Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

A kkv-k is kiszerveznek

A nagyvállalatok mellett egyre több KKV szervezi ki egyes háttértámogató folyamatait, jelentősen megnövelve ezzel versenyképességüket. A kihelyezés leginkább fokozott költséghatékonyságot és kapacitást biztosít.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.



Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban

- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ

images

Egyre több kis-és középvállalkozás bízza kisebb szolgáltatókra (könyvelők, HR tanácsadók) tevékenységeik egy részét. A Profession.hu kis-és középvállalkozói döntéshozatalt vizsgáló kutatása szerint a kiszervezés legfőbb oka a költséghatékonyság (34 százalék), illetve a kapacitás hiánya (30 százalék). A válaszadók 19 százaléka a szakértelem, 14 százaléka pedig a technikai felszereltség hiánya miatt bízza más cégre egyes tevékenységeit.

Az említetteken túl a beszállítók nagy előnye még, hogy a kisebb méretű cégeknek nem kell új divíziót létrehozniuk pusztán azért, hogy működőképes legyen az adott terület. A vállalatok annál hajlamosabbak a kiszervezésre, minél komplexebb folyamatokat tudnak más vállalatra bízni, hatékonyabbá téve ezzel fő („core”) feladataik ellátását. Az átvett, speciális szakértelmet igénylő tevékenységek jellemzően az informatika, pénzügy, beszerzés és HR területét fedik le.

Az együttműködés meghatározott szintek mentén működik

A kihelyezett tevékenységek ellátásával kapcsolatban elmondható, hogy a már bevált beszállítókhoz gyakrabban szerveznek ki folyamatokat, és a cégek részére annál előnyösebb az együttműködés, minél kevesebb partnerrel kell együtt dolgozniuk. A szolgáltatás színvonalát folyamatos minőségi kontrollal mérik. „A beszállítók általában jól körülírt szolgáltatási szint megállapodások (SLA: Service Level Agreementek) mentén dolgoznak, amelyek meghatározzák az együttműködés mérhető pontjait. Amennyiben úgy ítélik meg, hogy a kiszervezés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, fejleszteni kezdik a folyamatokat, vagy új partnert keresnek.” – mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu álláspiaci szakértője.

A multinacionális nagyvállalatok számára beszállító szolgáltató központok egyre fontosabb piaci szegmensnek számítanak, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) becslése szerint jövőre mintegy 1900 fővel bővül a szektor. Sok kisebb cég azonban még mindig nem tartja a könyvelést, illetve a humánerőforrás-menedzsmentet kellően fontos területnek ahhoz, hogy szakértő beszállítóra bízza, pedig egy külső szolgáltató közreműködésével jelentősen növelhetnének cégük versenyképességén.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Két év alatt 20 százalékkal emelné dolgozói bérét az Audi Hungaria

Két év alatt húsz százalékkal növelné minden munkavállalója bérét az Audi Hungaria Zrt. Németh Sándor, az AHFSZ elnöke arról tájékoztatta az... Teljes cikk

Egy férfi éveken keresztül vett fel jogosulatlanul családi pótlékot

Vádat emelt az ügyészség Szegeden egy szerb férfi ellen, aki három Szerbiában lakó gyermeke után több mint öt éven keresztül vett föl... Teljes cikk

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a NAV

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a házkutatások során több gépfegyvert és pisztolyt is... Teljes cikk

Brexit - Elutasították a kilépés feltételeiről szóló megállapodást

A várakozásoknak megfelelően hatalmas arányban elutasította a londoni alsóház a kedd esti szavazáson a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit)... Teljes cikk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren lesz sztrájk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren tartanak sztrájkot kedden a biztonsági szolgálatok dolgozói, Frankfurt és Hamburg mellett Münchenben,... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár