Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 hónapja

A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével

A COVID megmutatta, hogy a kiszámíthatatlanság az élet természetes része, ennek jó kezelése fontos vezetői készség - véli Oltea Ceraceanu, a Coca-Cola HBC Magyarország HR igazgatója. A cégnél a tervek szerint az irodisták távmunka-lehetősége a járvány után is megmarad. Úgy látja, a dolgozók jobban értékelik a munkahely biztonságát és rugalmasságot várnak el munkaadójuktól.

+ Mennyire nehéz fenntartani a működést - HR-szempontból nézve - a jelenlegi járványhelyzetben?

- Nem könnyű feladat; agilitást és állandó alkalmazkodást igényel többek között a biztonsággal, a kormányzati döntésekkel és a vevőpartneri változásokkal kapcsolatos külső tényezők miatt. Végső soron ez arról szól, hogy megértsük, mit tehetünk az új valósághoz való alkalmazkodás érdekében, miközben ugyanúgy mint korábban, gondoskodnunk kell azokról a munkatársainkról, akik a gyárakban és raktárakban dolgoznak, vagy látogatják a vevőpartnereinket, hogy biztosítsák a termékeink elérhetőségét a fogyasztók és a partnerek számára egyaránt. Továbbá arról is, hogy mennyire látjuk át, milyen pénzügyi kihívások, illetve milyen innovatív lehetőségek állnak nyitva előttünk.

+ Milyen munkavállalókat érintő intézkedéseket kellett hoznia? Hogyan változtak a HR folyamatok a helyzet hatására? Hogyan tudta kezelni ezt a változást?

- A legfontosabb feladat számunkra munkatársaink egészségének és az üzletmenet folytonosságának biztosítása volt, továbbá a munkahelyek megőrzése ebben a kihívásokkal teli időszakban. Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a HR megpróbált alkalmazkodni az összes szükséges változáshoz, illetve felgyorsítani bizonyos képességek elsajátítását a távmunka és a digitális megoldások területén. Képzéseket tartottunk a távoli munkavégzésről, átcsoportosítottuk belső erőforrásainkat, továbbá HR csapatként online térbe helyeztük át a képzési, toborzói és munkáltatói márkaépítési tevékenységeinket. Felsővezetői szinten közösen megterveztük és elindítottuk vezetői programunkat, melynek célja a válsághelyzethez szükséges vezetői attitűd és vállalaton belüli sikertörténetek megismertetése. Fontos, hogy a vezetőink befogadóak legyenek és folyamatosan építsék a visszajelzés kultúráját - ezt történetmeséléssel, valamint a vezetők, kávé melletti virtuális beszélgetésével kívánjuk segíteni.

+ Mit gondol, a fentiekből melyik megoldás bizonyul majd hosszú távúnak?

- A most bevezetett sikeres digitális megoldások nagy része valószínűleg a jövőben is fennmarad. Az irodai alkalmazottak otthoni munkavégzése egyértelműen olyan változás, amelyet tervezünk bővíteni a koronavírus előtti szabályrendszerünkhöz képest: szeretnénk, hogy az otthoni munkavégzés a munkatársak által választható legyen legalább heti 3 napon.

+ Melyek voltak a legnagyobb kihívások ön és csapata számára?

- A COVID-19 a vártnál hosszabb ideig tartó kihívásnak bizonyul, de hasznos tanulságokkal szolgált mind személyes, mind szervezeti szinten. Személyes szinten megerősítette azt a meggyőződésemet, hogy a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság természetes részei az életnek és ezek megfelelő kezelése olyan képesség, amellyel minden vezetőnek rendelkeznie kell. A változás, különböző léptékben, de állandó része a mindennapjainknak. Azt is megértettem, hogy akik sikeresen kezelik a változást, azok komoly kitartásuknak köszönhetően felérnek a csúcsra, ráadásul ők abban is tudnak hinni, hogy a legjobb még csak ezután jön. Szervezetként megtanultuk a támogató hozzáállás, illetve az átlátható és a rendszeres kommunikáció fontosságát. HR csapatként pedig azon dolgoztunk, hogy a távmunka ellenére is fenntartsuk a napi kapcsolatot, és a kihívások ellenére is optimisták maradjunk.

