kapubanner for mobile
Szerző: Kis Eszter
Megjelent: 11 éve

Az outsourcing különleges sikerhez és katasztrófához egyaránt vezethet

Nem egy vállalkozás komoly anyagi veszteségeket szenvedett már el, mert olcsóbban akart dolgoztatni valahol a világ másik szegletében. A kiszervezés nagyon jól is működhet, azonban ehhez nem árt megfontolni néhány dolgot.

images


Ha a vállalkozó, akinek kiadunk egy feladatot, annak egy részét tovább delegálja, mondjuk külföldre, akkor a megrendelőnek a tényleges végrehajtókkal nincs közvetlen kapcsolata, így arról, hogy hogyan alakul a végrehajtás nem értesül első kézből. Így tényleges információja sincs arról, hogy számukra valóban világos-e, hogy mi az a feladat, amivel meg vannak bízva, a több tucat között, amin egyébként még dolgoznak. Ha a megbízott alvállalkozó nem tartja a dolgok ütőerén a kezét, akkor ez bizony könnyen katasztrofális, használhatatlan eredményre vezethet.

Ugyanakkor, ha az outsourcing profin működik az komoly eredményeket, növekedést hozhat, írja Rebekah Campbell, a New York Times bloggere, a
"Te vagy a főnök" blogon, aki a variációkat saját maga tesztelte, és végigcsinálta a lépcsőfokokat. Így hitelesen tud tanácsot adni abban a tekintetben, hogy mik azok a buktatók, amiket érdemes elkerülni.

Érdemes jól utánanézni az országnak, ahová ki akarjuk szervezni a tevékenységet, lehetőleg személyesen is odamenni. Ezekben az esetekben is fontos, hogy legyen valamilyen személyes kapcsolat a helyi végrehajtók és a vezetőség között, mert csak akkor lehet elkötelezettséget, lojalitást kiépíteni a feladat, a termék iránt.

Ugyanúgy kell végigvinni a kiválasztás folyamatát, olyan kritériumok alapján, ahogy az otthoni csapatot is kiválasztaná az ember. Mert akkor lesznek igazán a "mi" embereink. Ha személytelen a kapcsolat és túl sok a különböző megbízatás, mondjuk hónapról hónapra változik, akkor a munkában csak a fizetés lesz a megbízottak motivációja.

Fizessünk többet, mint amennyit muszáj. Nézzük meg mennyit keres helyben az adott pozícióra keresett alkalmazott. Ajánljunk annál többet, akár a dupláját. Így a legjobb embereket fogjuk tudni megszerezni, de még mindig kevesebbet fizetünk mint otthon, ráadásul motiváltak és elkötelezettek is lesznek a cég iránt.

Tekintsük őket a csapat tagjának. Ha fizikailag nem is vagyunk ott az adott helyen, érdemes rendszeresen mondjuk Skype meetingeket tartani, felköszönteni a "leányvállalat" alkalmazottainak születésnapját is, valamint rendszeres kölcsönös látogatásokat, tréningeket tartani az irodák között, mert így egy csapatnak, egységes alkotóközösségnek érezhetik magukat.

Tehát feltétlenül körültekintően kell választani, motiválni és megbecsülni a távoli alkalmazottakat is, mert akkor fognak jó munkát végezni.

Hogy mi mindent lehet kiszervezni egy kisvállalkozásból? Szinte mindent. Egy kisvállalkozás esetében fontos is, hogy ki tudják adni a tulajdonosok a feladatokat és így a stratégiai dolgokra tudjanak fókuszálni. Leginkább azokat az adminisztratív ügyeket érdemes kiszervezni, amelyek a működéshez elengedhetetlenek, de nem a közvetlen profitgeneráló tevékenységhez tartoznak.

Ebbe a körbe tartozik a marketingtevékenység. Így van, aki koncentráljon a médiamegjelenésekre, kapcsolattartásra, e-mail marketingre. Ugyanebbe a körbe tartozik a közösségi médián zajló marketingtevékenység is, amit hosszú távú stratégiát átgondolva, a megfelelő célok elérésére időt szánva kell kiadni.

A második lehetőség a könyvelés, hacsak nem saját könyvelőcégünk van, mert így nem nekünk kell naprakészen követni az összes változó jogszabályt és rendeletet.

Sőt, akár az adminisztratív ügyek kezelését is ki lehet adni egy virtuális asszisztensnek, akit akár a LikedIn-en meg lehet találni. Ha a fenti feladatok közül csak néhányat kiszervezünk, már az is komoly segítséget jelenthet. Nem érdemes rögtön hosszú távra szerződést kötni, inkább csak néhány hónapos projekt alapon.

Mindezekkel a lépésekkel nyugodtabbá, szervezettebbé tehetők a mindennapok, úgy hogy közben a vállalkozás eredményeket is produkál.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk