Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

5 stratégiai partnerség, amire nem is gondolnál

Egy vállalkozás életében elengedhetetlenek a stratégiai partnerek, amelyekkel közös célcsoportért, egymást segítve dolgozhatnak. Sok cég azonban konkurenciaként tekint az ugyanabban a tevékenységi körben dolgozó vállalatokra, pedig léteznek helyzetek, amikor váratlan szövetségesekre lehet találni. A portálunkhoz eljuttatott anyag 5 példát mutat be a gyümölcsöző stratégiai partnerség kialakításához.

1. 20 százalék különbség = partnerség!

Amikor két cég esetében pl. 80 százalékban megegyeznek a kínált szolgáltatások, előtérbe kerül a gondolat, miszerint itt konkurenciáról beszélhetünk. Pedig a 20 százaléknyi eltérésnél a vállalatok kiaknázhatják egymás hiányosságait, és az egyes hiányzó szolgáltatásokat beépíthetik a portfólióba. Ezzel máris egymást ajánlva nyerhetnek az ügyfeleken.

2. A távolság nem akadály!

Vegyünk példaként egy vidéki céget, amelynek nincs sok alkalmazottja, nem kerül be nagyobb cégekhez, mert nincsenek referenciái és kapacitása. Egy nagyobb, fővárosi cégnek megvan a kellő erőforrása, de költséges számára a vidéki munkavégzés. E két vállalat egymást segítve olyan üzleteket tud elnyerni a földrajzi távolságokat is áthidalva, amelyeket egyébként nem tudna megvalósítani.

3. Egységben az erő

Könyvvizsgáló, könyvelő, adótanácsadó - három olyan szakmáról van szó, ahol a kölcsönös együttműködés mindenki számára haszonnal járhat. A könyvvizsgáló nem könyvelhet, de összefoghat a könyvelővel, amely a vállalkozók napi működéséhez tud tanácsot adni. Eközben az adótanácsadó praktikus tippekkel és adóoptimalizálással segít. A megfelelően, egymást kiegészítve megosztott feladatok így elégedett ügyfeleket hozhatnak.

4. Kölcsönreklám visszajár

A stratégiai partnerség egyszerű módokon is kifejezésre juthat, elég egy kölcsönös ajánlásra gondolni. Az egyes cégek a saját prospektusukban tudják reklámozni partnereiket, és viszont, így az összes reklámanyagban kétoldalúan jelen vannak, és a vállalatok híre sokkal több embert ér el.

5. Közösen valami újért

Ahhoz, hogy például egy marketingcég új szolgáltatással/termékkel jelenjen meg a piacon, stratégiai partnereivel összefogva, egy hatékony tervezet mentén is megvalósíthatja elképzeléseit. Egy felmérésekkel foglalkozó céggel kiderítheti az igényeket, a marketinges felépítheti stratégiáját, kiadhatja a grafikai feladatokat, szövegírókat kérhet fel stb. A különböző szakterületek tehát egy célért tudnak közösen dolgozni.

Tímár Gábor, a Business Network International (BNI) országos fejlesztési igazgatója szerint a stratégiai partnerség az egyik leghatékonyabb formája az üzleti együttműködésnek.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Orbán Viktor szerint a kormány a munkások oldalán áll

A munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló törvény a munkások érdekét szolgálja - jelentette ki a miniszterelnök az Országházban... Teljes cikk

Továbbra is hevesen vitáznak a túlóratörvényről a Parlamentben

Nem csillapodtak az indulatok a munka törvénykönyvének a munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló módosítását kezdeményező... Teljes cikk

Száz euróval emelik a minimálbért Franciaországban

Megemelik a minimálbért, továbbá ezentúl az 1200 eurós nyugdíj után fizetendő járulékokat csak a 2000 euró feletti juttatásnál kell megfizetni... Teljes cikk

Kovács Imre bekerült a Rail Cargo Group igazgatóságába

Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. elnök-vezérigazgatóját a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagjává nevezte ki az ÖBB (Osztrák... Teljes cikk

Kedden is folytatódnak a szakszervezetek forgalomlassító akciói

Eltorlaszolhatják a gyárkapukat is, és felkeresnék egyenként a fideszes képviselőket a túlóratörvény ellen tiltakozva. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár