kapubanner for mobile
Szerző: Kis Eszter
Megjelent: 10 éve

Az outsourcing különleges sikerhez és katasztrófához egyaránt vezethet

Nem egy vállalkozás komoly anyagi veszteségeket szenvedett már el, mert olcsóbban akart dolgoztatni valahol a világ másik szegletében. A kiszervezés nagyon jól is működhet, azonban ehhez nem árt megfontolni néhány dolgot.

images

images

Ha a vállalkozó, akinek kiadunk egy feladatot, annak egy részét tovább delegálja, mondjuk külföldre, akkor a megrendelőnek a tényleges végrehajtókkal nincs közvetlen kapcsolata, így arról, hogy hogyan alakul a végrehajtás nem értesül első kézből. Így tényleges információja sincs arról, hogy számukra valóban világos-e, hogy mi az a feladat, amivel meg vannak bízva, a több tucat között, amin egyébként még dolgoznak. Ha a megbízott alvállalkozó nem tartja a dolgok ütőerén a kezét, akkor ez bizony könnyen katasztrofális, használhatatlan eredményre vezethet.

Ugyanakkor, ha az outsourcing profin működik az komoly eredményeket, növekedést hozhat, írja Rebekah Campbell, a New York Times bloggere, a "Te vagy a főnök" blogon, aki a variációkat saját maga tesztelte, és végigcsinálta a lépcsőfokokat. Így hitelesen tud tanácsot adni abban a tekintetben, hogy mik azok a buktatók, amiket érdemes elkerülni.

Érdemes jól utánanézni az országnak, ahová ki akarjuk szervezni a tevékenységet, lehetőleg személyesen is odamenni. Ezekben az esetekben is fontos, hogy legyen valamilyen személyes kapcsolat a helyi végrehajtók és a vezetőség között, mert csak akkor lehet elkötelezettséget, lojalitást kiépíteni a feladat, a termék iránt.

Ugyanúgy kell végigvinni a kiválasztás folyamatát, olyan kritériumok alapján, ahogy az otthoni csapatot is kiválasztaná az ember. Mert akkor lesznek igazán a "mi" embereink. Ha személytelen a kapcsolat és túl sok a különböző megbízatás, mondjuk hónapról hónapra változik, akkor a munkában csak a fizetés lesz a megbízottak motivációja.

Fizessünk többet, mint amennyit muszáj. Nézzük meg mennyit keres helyben az adott pozícióra keresett alkalmazott. Ajánljunk annál többet, akár a dupláját. Így a legjobb embereket fogjuk tudni megszerezni, de még mindig kevesebbet fizetünk mint otthon, ráadásul motiváltak és elkötelezettek is lesznek a cég iránt.

Tekintsük őket a csapat tagjának. Ha fizikailag nem is vagyunk ott az adott helyen, érdemes rendszeresen mondjuk Skype meetingeket tartani, felköszönteni a "leányvállalat" alkalmazottainak születésnapját is, valamint rendszeres kölcsönös látogatásokat, tréningeket tartani az irodák között, mert így egy csapatnak, egységes alkotóközösségnek érezhetik magukat.

Tehát feltétlenül körültekintően kell választani, motiválni és megbecsülni a távoli alkalmazottakat is, mert akkor fognak jó munkát végezni.

Hogy mi mindent lehet kiszervezni egy kisvállalkozásból? Szinte mindent. Egy kisvállalkozás esetében fontos is, hogy ki tudják adni a tulajdonosok a feladatokat és így a stratégiai dolgokra tudjanak fókuszálni. Leginkább azokat az adminisztratív ügyeket érdemes kiszervezni, amelyek a működéshez elengedhetetlenek, de nem a közvetlen profitgeneráló tevékenységhez tartoznak.

Ebbe a körbe tartozik a marketingtevékenység. Így van, aki koncentráljon a médiamegjelenésekre, kapcsolattartásra, e-mail marketingre. Ugyanebbe a körbe tartozik a közösségi médián zajló marketingtevékenység is, amit hosszú távú stratégiát átgondolva, a megfelelő célok elérésére időt szánva kell kiadni.

A második lehetőség a könyvelés, hacsak nem saját könyvelőcégünk van, mert így nem nekünk kell naprakészen követni az összes változó jogszabályt és rendeletet.

Sőt, akár az adminisztratív ügyek kezelését is ki lehet adni egy virtuális asszisztensnek, akit akár a LikedIn-en meg lehet találni. Ha a fenti feladatok közül csak néhányat kiszervezünk, már az is komoly segítséget jelenthet. Nem érdemes rögtön hosszú távra szerződést kötni, inkább csak néhány hónapos projekt alapon.

Mindezekkel a lépésekkel nyugodtabbá, szervezettebbé tehetők a mindennapok, úgy hogy közben a vállalkozás eredményeket is produkál.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk