kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A dolgozók negyede 2 órával többet dolgozott home office-ból

A megfelelően kommunikáló, humánus és home office lehetőséget biztosítani képes munkaadók lesznek a következő válság munkaerőpiaci nyertesei, derül ki a legfrissebb hazai munkaerőpiaci felmérésből.

A koronavírus járvány bebizonyította, hogy krízishelyzetben még a nehezebb, vagy szokatlanabb körülmények ellenére is többet dolgoznak azok a munkavállalók, akiket a vezetőjük partnerként kezel. A koronavírus munkaerőpiaci hatásait vizsgáló, reprezentatív magyar kutatás 2020 május harmadik hetében készült, amely több mint 500 fizikai és szellemi munkavállaló körében vizsgálta a mikro és KKV szektor, a nagyvállalatok és multinacionális cégek, valamint a közigazgatás Covid-19 járványra adott reakcióit, legfőképp annak munkájukat megtartható, aktív dolgozókra tett hatásait.

• Minden negyedik munkavállaló esetében átlagosan 2 órával nőtt a munkaóra mennyiség home office-ban.

• A munkavállalók járványhelyzet idején fontosabbnak tartják, hogy főnökük emberségesen kommunikáljon velük és tudjanak otthonról dolgozni, mint azt, hogy ne csökkenjen a bérük.

• A multik vezetői stílusban, rugalmasságban egyaránt jobban jöttek ki a válságból.


Nemzetközi és a magyarországi tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy a home office-tól nem elsősorban a munkaadóknak, hanem inkább a munkavállalóknak kell tartaniuk: a kényszer szülte home office-ban közel 23%-uk átlagosan 2 órával többet dolgozott, mint a vírus előtti időszakban.

Szirtes Hajnalka szervezetpszichológus, a magyarországi Covid-19 munkaerőpiaci kutatás szerzője szerint a megdöbbentő adat is azt mutatja, hogy kifizetődik a bizalom, amivel egyes munkaadók fordulnak kollégáik felé. A tanulmány szerint a munkavállalók egy esetleges következő járvány esetén fontosabbnak tartják az őszinte és emberséges kommunikációt és a home office lehetőségét, mint az irodai fertőtlenítést, vagy a bérkérdést. Ez pedig egyértelműen a multiknak kedvez, akik a home office biztosításában az élen jártak. A kkv-k pedig annak ellenére, hogy a munkavállalók átlagosan 57%-a rendszeresen dolgozik egyébként is otthonról, csak 37%-ban biztosították ezt a fajta munkavégzést a koronavírus járvány idején.

A rugalmas és odafigyelő vezetői stílus nagymértékben erősíti a lojalitást, növeli a hatékonyságot, valamint csökkenti a munkavállalók álláskeresési motivációit” - foglalja össze Szirtes Hajnalka, szervezetpszichológus. „A kkv-knak tehát érdemes már most elkezdeni lerakni az alapjait egy bizalomra épülő, konstruktívabb munkakörnyezetnek, hogy az esetlegesen bekövetkező hasonló krízishelyzetben még felkészültebb és maximálisan elhivatott munkavállalókkal, sikeresebben vészeljék át a nehezebb időszakokat is.”

A válaszadók javarészt az X és az Y generáció tagjai, akik főleg Budapesten, vagy nagyvárosi környezetben élnek. Munkaerőpiaci státuszukat tekintve 90%-uk alkalmazott, közel harmaduk kkv-nál dolgozik, minden negyedik válaszadó pedig multinacionális-, illetve nagyvállalatnál. A fennmaradók főleg a közigazgatás területéről érkeztek.
  • 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
KPMG: a vezetők szerint három éven belül visszatérünk az irodába

A megkérdezett vezérigazgatók majdnem 80 százaléka az irodába való teljes visszatérésre számít. Teljes cikk

Vége a home office-nak, ez az óriáscég sem engedi többé a távmunkát

Az e-kereskedelmi óriás Amazon 2025 januárjától megköveteli dolgozóitól, hogy teljes munkaidőben térjenek vissza az irodába. Andy Jassy... Teljes cikk

Bekeményít a PwC: nyomon követik, honnan végzik a munkát az alkalmazottak

A jövőben nyomon követik az alkalmazottak munkavégzési helyét annak érdekében, hogy minden munkavállaló hetente legalább három napot az irodában... Teljes cikk