Megjelent: 9 hónapja

A dolgozók negyede 2 órával többet dolgozott home office-ból

A megfelelően kommunikáló, humánus és home office lehetőséget biztosítani képes munkaadók lesznek a következő válság munkaerőpiaci nyertesei, derül ki a legfrissebb hazai munkaerőpiaci felmérésből.

images

A koronavírus járvány bebizonyította, hogy krízishelyzetben még a nehezebb, vagy szokatlanabb körülmények ellenére is többet dolgoznak azok a munkavállalók, akiket a vezetőjük partnerként kezel. A koronavírus munkaerőpiaci hatásait vizsgáló, reprezentatív magyar kutatás 2020 május harmadik hetében készült, amely több mint 500 fizikai és szellemi munkavállaló körében vizsgálta a mikro és KKV szektor, a nagyvállalatok és multinacionális cégek, valamint a közigazgatás Covid-19 járványra adott reakcióit, legfőképp annak munkájukat megtartható, aktív dolgozókra tett hatásait.

• Minden negyedik munkavállaló esetében átlagosan 2 órával nőtt a munkaóra mennyiség home office-ban.

• A munkavállalók járványhelyzet idején fontosabbnak tartják, hogy főnökük emberségesen kommunikáljon velük és tudjanak otthonról dolgozni, mint azt, hogy ne csökkenjen a bérük.

• A multik vezetői stílusban, rugalmasságban egyaránt jobban jöttek ki a válságból.


Nemzetközi és a magyarországi tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy a home office-tól nem elsősorban a munkaadóknak, hanem inkább a munkavállalóknak kell tartaniuk: a kényszer szülte home office-ban közel 23%-uk átlagosan 2 órával többet dolgozott, mint a vírus előtti időszakban.

Szirtes Hajnalka szervezetpszichológus, a magyarországi Covid-19 munkaerőpiaci kutatás szerzője szerint a megdöbbentő adat is azt mutatja, hogy kifizetődik a bizalom, amivel egyes munkaadók fordulnak kollégáik felé. A tanulmány szerint a munkavállalók egy esetleges következő járvány esetén fontosabbnak tartják az őszinte és emberséges kommunikációt és a home office lehetőségét, mint az irodai fertőtlenítést, vagy a bérkérdést. Ez pedig egyértelműen a multiknak kedvez, akik a home office biztosításában az élen jártak. A kkv-k pedig annak ellenére, hogy a munkavállalók átlagosan 57%-a rendszeresen dolgozik egyébként is otthonról, csak 37%-ban biztosították ezt a fajta munkavégzést a koronavírus járvány idején.

A rugalmas és odafigyelő vezetői stílus nagymértékben erősíti a lojalitást, növeli a hatékonyságot, valamint csökkenti a munkavállalók álláskeresési motivációit” - foglalja össze Szirtes Hajnalka, szervezetpszichológus. „A kkv-knak tehát érdemes már most elkezdeni lerakni az alapjait egy bizalomra épülő, konstruktívabb munkakörnyezetnek, hogy az esetlegesen bekövetkező hasonló krízishelyzetben még felkészültebb és maximálisan elhivatott munkavállalókkal, sikeresebben vészeljék át a nehezebb időszakokat is.”

A válaszadók javarészt az X és az Y generáció tagjai, akik főleg Budapesten, vagy nagyvárosi környezetben élnek. Munkaerőpiaci státuszukat tekintve 90%-uk alkalmazott, közel harmaduk kkv-nál dolgozik, minden negyedik válaszadó pedig multinacionális-, illetve nagyvállalatnál. A fennmaradók főleg a közigazgatás területéről érkeztek.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Elfáradtunk - 1 év home office-ban

A fáradtság volt a leggyakrabban említett szó, amikor a Covid-évet és a jelenlegi állapotot jellemezték magyar és külföldi cégvezetők, HR... Teljes cikk

Decemberben csaknem minden ötödik ember távmunkában dolgozott

A nyári és az őszi adatokhoz képest decemberre jelentősen megnőtt a távmunkában dolgozók aránya. A GKI reprezentatív felmérése szerint tavaly az... Teljes cikk

Így dolgozunk a járvány után

Ha a COVID elleni tömeges védőoltásokkal eljön az „új normális”, az nem jelenti a régi munkavégzés teljes visszatérését. Amerikai szakértők... Teljes cikk