Megjelent: 8 éve

A kkv-k is kiszerveznek

A nagyvállalatok mellett egyre több KKV szervezi ki egyes háttértámogató folyamatait, jelentősen megnövelve ezzel versenyképességüket. A kihelyezés leginkább fokozott költséghatékonyságot és kapacitást biztosít.

images

images

Egyre több kis-és középvállalkozás bízza kisebb szolgáltatókra (könyvelők, HR tanácsadók) tevékenységeik egy részét. A Profession.hu kis-és középvállalkozói döntéshozatalt vizsgáló kutatása szerint a kiszervezés legfőbb oka a költséghatékonyság (34 százalék), illetve a kapacitás hiánya (30 százalék). A válaszadók 19 százaléka a szakértelem, 14 százaléka pedig a technikai felszereltség hiánya miatt bízza más cégre egyes tevékenységeit.

Az említetteken túl a beszállítók nagy előnye még, hogy a kisebb méretű cégeknek nem kell új divíziót létrehozniuk pusztán azért, hogy működőképes legyen az adott terület. A vállalatok annál hajlamosabbak a kiszervezésre, minél komplexebb folyamatokat tudnak más vállalatra bízni, hatékonyabbá téve ezzel fő („core”) feladataik ellátását. Az átvett, speciális szakértelmet igénylő tevékenységek jellemzően az informatika, pénzügy, beszerzés és HR területét fedik le.

Az együttműködés meghatározott szintek mentén működik

A kihelyezett tevékenységek ellátásával kapcsolatban elmondható, hogy a már bevált beszállítókhoz gyakrabban szerveznek ki folyamatokat, és a cégek részére annál előnyösebb az együttműködés, minél kevesebb partnerrel kell együtt dolgozniuk. A szolgáltatás színvonalát folyamatos minőségi kontrollal mérik. „A beszállítók általában jól körülírt szolgáltatási szint megállapodások (SLA: Service Level Agreementek) mentén dolgoznak, amelyek meghatározzák az együttműködés mérhető pontjait. Amennyiben úgy ítélik meg, hogy a kiszervezés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, fejleszteni kezdik a folyamatokat, vagy új partnert keresnek.” – mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu álláspiaci szakértője.

A multinacionális nagyvállalatok számára beszállító szolgáltató központok egyre fontosabb piaci szegmensnek számítanak, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) becslése szerint jövőre mintegy 1900 fővel bővül a szektor. Sok kisebb cég azonban még mindig nem tartja a könyvelést, illetve a humánerőforrás-menedzsmentet kellően fontos területnek ahhoz, hogy szakértő beszállítóra bízza, pedig egy külső szolgáltató közreműködésével jelentősen növelhetnének cégük versenyképességén.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk