Egyre többen jönnek rá: távmunkával kisebb iroda is elég
Tavaly az egész év során megkötött irodabérleti szerződések felét a 200 négyzetméter alatti irodák adták Budapesten, ami jelzi, hogy jelentősen nőtt az igény a kisebb alapterületű irodák iránt. Az irodaházak nyitnak az új igényekre.
„A kis alapterületű irodák iránti kereslet erőteljes növekedésében szerepet játszik, hogy a kedvezőbb gazdasági kilátások miatt bővültek az alacsonyabb létszámú cégek lehetőségei, amelyek így bátrabban vágnak bele egy professzionális, reprezentációs célokra is alkalmas iroda kialakításába. De szintén a kisebb irodák iránti igényt növelte az is, hogy az elmúlt években voltak olyan bérlők, akik a meglévő irodaterületük racionalizálásával is reagáltak az üzleti kihívásokra” – magyarázza Vuk Ágnes, a Laurus Irodaházak projektvezetője. A kisebb irodahelyiségek népszerűségét növelheti a home office munkakultúra terjedése, aminek köszönhetően az ezt alkalmazó cégeknél a tényleges alkalmazotti létszámnál kevesebb munkaállomás válhat szükségessé egy-egy irodában, ami értelemszerűen a területigényüket is csökkentheti. (Az idei év legjobb irodája címet elnyerő ingatlanok is a rugalmas szemlélet terjedését mutatják.)
A kisebb méretű irodák térnyeréséhez hozzájárult az is, hogy jóval alacsonyabbak a kiépítésükkel, kialakításukkal járó kiadások, és mivel számos kiszolgáló funkció a többi bérlővel közös helyiségekben kap helyet, alacsonyabb szinten tartható bérleti díjat tesznek lehetővé a cégek számára. „A 100–200 négyzetméter alatti irodák esetében jellemzően a vizesblokkok, illetve a teakonyha az, amelyek közös területeken kapnak helyet, hiszen jogos az igény a kisebb cégek részéről, hogy az alacsonyabb számú alkalmazott számára ne kelljen önállóan, saját költségükre fenntartaniuk ezeket” – mondja a Vuk Ágnes. Hozzáteszi: határozott elvárás azonban az ügyfeleknél, hogy kis terület esetén is ugyanolyan minőségben bérelhessenek irodát, mintha több száz négyzetméternyi területet vennének igénybe. A projektvezető szerint egyébként főleg az IT-szektorban, egészségiparban és kereskedelemben tevékenykedő cégek esetében lehet a kis irodák iránti érdeklődés felfutására számítani a közeljövőben. Saját tapasztalataikról elmondta, hogy a repülőtér közelsége miatt a légi ipar és közlekedéstechnológia területén tevékenykedő cégek részéről is növekvő érdeklődést tapasztaltak a kisebb területű irodahelyek iránt.
A növekvő keresletre a kínálati oldal is elkezdett rugalmasabban reagálni. „Korábban a bérbeadók bizonyos minimális alapterület, általában 250–300 négyzetméter alatt nem igazán alakítottak ki különálló irodákat, mára azonban több nagy irodaház képes és nyitott is kezelni ezeket az igényeket – állapítja meg Tilki Róbert, a Robertson Hungary ingatlan-tanácsadó cég ügyvezető igazgatója, aki szerint kis irodákat nem minden épületben lehet hatékonyan, bérlőbarát módon kialakítani. – Elsősorban azok a magas minőségű »A« kategóriás irodaházak lehetnek erre alkalmasak, amelyek alaprajza lehetővé teszi az irodatér rugalmas osztását, valamint amelyek modern és rugalmas üzemeltetési infrastruktúrával, minőségi üzemeltetővel bírnak. Utóbbi azért lényeges, mert egy adott területen jóval több bérlőt kell kiszolgálni, ha »feldarabolják« azt. Fontos szempont e tekintetben például, hogy a kis irodák fogyasztását, rezsijét külön lehessen mérni, számlázni” – teszi hozzá. Tilki Róbert szerint vannak azonban már olyan irodaházak, amelyek tudatosan készülnek a hasonló igények kiszolgálására. Egyesek például külön „kisiroda-koncepciót” dolgoztak ki, amely keretében egy-egy épületet, emeletet úgy alakítottak át, hogy több kisebb bérlő befogadására és magas szintű, teljes körű kiszolgálására is alkalmasak legyenek.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Óvatosabbak lettek a cégek a szellemi munkavállalók felvételében: kivárnak vagy sokszor csak projekt alapon alkalmaznak, a hirdetések száma is... Teljes cikk
Miközben világszerte egyre több vállalat próbálja visszarendezni a munkavégzést az irodai keretek közé, a Grant Thornton Magyarország... Teljes cikk
A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték... Teljes cikk
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- Már épül a H2Offices irodaegyüttes második épülete 2 hónapja
- Extra szabadság, home office és kreatív HR-sek: ezt teszik a jóllétért a megbízható munkaadók 2 hónapja
- Kiderült, mitől lesz ideális egy iroda 2025-ben 2 hónapja
- A távmunkát támogató vállalatok nagy része magas termelékenységről számol be 2 hónapja
- A flexibilis irodáké a jövő? 2 hónapja
- Milyen hatással van a párkapcsolatokra a home office? 3 hónapja
- Elidegeníti a fiatalokat a munkahelytől a hibrid munkavégzés? 3 hónapja
- Hibrid munkavégzés és az irodák új szerepe 3 hónapja
- Home office, új vezetői minták, érzékenyebb kommunikáció: így forgatta fel a covid a munka világát 3 hónapja
- Nyugdíjreform Romániában: több adó, kevesebb szabadság a megtakarítások felett 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?