Megjelent: 9 éve

Aggódnak állásukért a Zala Volán dolgozói

A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) elutasítja a munkáltató ezen szándékát. Az érdekvédők úgy látják, beláthatatlan bonyodalmakat generál a bérelszámolási, a könyvelési és egyéb pénzügyi folyamatok kiszervezése.


images

Idén március végéig döntés születik a Közlekedési Központok humán és gazdasági területeinek kiszervezéséről. A kiszervezés Volán-portfólióban a szellemi állomány 8-10 százalékát is érintheti, nem véletlen, hogy a két szakszervezet félti a munkahelyeket.

A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) elutasítja ezt a szándékot, mert miként fogalmaznak közleményükben, szakmaspecifikus munkafolyamatok kiszervezéséről van szó.

"A munkavállalói állomány mintegy felét kitevő autóbuszvezetők bérszerkezete rendkívül összetett, rétegzett, bérszámfejtésük bonyolult, gyakran nagy tapasztalatú bérelszámoló munkatársaknak is feladja a leckét."Az érdekvédők ezért is tartják érthetetlennek és elfogadhatatlannak ezt a szándékot.

Úgy vélik, aggodalmaikat megalapozza a közszférában bevezetett centralizált bérszámfejtő programok hibás működése. A zalai érdekvédők kevésbé tartják megmagyarázhatónak az elképzelést, ezért gazdasági érdekcsoportok lobbi tevékenységét vélik kitapinthatónak a háttérben.

Ugyancsak nemtetszéssel fogadják azt a tendenciát a munkavállalók, hogy még a 2017.évi piacnyitás előtt "zöld lámpát kapott" a jövedelmező járatok alvállalkozásba adása. A ZVDDSZ és a ZVSZSZ kihangsúlyozza, hogy a kiszervezésekkel és az alvállalkozások bevonásával fennáll az a veszélyforrás, hogy "atomjaira hullhatnak" a nagy erőfeszítések árán életre hívott Közlekedési Központok.

A zalai érdekvédők választ kérnek a szándék alakulásáról, erről az alágazati szakszervezetek és a döntéshozók mielőbbi érdemi egyeztetését szorgalmazzák.

A közleményükben azt is kihangsúlyozták, hogy a bértárgyalások harmadik fordulóját követően is még mindig csak 1 százalékos bérkiajánlással élt a Munkaadói Szövetség. "Mindez előrevetíti annak a valószínűségét, hogy az állam a piacnyitással jelentősen csökkenteni kívánja a szerepét a közúti közösségi közlekedésben" - áll a szakszervezetek közleményében.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk