Az outsourcing különleges sikerhez és katasztrófához egyaránt vezethet
Nem egy vállalkozás komoly anyagi veszteségeket szenvedett már el, mert olcsóbban akart dolgoztatni valahol a világ másik szegletében. A kiszervezés nagyon jól is működhet, azonban ehhez nem árt megfontolni néhány dolgot.
Ugyanakkor, ha az outsourcing profin működik az komoly eredményeket, növekedést hozhat, írja Rebekah Campbell, a New York Times bloggere, a "Te vagy a főnök" blogon, aki a variációkat saját maga tesztelte, és végigcsinálta a lépcsőfokokat. Így hitelesen tud tanácsot adni abban a tekintetben, hogy mik azok a buktatók, amiket érdemes elkerülni.
Érdemes jól utánanézni az országnak, ahová ki akarjuk szervezni a tevékenységet, lehetőleg személyesen is odamenni. Ezekben az esetekben is fontos, hogy legyen valamilyen személyes kapcsolat a helyi végrehajtók és a vezetőség között, mert csak akkor lehet elkötelezettséget, lojalitást kiépíteni a feladat, a termék iránt.
Ugyanúgy kell végigvinni a kiválasztás folyamatát, olyan kritériumok alapján, ahogy az otthoni csapatot is kiválasztaná az ember. Mert akkor lesznek igazán a "mi" embereink. Ha személytelen a kapcsolat és túl sok a különböző megbízatás, mondjuk hónapról hónapra változik, akkor a munkában csak a fizetés lesz a megbízottak motivációja.
Fizessünk többet, mint amennyit muszáj. Nézzük meg mennyit keres helyben az adott pozícióra keresett alkalmazott. Ajánljunk annál többet, akár a dupláját. Így a legjobb embereket fogjuk tudni megszerezni, de még mindig kevesebbet fizetünk mint otthon, ráadásul motiváltak és elkötelezettek is lesznek a cég iránt.
Tekintsük őket a csapat tagjának. Ha fizikailag nem is vagyunk ott az adott helyen, érdemes rendszeresen mondjuk Skype meetingeket tartani, felköszönteni a "leányvállalat" alkalmazottainak születésnapját is, valamint rendszeres kölcsönös látogatásokat, tréningeket tartani az irodák között, mert így egy csapatnak, egységes alkotóközösségnek érezhetik magukat.
Tehát feltétlenül körültekintően kell választani, motiválni és megbecsülni a távoli alkalmazottakat is, mert akkor fognak jó munkát végezni.
Hogy mi mindent lehet kiszervezni egy kisvállalkozásból? Szinte mindent. Egy kisvállalkozás esetében fontos is, hogy ki tudják adni a tulajdonosok a feladatokat és így a stratégiai dolgokra tudjanak fókuszálni. Leginkább azokat az adminisztratív ügyeket érdemes kiszervezni, amelyek a működéshez elengedhetetlenek, de nem a közvetlen profitgeneráló tevékenységhez tartoznak.
Ebbe a körbe tartozik a marketingtevékenység. Így van, aki koncentráljon a médiamegjelenésekre, kapcsolattartásra, e-mail marketingre. Ugyanebbe a körbe tartozik a közösségi médián zajló marketingtevékenység is, amit hosszú távú stratégiát átgondolva, a megfelelő célok elérésére időt szánva kell kiadni.
A második lehetőség a könyvelés, hacsak nem saját könyvelőcégünk van, mert így nem nekünk kell naprakészen követni az összes változó jogszabályt és rendeletet.
Sőt, akár az adminisztratív ügyek kezelését is ki lehet adni egy virtuális asszisztensnek, akit akár a LikedIn-en meg lehet találni. Ha a fenti feladatok közül csak néhányat kiszervezünk, már az is komoly segítséget jelenthet. Nem érdemes rögtön hosszú távra szerződést kötni, inkább csak néhány hónapos projekt alapon.
Mindezekkel a lépésekkel nyugodtabbá, szervezettebbé tehetők a mindennapok, úgy hogy közben a vállalkozás eredményeket is produkál.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Elképesztő, hogy veszi át az uralmat az MI a toborzásban és alakítja át a munka világát 3 hónapja
- Így teszik hatékonyabbá a munkaügyi rendszert – milliárdos fejlesztés indul 4 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 4 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 4 hónapja
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 4 hónapja
- Íme az "ember", aki ezer állásra jelentkezett, miközben aludt egy jót 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 8 hónapja
- Kézbesítési megbízott: Miért fontos és hogyan működik? 8 hónapja