+ A Randstad listája alapján a Coca-Cola idén is a legvonzóbb munkahely a potenciális munkavállalók szerint a magyar FMCG szektorban. Hogyan érték ezt el?

- Nagyon jó érzéssel tölt el bennünket, hogy Magyarországon továbbra is minket tartanak az FMCG szektor legvonzóbb munkahelyének. Ezt támasztja alá a PwC Magyarország által nemrégiben végzett felmérés is, mely szerint mi vagyunk a legnépszerűbb munkáltatók az FMCG szektorban. Az elmúlt rendkívüli időszakban is különös figyelmet fordítottunk arra, hogy tájékozódjuk a kollégáink érzéseivel, félelmeivel, szükségleteivel kapcsolatosan. A felmérések mellett szakpszichológusok is segítik, támogatják kollégáinkat, hogy könnyebbé tegyék számukra a napi munkavégzést és az egyéb, esetlegesen rájuk háruló otthoni terheket.
2020-ban a járványhelyzet jócskán átalakította a munkavégzést, a munkáltatói és munkavállalói elvárásokat is. A járvány okozta változások közepette arra törekedtünk, hogy munkatársainkat minden körülmények között védjük és támogassuk az új helyzethez való alkalmazkodásban.

Megerősítést jelent számunkra, hogy a magyarországi és a vállalatcsoporton belüli felmérések szerint a kollégák többsége jól érzi magát a munkahelyén a megváltozott munkakörülmények ellenére is. Két alkalommal kérdeztük meg a munkatársainkat a koronavírus okozta rendkívüli helyzetben történő munkavégzésről. Az eredmények összesítése alapján a kollégák többsége a jelenlegi példa nélküli helyzetben sem veszítette el pozitív szemléletét és úgy érzik, hogy folyamatosan megfelelő tájékoztatást kapnak a vállalattól. Örömmel tölt el minket, hogy a többség szerint a vezetőink megfelelően támogatják a munkatársakat és elismerik a munkájukat ebben a kihívásokkal teli időszakban is.

+ Mi állhat ezen eredmények mögött a márka ismertségén és kedveltségén kívül?

- Vállalatunk sikerének kulcsa munkatársainkban rejlik. Fejlesztésükkel párhuzamosan folyamatosan keressük azokat a tehetséges és szakmailag kiemelkedő új kollégákat, akik a Coca-Cola HBC Magyarország tagjaiként hozzájárulhatnak vállalatunk további növekedéséhez. Annak érdekében, hogy toborzásunkat még hatékonyabbá tegyük, elindítottuk az „Ajánlom a barátom” programot, melynek keretében a meghirdetett nyitott pozíciókra várjuk a munkavállalóink által ajánlott jelölteket is, és minden sikeres, felvétellel végződő ajánlást ajánlói díjjal honorálunk. Eddig is sok új kollégánk csatlakozott a vállalathoz munkatársi ajánlás alapján, ezzel a kezdeményezéssel szeretnénk tovább ösztönözni a dolgozóink aktív szerepvállalását a toborzási folyamatainkban.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely biztonsága fontosabb lesz - interjú Oltea Ceraceanuval, a Coca-Cola HBC Magyarország HR vezetőjével
2. oldal - Elégedettségmérés és a HR legnagyobb kihívásai
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„A bevonó, felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetésé a jövő” - Schmidt Andrea, a Siemens Zrt. HR vezetője

Hosszú távon is marad a heti 2-3 nap home office, amire nagyon várják a részletes jogi szabályozást. A COVID helyzet mélyvíz volt a frissen kinevezett... Teljes cikk

Hogyan lesz a HR támogatóból stratéga? - business as usual (2.)

Sok középvezető szerint a HR csak „back office” és „support” számukra - írja Rátkai Balázs, a Delta Csoport HR vezetője a HR szakma... Teljes cikk

Évente egyszer nem elég - a béremelés margójára

Heteken át várta a közvélemény és a szaksajtó, mi lesz a minimálbér-tárgyalásokon. Hétfőn megszületett az egyezség: 167 400 forint, majd... Teljes cikk