Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 hónapja

A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével

A COVID megmutatta, hogy a kiszámíthatatlanság az élet természetes része, ennek jó kezelése fontos vezetői készség - véli Oltea Ceraceanu, a Coca-Cola HBC Magyarország HR igazgatója. A cégnél a tervek szerint az irodisták távmunka-lehetősége a járvány után is megmarad. Úgy látja, a dolgozók jobban értékelik a munkahely biztonságát és rugalmasságot várnak el munkaadójuktól.

+ Mennyire nehéz fenntartani a működést - HR-szempontból nézve - a jelenlegi járványhelyzetben?

- Nem könnyű feladat; agilitást és állandó alkalmazkodást igényel többek között a biztonsággal, a kormányzati döntésekkel és a vevőpartneri változásokkal kapcsolatos külső tényezők miatt. Végső soron ez arról szól, hogy megértsük, mit tehetünk az új valósághoz való alkalmazkodás érdekében, miközben ugyanúgy mint korábban, gondoskodnunk kell azokról a munkatársainkról, akik a gyárakban és raktárakban dolgoznak, vagy látogatják a vevőpartnereinket, hogy biztosítsák a termékeink elérhetőségét a fogyasztók és a partnerek számára egyaránt. Továbbá arról is, hogy mennyire látjuk át, milyen pénzügyi kihívások, illetve milyen innovatív lehetőségek állnak nyitva előttünk.

+ Milyen munkavállalókat érintő intézkedéseket kellett hoznia? Hogyan változtak a HR folyamatok a helyzet hatására? Hogyan tudta kezelni ezt a változást?

- A legfontosabb feladat számunkra munkatársaink egészségének és az üzletmenet folytonosságának biztosítása volt, továbbá a munkahelyek megőrzése ebben a kihívásokkal teli időszakban. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a HR megpróbált alkalmazkodni az összes szükséges változáshoz, illetve felgyorsítani bizonyos képességek elsajátítását a távmunka és a digitális megoldások területén. Képzéseket tartottunk a távoli munkavégzésről, átcsoportosítottuk belső erőforrásainkat, továbbá HR csapatként online térbe helyeztük át a képzési, toborzói és munkáltatói márkaépítési tevékenységeinket. Felsővezetői szinten közösen megterveztük és elindítottuk vezetői programunkat, melynek célja a válsághelyzethez szükséges vezetői attitűd és vállalaton belüli sikertörténetek megismertetése. Fontos, hogy a vezetőink befogadóak legyenek és folyamatosan építsék a visszajelzés kultúráját - ezt történetmeséléssel, valamint a vezetők, kávé melletti virtuális beszélgetésével kívánjuk segíteni.

+ Mit gondol, a fentiekből melyik megoldás bizonyul majd hosszú távúnak?

- A most bevezetett sikeres digitális megoldások nagy része valószínűleg a jövőben is fennmarad. Az irodai alkalmazottak otthoni munkavégzése egyértelműen olyan változás, amelyet tervezünk bővíteni a koronavírus előtti szabályrendszerünkhöz képest: szeretnénk, hogy az otthoni munkavégzés a munkatársak által választható legyen legalább heti 3 napon.

+ Melyek voltak a legnagyobb kihívások ön és csapata számára?

- A COVID-19 a vártnál hosszabb ideig tartó kihívásnak bizonyul, de hasznos tanulságokkal szolgált mind személyes, mind szervezeti szinten. Személyes szinten megerősítette azt a meggyőződésemet, hogy a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság természetes részei az életnek és ezek megfelelő kezelése olyan képesség, amellyel minden vezetőnek rendelkeznie kell. A változás, különböző léptékben, de állandó része a mindennapjainknak. Azt is megértettem, hogy akik sikeresen kezelik a változást, azok komoly kitartásuknak köszönhetően felérnek a csúcsra, ráadásul ők abban is tudnak hinni, hogy a legjobb még csak ezután jön. Szervezetként megtanultuk a támogató hozzáállás, illetve az átlátható és a rendszeres kommunikáció fontosságát. HR csapatként pedig azon dolgoztunk, hogy a távmunka ellenére is fenntartsuk a napi kapcsolatot, és a kihívások ellenére is optimisták maradjunk.

