Dolgozói stresszkezelés mindfullness-mintaadással
Három éve még nem volt HR a médiaügynökségként tevékenykedő WMGlobal-nál, mondta Molnár Andrea HR igazgató. Ekkor azonban egyre gyakrabban jelentkezett a munkahelyi stressz hatása a kollégákon. A cég senkit nem akart „lecserélni” jobb mentális állapotú szakemberre, hanem abban kérte a segítséget a frissen érkezett HR vezetőtől, hogy ezt a helyzetet kreatív módon próbálja megoldani. A stresszt a mai világban elkerülni nem lehet, kezelni azonban hatékonyan szükséges. „Pörgőssé vált az élet, és az otthoni csomaggal érkezünk a munkába, illetve megyünk haza. A fókuszálásban segít a mindfullness technika” - mondta a HR vezető.
Molnár Andrea és a kezdeményező dolgozói csapat azt találta ki, hogy egy éven át kéthetente 1-1 órában megismertette a kollégákat egymás hobbijával. Ezáltal ismereteket szereztek a dolgozók a tevékenységekről és egymásról. A meditáció, az ékszerkészítés, a kempó, a jóga megkóstolása szemléletváltozást hozott a dolgozók életében. Ezeknek hatására nőtt a dolgozói elégedettség szintje, és az elkötelezettség is. A továbbiakban, idén ősztől azt tervezik, hogy a tevékenységeket szétbontják két irányra. Egyrészt megmarad a rekreációs tevékenységek tárháza. A másik irány azonban sokkal inkább szakmai támogatottságú stresszkezelési technikákat fog behozni a szervezeti keretbe. A meseterápia, biblioterápia része lesz a cég mindennapjainak.
Alumni dolgozói közösség építése érdeke a vállalatnak
A könyveléssel, könyvvizsgálattal foglalkozó Process Solution közel 400 budapesti alkalmazottja körében kezdett Asztalos-Kállai Kata szenior manager alumni dolgozókkal foglalkozni, méghozzá rendszer szinten, ami egyáltalán nem mondható általános tevékenységnek. A szakember 15 éve a cégnél dolgozik, és szinte mindenkit ismer, aki ott megfordult. Fiatalok, az átlagéletkor 26 év, ezért nagy az igény a közösségépítésre. Sok a rendezvény, amelyen megjelennek a régi dolgozók is, és nagyon jól érzik magukat. A munkavállalók keresték meg Katát azzal, hogy szívesen találkoznának, tartanának „reunion” partykat. Ezzel párhuzamosan egy kapcsolatot ápoló, 6-7 évvel ezelőtti kollégát megkerestek, és replacement keretében felvették újra a céghez.
2013 áprilisában tartották az első alumni rendezvényt, azóta minden évben ugyanabban az időben szerveznek egy-egy találkozót. A szervezés során nem volt egyszerű megtalálni a megfelelő megszólítási módot, csatornát. A korábbi dolgozók csak online felületen és reklám nélkül szerettek volna hírt kapni. A szenior manager elővette a fényképalbumot, és kikereste a korábbi céges „social event”-ekről a közös élményeket megörökítő képeket, azután Facebook csoportokba, illetve a személyes ismeretségek miatt meglévő e-mail fiókokba küldte el ezeket. „Mivel van közös személyes élmény, emlék, ezért hiteles az egész kezdeményezés, és éppen ezért ért célba”.
Tavaly 3 főt sikerült az alumni-közösségből felvenni, de az eredmények túlmutatnak az újra foglalkoztatáson, mert valódi közösségépítés és kapcsolati háló fejlesztés történik, ami egyaránt előnyt jelent a cégnek és az egyénnek. A HR toborzási tevékenységét nemcsak a korábbi dolgozók segítik, hanem egy komoly ajánlási rendszer is működésbe lépett. Harmadik előnyként az értékesítést emelte ki a szakember. Üzletfejlesztési szempontból jelentős ajánlatkérési növekedési szám kapcsolható az alumni rendezvényekhez.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Érzelmekre hatva - Dolgozói élménymenedzsment
2. oldal - Dolgozói stresszkezelés mindfullness-mintaadással