Megjelent: 5 éve

A kkv-k is kiszerveznek

A nagyvállalatok mellett egyre több KKV szervezi ki egyes háttértámogató folyamatait, jelentősen megnövelve ezzel versenyképességüket. A kihelyezés leginkább fokozott költséghatékonyságot és kapacitást biztosít.

images

images

Egyre több kis-és középvállalkozás bízza kisebb szolgáltatókra (könyvelők, HR tanácsadók) tevékenységeik egy részét. A Profession.hu kis-és középvállalkozói döntéshozatalt vizsgáló kutatása szerint a kiszervezés legfőbb oka a költséghatékonyság (34 százalék), illetve a kapacitás hiánya (30 százalék). A válaszadók 19 százaléka a szakértelem, 14 százaléka pedig a technikai felszereltség hiánya miatt bízza más cégre egyes tevékenységeit.

Az említetteken túl a beszállítók nagy előnye még, hogy a kisebb méretű cégeknek nem kell új divíziót létrehozniuk pusztán azért, hogy működőképes legyen az adott terület. A vállalatok annál hajlamosabbak a kiszervezésre, minél komplexebb folyamatokat tudnak más vállalatra bízni, hatékonyabbá téve ezzel fő („core”) feladataik ellátását. Az átvett, speciális szakértelmet igénylő tevékenységek jellemzően az informatika, pénzügy, beszerzés és HR területét fedik le.

Az együttműködés meghatározott szintek mentén működik

A kihelyezett tevékenységek ellátásával kapcsolatban elmondható, hogy a már bevált beszállítókhoz gyakrabban szerveznek ki folyamatokat, és a cégek részére annál előnyösebb az együttműködés, minél kevesebb partnerrel kell együtt dolgozniuk. A szolgáltatás színvonalát folyamatos minőségi kontrollal mérik. „A beszállítók általában jól körülírt szolgáltatási szint megállapodások (SLA: Service Level Agreementek) mentén dolgoznak, amelyek meghatározzák az együttműködés mérhető pontjait. Amennyiben úgy ítélik meg, hogy a kiszervezés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, fejleszteni kezdik a folyamatokat, vagy új partnert keresnek.” – mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu álláspiaci szakértője.

A multinacionális nagyvállalatok számára beszállító szolgáltató központok egyre fontosabb piaci szegmensnek számítanak, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) becslése szerint jövőre mintegy 1900 fővel bővül a szektor. Sok kisebb cég azonban még mindig nem tartja a könyvelést, illetve a humánerőforrás-menedzsmentet kellően fontos területnek ahhoz, hogy szakértő beszállítóra bízza, pedig egy külső szolgáltató közreműködésével jelentősen növelhetnének cégük versenyképességén.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
170 új munkatárs és az Ice Cube sofőrjei segítik az élelmiszer-kiszállítást a Tescónál

A Tesco Online Bevásárlás csapatának munkáját a kiszállításban jártas Ice Cube cég munkatársai és autói is segítik. Teljes cikk

Így szervezze ki hatékonyan a projektfeladatokat

Bizonyos tevékenységek, akár projektek kiszervezése ma már mindennapos a cégek életében. Így egyrészt a vállalatnál hiányzó tudást lehet bevonni... Teljes cikk

Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció... Teljes cikk