Bank HR igazgatójával. Teljes cikk...


100 féle arculat - 1. "Toborzási stratégiánk alapja a kinevelés"

7 éve Munkáltatói arculat sorozatunk első szereplője Csengery László, az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég HR vezetője. Bár a cég nem hirdetett meg munkáltatói arculatot erősítő programot, mégis minden csatornát igyekszik megmozgatni, hogy bevonzza és motiválttá tegye az igazi tehetségeket. Teljes cikk...


Tehetségmágnesek: HR témák marketinges szemmel

9 éve A "Brand for Talent" - Tehetségmágnesek című könyv a legújabb, HR témákat marketinges szemmel feltáró szakirodalom, amely különleges csemege a hazai könyvpiacon. Mark Schuman és Libi Sartain szerzők munkája a Hewitt tanácsadói által lektorált fordításban hazai példákkal támasztja alá, miért is fontos ez a téma, és milyen élenjáró gyakorlatokkal találkozhatunk itthon. Teljes cikk...


Munkáltatói márkaépítés - egy új, trendi hóbort?

9 éve A munkáltatói arculat megítélését és érzékelését szubjektív benyomások formálják: egy ismerős elmarasztaló megjegyzése a cégről, egy rokon dicsekvő szavai a munkahelyéről, egy hír a céggel kapcsolatban, vagy a cég új termékével való ismerkedés egy reklám-spotban. Számos eszköz áll a vállalatok rendelkezésére munkáltatói arculatuk alakításához, a kérdés az, élnek-e vele? Teljes cikk...