+ A Randstad listája alapján a Coca-Cola idén is a legvonzóbb munkahely a potenciális munkavállalók szerint a magyar FMCG szektorban. Hogyan érték ezt el?

- Nagyon jó érzéssel tölt el bennünket, hogy Magyarországon továbbra is minket tartanak az FMCG szektor legvonzóbb munkahelyének. Ezt támasztja alá a PwC Magyarország által nemrégiben végzett felmérés is, mely szerint mi vagyunk a legnépszerűbb munkáltatók az FMCG szektorban. Az elmúlt rendkívüli időszakban is különös figyelmet fordítottunk arra, hogy tájékozódjuk a kollégáink érzéseivel, félelmeivel, szükségleteivel kapcsolatosan. A felmérések mellett szakpszichológusok is segítik, támogatják kollégáinkat, hogy könnyebbé tegyék számukra a napi munkavégzést és az egyéb, esetlegesen rájuk háruló otthoni terheket.
2020-ban a járványhelyzet jócskán átalakította a munkavégzést, a munkáltatói és munkavállalói elvárásokat is. A járvány okozta változások közepette arra törekedtünk, hogy munkatársainkat minden körülmények között védjük és támogassuk az új helyzethez való alkalmazkodásban.

Megerősítést jelent számunkra, hogy a magyarországi és a vállalatcsoporton belüli felmérések szerint a kollégák többsége jól érzi magát a munkahelyén a megváltozott munkakörülmények ellenére is. Két alkalommal kérdeztük meg a munkatársainkat a koronavírus okozta rendkívüli helyzetben történő munkavégzésről. Az eredmények összesítése alapján a kollégák többsége a jelenlegi példa nélküli helyzetben sem veszítette el pozitív szemléletét és úgy érzik, hogy folyamatosan megfelelő tájékoztatást kapnak a vállalattól. Örömmel tölt el minket, hogy a többség szerint a vezetőink megfelelően támogatják a munkatársakat és elismerik a munkájukat ebben a kihívásokkal teli időszakban is.

+ Mi állhat ezen eredmények mögött a márka ismertségén és kedveltségén kívül?

- Vállalatunk sikerének kulcsa munkatársainkban rejlik. Fejlesztésükkel párhuzamosan folyamatosan keressük azokat a tehetséges és szakmailag kiemelkedő új kollégákat, akik a Coca-Cola HBC Magyarország tagjaiként hozzájárulhatnak vállalatunk további növekedéséhez. Annak érdekében, hogy toborzásunkat még hatékonyabbá tegyük, elindítottuk az „Ajánlom a barátom” programot, melynek keretében a meghirdetett nyitott pozíciókra várjuk a munkavállalóink által ajánlott jelölteket is, és minden sikeres, felvétellel végződő ajánlást ajánlói díjjal honorálunk. Eddig is sok új kollégánk csatlakozott a vállalathoz munkatársi ajánlás alapján, ezzel a kezdeményezéssel szeretnénk tovább ösztönözni a dolgozóink aktív szerepvállalását a toborzási folyamatainkban.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével
2. oldal - Elégedettségmérés és a HR legnagyobb kihívásai
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Havi 4 nap home office a MOL-nál a Covid után - interjú Bauer Dávid HR vezetővel

Május 31-én kezdődött a visszatérés az irodába a MOL-nál. Havi 4 napot lehet otthonról dolgozni - tudtuk meg Bauer Dávidtól. A HR vezető a szakma... Teljes cikk

Ezek a vezetők veszíthetik el idén munkatársaikat, ha nem vigyáznak

Idén a privátbanki szolgáltatók 80 százaléka több forrást fordít majd IT-fejlesztésekre, mint az elmúlt 20 évben bármikor, és a vezetők 47... Teljes cikk

Jó szakember vs. jó vezető: erre figyelj az előléptetésnél

Bevált gyakorlat a szervezeteknél, hogy a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakemberek kapnak vezetői kinevezést. Nem biztos azonban, hogy a jó... Teljes cikk