Gyimóthy Éva
Szerző: Gyimóthy Éva
Megjelent: 10 éve

2015:a hirdetés és az állásbörze halálának éve

2015 nagy tanulsága, hogy a toborzás hagyományos útvonalai (hirdetés, állásbörzén való jelenlét) már nem működnek. A vállalatok az online felületek, a közösségi média, a fejvadászok és az ajánlás útján történő toborzást vetik inkább be az új munkatársak megtalálása érdekébe. Évértékelő cikksorozatunk első része.

images

Az Allianz a közösségi oldalakat és online hirdetési portálokat használja

"A digitális világ egy újfajta csatorna a munkáltatók számára egyrészt a márkaépítés, másrészt a potenciális munkavállalókkal való kapcsolatteremtés szempontjából. Ebből adódóan a toborzás-kiválasztási folyamatra is hatással van. Mint minden innovatív vállalatnak, az Allianznak is fontos, hogy vonzó munkahely legyen a fiatalok számára.

Szabó Anita szerint az eredményeik azt mutatják, náluk magas a dolgozói elégedettség
Hiszen munkavállalók körében az Y-generáció tagjai 43 százalékos aránnyal felülreprezentáltak a többi generációhoz képest. Véleményem szerint, mivel egyre több fiatal lép ki a munkaerőpiacra, a toborzásban mindinkább meghatározóvá válik az újmédia használata. Éppen ezért kiemelt figyelmet biztosítunk a LinkedIn és Facebook közösségi oldalak használatának. Visszaméréseink azonban azt bizonyítják, hogy azok, akik komolyan keresnek állást, inkább az online hirdetési portálokat részesítik előnyben. Ők valóban erős motivációval bírnak, míg a közösségi oldalakon jelenlévők nem feltétlenül szándékoznak váltani. A két csatorna együttes, összehangolt használatát követjük, a két fórum jól kiegészíti egymást" - mondta Szabó Anita, Allianz Hungária Zrt. humánerőforrás igazgatója.

A Providentnél gyakran zajlik a toborzás a LinkedInen

Kamarás Zsuzsanna
"A toborzási folyamataink során igyekszünk a lehető legtöbb csatornát kipróbálni, azonban az utóbbi években nálunk is egyre nagyobb szerepet játszanak az online felületek és a közösségi média. Így egyre gyakrabban fordul elő, hogy a toborzás például a LinkedInen történik. Ez a közösségi oldal közel 600 ezer folyamatosan frissülő, mindenki számára ingyenesen elérhető önéletrajzzal mára már a legnagyobb adatbázissá vált Magyarországon. A hagyományos hirdetéssel történő toborzás egyre inkább a háttérbe szorul, csak az alacsonyabb szintű pozícióknál hatékony, illetve azon területek esetében, ahol magas a képzett, illetve gyakorlattal rendelkező szakemberek aránya (pl. HR, sales). Ugyanakkor speciális szakterületek, illetve kiemelt vezetői pozíciók esetében a megfelelő jelöltek, nem találhatók meg semmilyen adatbázisban, nincsenek Linkedinen. Őket csak „klasszikus” fejvadászattal lehet megtalálni, közvetítő cégeken keresztül. A cégek saját adatbázisai, illetve a különböző hirdetési oldalak adatbázisai egyre inkább háttérbe szorulnak" - nyilatkozta Kamarás Zsuzsanna, a Provident HR-igazgatója.

Az SAP a dolgozói ajánlásban hisz

Horváth Krisztina: Nekünk van márka-stratégiánk
"Az idei évben rekord számú felvételünk, létszámnövekedésünk volt. Ennek tapasztalatai alapján úgy látom, hogy a hagyományos toborzás (legyen az hirdetés, állásbörzén való jelenlét) nem működik, legalábbis a mi szektorunkban, az üzleti szoftverek terén. Ezért is járattuk csúcsra az ajánlási rendszerünket, munkatársainkat kértük meg, hogy ajánlják ismerőseiknek az új pozíciókat. Ez már korábban is eredményes módszer volt, hiszen kollégáink kimagasló munkahelynek tartják az SAP-t. Minden egyes munkatárs igyekezetét- amennyiben bevált az új kolléga- anyagiakkal háláljuk meg. Ezen felül előfordult, hogy wellness csomag is járt a legeredményesebb „recruiternek”. A munkánkban egyre nagyobb teret nyertek az olyan kapcsolatépítő események, mint a meet-up-ok, nyílt napok, vagy egyetemi előadások. Érdemes fejvadászt is bevonni főként, ha nem frissdiplomást keres egy cég" - fejtette ki Horváth Krisztina, az SAP Hungary Kft. HR vezetője


Csaposs Noémi
Sok cég kíván vonzóbbá válni

"Az állásbörzék és a klasszikus toborzási módszereken kívül előtérbe kerültek az közösségi portálokon és egyéb internetes felületeken való munkaerőkeresés,-hirdetés és -"vadászat " is. Emellett egyre több, főleg multinacionális cég fordít figyelmet a vállalati brand építésre is, így ezáltal még vonzóbbá válnak a leendő munkavállalók körében" - magyarázta Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron?

A nyári hónapokban a munkaerőpiac ritmusa lelassul, különösen az irodai, szellemi munkakörökben. A szabadságolások miatt elérhetetlenné váló... Teljes cikk

Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak

Aki állást keres, annak a fizetés a legfontosabb szempont. A munkahelyen azonban a legtöbben a barátságos légkört, a közelséget és a stabilitást... Teljes cikk

AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani

Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk