Biztató üzleti kilátások külföldön - de honnan toborozzunk?
Biztatóbb üzleti kilátásokkal indíthatják az évet azok a magyarországi vállalatok, amelyek nemzetközi szinten értékesítik termékeiket vagy szolgáltatásaikat - derül ki a Regus legfrissebb felméréséből. A tanulmányból az is kiderül, hogy a nemzetközi bővítés útjában álló két legfőbb akadályt a vállalati ingatlanok, illetve az új munkatársak kiválasztásának nehézsége jelenti.
A Regus világszerte több mint 12 000 vállalat megkérdezésével készített tanulmányának eredményei szerint, a nemzetközi piacokon is működő vállalatok jobb bevételi és profit eredményekről számolnak be, mint a belföldi piacra összpontosító hasonló cégek. Ezek az eredmények azt jelzik, hogy a külföldi terjeszkedés kedvező hatással van az üzleti tevékenységre, és a belföldre koncentráló vállalatoknak meg kell fontolniuk a terjeszkedés lehetőségét, ha nem akarnak lemaradni az egyre élesedő piaci versenyben.
A Regus tanulmányának magyarországi eredményei is hangsúlyozzák annak szükségességét, hogy a kizárólag belföldre termelő vállalatok átértékeljék jelenlegi hozzáállásukat. Óriási különbség tapasztalható a már nemzetközi szinten működő és a csak Magyarországra koncentráló vállalatok bővülési kilátásai között. Míg az előbbi cégek 88 százaléka számol további bővüléssel, addig az utóbbiaknak csak 58 százaléka tervez külföldi terjeszkedést az elkövetkező néhány év során.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a nemzetközi bővítés útjában álló két legfőbb akadályt a vállalati ingatlanok, illetve az új munkatársak kiválasztásának nehézsége jelenti. A vállalatok 23 százaléka arról számolt be, hogy a külföldi terjeszkedés útjában álló legnagyobb akadály az idegen országban való fizikai jelenlét kiépítése. A vállalatok 68 százalékának elmondása szerint a külföldi jelenlét kialakításakor igen rövid távúnak kell lenniük az ingatlanokkal kapcsolatos kötelezettségvállalásoknak, mivel nem lehet tudni, milyen ütemű növekedés várható. A vélemények megoszlanak arra vonatkozóan, hogy honnan származzon a külföldi egység felső vezetése: 42 százalék az anyaországból származó vezetőt, míg 58 százalék helyi vezetőt részesít előnyben. Hasonlóképpen eltérnek az álláspontok a vezetőség nyelvi képességeivel kapcsolatosan is: a válaszadók 68 százaléka véli úgy, hogy egy felsővezető számára elengedhetetlen a helyi nyelv alapos ismerete.
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója az eredmények kapcsán megjegyzi: "A nagy- és kisvállalatokra egyaránt érvényes, hogy újszerű és költséghatékony utakat kell találniuk bevételeik növelésére és üzleti kockázatuk jobb megosztására."
"Habár a cégek a megfelelő ingatlan és munkaerő kiválasztását tartják a legnagyobb kihívásnak, a rugalmas munkahelyi megoldások széles kínálata megoldást nyújt erre a problémára. A munkatársak esetében viszont komolyan meg kell fontolni a döntést. A helyi és az anyaországból származó vezető közti választás véleményünk szerint, nagyban függ attól, hogy az értékesítés néhány nagyobb forgalmazón keresztül zajlik, vagy pedig szükséges az ügyfelek széles körével való közvetlen kapcsolattartás."
"Érdekes módon az egyetlen kivételt a világ nagy gazdaságai közül Kína jelenti. Itt az állam által támogatott infrastrukturális befektetések és fejlesztések aránytalanul nagy belföldi piaci lehetőséget kínálnak a kínai cégek számára. Azonban ezek a fejlesztések előbb-utóbb véget érnek, és feltételezésünk szerint a kínai cégek a következő évtizedben ismét az exporton alapuló növekedés lehetőségét keresik majd" - fűzte hozzá Mark Dixon.
A Regus tanulmányának magyarországi eredményei is hangsúlyozzák annak szükségességét, hogy a kizárólag belföldre termelő vállalatok átértékeljék jelenlegi hozzáállásukat. Óriási különbség tapasztalható a már nemzetközi szinten működő és a csak Magyarországra koncentráló vállalatok bővülési kilátásai között. Míg az előbbi cégek 88 százaléka számol további bővüléssel, addig az utóbbiaknak csak 58 százaléka tervez külföldi terjeszkedést az elkövetkező néhány év során.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a nemzetközi bővítés útjában álló két legfőbb akadályt a vállalati ingatlanok, illetve az új munkatársak kiválasztásának nehézsége jelenti. A vállalatok 23 százaléka arról számolt be, hogy a külföldi terjeszkedés útjában álló legnagyobb akadály az idegen országban való fizikai jelenlét kiépítése. A vállalatok 68 százalékának elmondása szerint a külföldi jelenlét kialakításakor igen rövid távúnak kell lenniük az ingatlanokkal kapcsolatos kötelezettségvállalásoknak, mivel nem lehet tudni, milyen ütemű növekedés várható. A vélemények megoszlanak arra vonatkozóan, hogy honnan származzon a külföldi egység felső vezetése: 42 százalék az anyaországból származó vezetőt, míg 58 százalék helyi vezetőt részesít előnyben. Hasonlóképpen eltérnek az álláspontok a vezetőség nyelvi képességeivel kapcsolatosan is: a válaszadók 68 százaléka véli úgy, hogy egy felsővezető számára elengedhetetlen a helyi nyelv alapos ismerete.
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója az eredmények kapcsán megjegyzi: "A nagy- és kisvállalatokra egyaránt érvényes, hogy újszerű és költséghatékony utakat kell találniuk bevételeik növelésére és üzleti kockázatuk jobb megosztására."
"Habár a cégek a megfelelő ingatlan és munkaerő kiválasztását tartják a legnagyobb kihívásnak, a rugalmas munkahelyi megoldások széles kínálata megoldást nyújt erre a problémára. A munkatársak esetében viszont komolyan meg kell fontolni a döntést. A helyi és az anyaországból származó vezető közti választás véleményünk szerint, nagyban függ attól, hogy az értékesítés néhány nagyobb forgalmazón keresztül zajlik, vagy pedig szükséges az ügyfelek széles körével való közvetlen kapcsolattartás."
"Érdekes módon az egyetlen kivételt a világ nagy gazdaságai közül Kína jelenti. Itt az állam által támogatott infrastrukturális befektetések és fejlesztések aránytalanul nagy belföldi piaci lehetőséget kínálnak a kínai cégek számára. Azonban ezek a fejlesztések előbb-utóbb véget érnek, és feltételezésünk szerint a kínai cégek a következő évtizedben ismét az exporton alapuló növekedés lehetőségét keresik majd" - fűzte hozzá Mark Dixon.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Dolgozz bárhonnan 30 napot, több hónapos apaszabi, élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkavégzés 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Ezekben az országokban a legjobb nyugdíjasnak lenni 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?