Cafeteria rendszerek működtetése a gyakorlatban
A cafeteria rendszer bevezetésének nehézségein túljutva szembesülnek csak azzal a vezetők, hogy valójában melyek azok a feladatok, amelyeket havonta, állandó rendszerességgel el kell végezni annak érdekében, hogy gördülékenyen működjön az újonnan bevezetett béren kívüli juttatási csomag.
Szerteágazó feladatok
Az általa elvégzett főbb feladatok közé tartozik az utalványok időben történő megrendelése, amit minden hónap 20-át követően javasolt megtenni. A pontos és hatékony címletezés meghatározása időigényes, de a munkaadói visszajelzések alapján hálás feladat. Az üdülési csekket érdemes minden hónapban legkésőbb 17-éig megrendelni, hiszen ennek átfutási ideje, azaz az ellenérték kiegyenlítése és a kiszállítás ideje közt eltelt idő, hosszabb, mint a többi utalvány esetében.
Természetesen a rendelést megelőzően a vállalat cafeteria szabályzata alapján a kilépők, a belépők és a táppénzen lévők nyilatkozatát - vagyis hogy melyik hónapra milyen juttatást igényelt a munkavállaló - aktualizálni kell. Ennek megfelelően munkavállalóról munkavállalóra egyesével egyeztetni kell a ledolgozott, hiányzott napok számát és azt a keretösszeget, amelyre az aktuális hónapban jogosult a kolléga. A levonásokat velük egyeztetve vagy az előre meghatározott szabály szerint kell a megfelelő elemekből levonni.
Ezután történik meg a rendelés kiszállítása, amelyet követően szükséges lehet az utalványok bizonyos szempontok szerint történő szortírozása. Ez elősegítheti a jövőbeni gyorsabb, átláthatóbb és precízebb kiosztást. Az utalványok munkavállalókhoz történő eljuttatása cégspecifikusan történik, minden vállaltnál egyedi megoldások kerülhetnek szóba annak figyelembevételével, hogy a munkatársak milyen munkaidő-beosztásban dolgoznak. A vállalattal kötött egyedi megállapodások alapján különböző összefoglaló kimutatások készülnek olyan, előre meghatározott témákban, amelyekről a vállalatnak plusz információra van szüksége, például hogy adott hónapban az egyes juttatási elemekből mekkora összegben történt rendelés.
Amennyiben a vállaltnál igényelhető cafeteria rendszeren belül van önkéntes nyugdíj-, vagy egészségpénztári hozzájárulás, az esetben minden hónapban készül egy lista, amely tartalmazza a befizetést kérők nevét és az igényelt összeget. Ezt kell elküldeni a tárgyhónapot követő 20-ig a pénztárak által megadott elérhetőségek valamelyikére. Ez az alapja annak, hogy megfelelő és pontos elszámolás készülhessen.
Külső szakértő jobban tudja működtetni a rendszert
Természetesen a munkavállalói megkereséseknek folyamatosan eleget kell tenni, akár a személyes ügyfélszolgálatok alkalmával, akár telefonon, illetve e-mailen. A fentiek alapján tehát könnyen be lehet látni, hogy egy szakképzett cafeteria specialista igénybevétele indokolt, már amennyiben a fáradtságos bevezetést követően sikeresen szeretnénk működtetni cafeteria rendszerünket.
Szalai Réka
Trenkwalder Kft. - HR Tanácsadó
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk
A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk
A jutalom, a bónusz és a prémium olyan, az alapbéren felüli juttatások, amit a munkáltatók adhatnak a munkavállalók motiválása, a... Teljes cikk
- Sportbelépő adózása és juttatása 2025-ben: részletes útmutató 1 hete
- Fontos határidőre figyelmeztet a SZÉP Kártyával kapcsolatban a juttatási szakértő 1 hete
- Rekordnövekedés a cafeteria utalványok forgalmában 2 hete
- Ősszel meglepetést kapnak a kormánytól a nyugdíjasok 3 hete
- Ideje váltani? Így ismerheted fel, ha elavult a cafeteria rendszered 2 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- SZÉP-kártyások figyelem! Közeledik a díjmentes felhasználás határideje 3 hónapja
- Béren kívüli juttatások 2025-ben: mutatjuk, mi mennyire népszerű 3 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 3 hónapja
- A feltöltések és költések összértéke is nőtt a SZÉP-kártyákon 4 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja