kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 3 éve

A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével

A COVID megmutatta, hogy a kiszámíthatatlanság az élet természetes része, ennek jó kezelése fontos vezetői készség - véli Oltea Ceraceanu, a Coca-Cola HBC Magyarország HR igazgatója. A cégnél a tervek szerint az irodisták távmunka-lehetősége a járvány után is megmarad. Úgy látja, a dolgozók jobban értékelik a munkahely biztonságát és rugalmasságot várnak el munkaadójuktól.

+ Mennyire nehéz fenntartani a működést - HR-szempontból nézve - a jelenlegi járványhelyzetben?

- Nem könnyű feladat; agilitást és állandó alkalmazkodást igényel többek között a biztonsággal, a kormányzati döntésekkel és a vevőpartneri változásokkal kapcsolatos külső tényezők miatt. Végső soron ez arról szól, hogy megértsük, mit tehetünk az új valósághoz való alkalmazkodás érdekében, miközben ugyanúgy mint korábban, gondoskodnunk kell azokról a munkatársainkról, akik a gyárakban és raktárakban dolgoznak, vagy látogatják a vevőpartnereinket, hogy biztosítsák a termékeink elérhetőségét a fogyasztók és a partnerek számára egyaránt. Továbbá arról is, hogy mennyire látjuk át, milyen pénzügyi kihívások, illetve milyen innovatív lehetőségek állnak nyitva előttünk.

+ Milyen munkavállalókat érintő intézkedéseket kellett hoznia? Hogyan változtak a HR folyamatok a helyzet hatására? Hogyan tudta kezelni ezt a változást?

- A legfontosabb feladat számunkra munkatársaink egészségének és az üzletmenet folytonosságának biztosítása volt, továbbá a munkahelyek megőrzése ebben a kihívásokkal teli időszakban. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a HR megpróbált alkalmazkodni az összes szükséges változáshoz, illetve felgyorsítani bizonyos képességek elsajátítását a távmunka és a digitális megoldások területén. Képzéseket tartottunk a távoli munkavégzésről, átcsoportosítottuk belső erőforrásainkat, továbbá HR csapatként online térbe helyeztük át a képzési, toborzói és munkáltatói márkaépítési tevékenységeinket. Felsővezetői szinten közösen megterveztük és elindítottuk vezetői programunkat, melynek célja a válsághelyzethez szükséges vezetői attitűd és vállalaton belüli sikertörténetek megismertetése. Fontos, hogy a vezetőink befogadóak legyenek és folyamatosan építsék a visszajelzés kultúráját - ezt történetmeséléssel, valamint a vezetők, kávé melletti virtuális beszélgetésével kívánjuk segíteni.

+ Mit gondol, a fentiekből melyik megoldás bizonyul majd hosszú távúnak?

- A most bevezetett sikeres digitális megoldások nagy része valószínűleg a jövőben is fennmarad. Az irodai alkalmazottak otthoni munkavégzése egyértelműen olyan változás, amelyet tervezünk bővíteni a koronavírus előtti szabályrendszerünkhöz képest: szeretnénk, hogy az otthoni munkavégzés a munkatársak által választható legyen legalább heti 3 napon.

+ Melyek voltak a legnagyobb kihívások ön és csapata számára?

- A COVID-19 a vártnál hosszabb ideig tartó kihívásnak bizonyul, de hasznos tanulságokkal szolgált mind személyes, mind szervezeti szinten. Személyes szinten megerősítette azt a meggyőződésemet, hogy a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság természetes részei az életnek és ezek megfelelő kezelése olyan képesség, amellyel minden vezetőnek rendelkeznie kell. A változás, különböző léptékben, de állandó része a mindennapjainknak. Azt is megértettem, hogy akik sikeresen kezelik a változást, azok komoly kitartásuknak köszönhetően felérnek a csúcsra, ráadásul ők abban is tudnak hinni, hogy a legjobb még csak ezután jön. Szervezetként megtanultuk a támogató hozzáállás, illetve az átlátható és a rendszeres kommunikáció fontosságát. HR csapatként pedig azon dolgoztunk, hogy a távmunka ellenére is fenntartsuk a napi kapcsolatot, és a kihívások ellenére is optimisták maradjunk.

+ A Randstad listája alapján a Coca-Cola idén is a legvonzóbb munkahely a potenciális munkavállalók szerint a magyar FMCG szektorban. Hogyan érték ezt el?

- Nagyon jó érzéssel tölt el bennünket, hogy Magyarországon továbbra is minket tartanak az FMCG szektor legvonzóbb munkahelyének. Ezt támasztja alá a PwC Magyarország által nemrégiben végzett felmérés is, mely szerint mi vagyunk a legnépszerűbb munkáltatók az FMCG szektorban. Az elmúlt rendkívüli időszakban is különös figyelmet fordítottunk arra, hogy tájékozódjuk a kollégáink érzéseivel, félelmeivel, szükségleteivel kapcsolatosan. A felmérések mellett szakpszichológusok is segítik, támogatják kollégáinkat, hogy könnyebbé tegyék számukra a napi munkavégzést és az egyéb, esetlegesen rájuk háruló otthoni terheket.
2020-ban a járványhelyzet jócskán átalakította a munkavégzést, a munkáltatói és munkavállalói elvárásokat is. A járvány okozta változások közepette arra törekedtünk, hogy munkatársainkat minden körülmények között védjük és támogassuk az új helyzethez való alkalmazkodásban.

Megerősítést jelent számunkra, hogy a magyarországi és a vállalatcsoporton belüli felmérések szerint a kollégák többsége jól érzi magát a munkahelyén a megváltozott munkakörülmények ellenére is. Két alkalommal kérdeztük meg a munkatársainkat a koronavírus okozta rendkívüli helyzetben történő munkavégzésről. Az eredmények összesítése alapján a kollégák többsége a jelenlegi példa nélküli helyzetben sem veszítette el pozitív szemléletét és úgy érzik, hogy folyamatosan megfelelő tájékoztatást kapnak a vállalattól. Örömmel tölt el minket, hogy a többség szerint a vezetőink megfelelően támogatják a munkatársakat és elismerik a munkájukat ebben a kihívásokkal teli időszakban is.

+ Mi állhat ezen eredmények mögött a márka ismertségén és kedveltségén kívül?

- Vállalatunk sikerének kulcsa munkatársainkban rejlik. Fejlesztésükkel párhuzamosan folyamatosan keressük azokat a tehetséges és szakmailag kiemelkedő új kollégákat, akik a Coca-Cola HBC Magyarország tagjaiként hozzájárulhatnak vállalatunk további növekedéséhez. Annak érdekében, hogy toborzásunkat még hatékonyabbá tegyük, elindítottuk az „Ajánlom a barátom” programot, melynek keretében a meghirdetett nyitott pozíciókra várjuk a munkavállalóink által ajánlott jelölteket is, és minden sikeres, felvétellel végződő ajánlást ajánlói díjjal honorálunk. Eddig is sok új kollégánk csatlakozott a vállalathoz munkatársi ajánlás alapján, ezzel a kezdeményezéssel szeretnénk tovább ösztönözni a dolgozóink aktív szerepvállalását a toborzási folyamatainkban.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével
2. oldal - Elégedettségmérés és a HR legnagyobb kihívásai
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk